Már döntően exportra termel a Hell Energy
Gazdaság

Már döntően exportra termel a Hell Energy

Portfolio
Másfél évtized kellett a Hell Energynek ahhoz, hogy családi vállalkozásként induló hazai energiaital-gyártóból 50 országban jelenlévő, árbevételének döntő részét már az exportpiacokról szerző, több országban piacvezető FMCG-céggé váljon.

Az energiaital-gyártó idén 15 éves, és ezalatt a viszonylag rövid idő alatt piacvezetővé vált több régiós országban, valamint több mint 50 exportpiacon van jelen világszerte. A teljes egészében magyar tulajdonú energiaital brand 2006-ban jött létre, és néhány év elteltével, már 2010-re piacvezető lett Magyarországon. A cég ma már nemzetközi színtéren is meghatározó szereplő – Magyarországon kívül például Bulgáriában, Romániában, Horvátországban és Görögországban is piacvezető.

A cég forgalmának több mint kétharmadát az exportárbevétel teszi ki

– közölte a Portfolio-val a Hell Energy.

Italgyártás egy kézben

A növekvő gyártási volumen és az export piacok biztonságos kiszolgálása érdekében épült fel 2017 tavaszára, a Hell cégcsoport tagjaként Magyarország első alumínium italdobozgyára, a Quality Pack. A 42 ezer négyzetméteren elterülő üzemben jelenleg évi 1,5 milliárd 250 ml-es italdoboz és doboztető készül újrahasznosított alumínium alapanyag felhasználásával, azonban a közelmúltban bejelentett bővítésnek köszönhetően ez a kapacitás idén ősszel megduplázódik.

A másfél évtized alatt elért pozíció részben abból adódik, hogy a Hell Energy az italgyártás teljes spektrumát lefedi.

hell gyár aluminium

A vállalat az italt és a csomagolást, vagyis az aludobozt is saját hatáskörben gyártja, amely kedvező helyzetet jelent a cégnek a költséghatékonyság, a rugalmasság és a termelésbiztonság szempontjából is. Mindez különösen a koronavírus járvány és a nyomában érkező ellátási zavarok, logisztikai nehézségek időszakában mutatkozott meg leginkább. Míg több élelmiszer-feldolgozó került nehéz helyzetbe 2020-ban olyan, korábban nehezen elképzelhetőnek tartott problémák miatt, mint egyes csomagolóanyagok szűkössége, a Hell Energy gyártása és exportja is folyamatos maradt.

Már nem csak energiaital

A cég az elmúlt másfél évtizedben a termékfejlesztésre is igyekezett nagy figyelmet fordítani, vagyis a fogyasztók elvárásainak megfelelő új ízeket, cukormentes változatokat és extra összetevőket tartalmazó energiaitalokat is kínál. Magyarországon elsőként vezettek be a klasszikus tuttifrutti mellé új ízváltozatot, tilletve a Strong termékcsalád révén magasabb koffeintartalommal is megjelent a boltok hűtőiben a Hell. Kategóriájában mindössze egy év alatt vált piacvezetővé aludobozos tejeskávéjuk, az Energy Coffee, mely termékcsaládot szintén továbbfejlesztették a bevezetés óta. 2013-ban igazán komplex és nehéz piacot kezdett ostromolni a Hell – ekkor jelentkezett először üdítő márkájával, a XIXO-val, melynek portfolióját szénsavas üdítők és jegesteák alkotják. A termékkör 2018-ban már a leggyakrabban vásárolt jegestea volt a hazai kiskereskedelemben, és vezető pozícióját azóta folyamatosan tartja.

Legújabb termékfejlesztései pedig már a fenntarthatóságért tett törekvéseivel összhangban valósulnak meg

– a Hell csomagolásmentes, szűrt és kezelt prémium ivóvize, a Floewater, június óta található meg az éttermekben, illetve szállodákban.

Mihály Eszter, a HELL Energy CSR menedzsere is részt vesz a szeptember 7-ei Sustainable World konferencián. A programért kattintson!

Bevállalós marketing

A Hell Energy ismertségét a kezdetektől fogva egyedülálló és magyar viszonyok között kifejezetten merész marketingtevékenység támogatja, amely a nemzetközi terjeszkedést is meg tudta alapozni. Ennek első lépése volt 2009-ben az AT&T Williams Forma 1-es csapattal kötött kétéves együttműködés, amellyel a Hell magyar cégként elsőként, az energiaitalok között pedig másodikként jelent meg a Forma-1 szponzorai között. 2018-ban a brand reklámkampánya az egyik legnagyobb hollywoodi sztárral, Bruce Willisszel együttműködésben készült.

A tapasztalatok jók voltak, a visszajelzések szerint a kampány olyanokkal is elfogadtatta az energiaitalokat, akik korábban nem fogyasztottak ilyen termékeket

– közölte a Portfolio-val a Hell Energy.

Kötvénykibocsátás és új termékkategória

A társaság az elmúlt hónapokban is újabb tervekről számolt be.

A 2021-2023 időszakban kapacitásbővítő beruházásokat tervez végrehajtani a cég, összesen 79,5 milliárd forint értékben.

Ehhez kapcsolódóan a Hell Energy Magyarország a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki sikeresen, amely az NKP program alatt eddig lezajlott legnagyobb zöldkötvény-kibocsátás itthon.

A bevont forrásokat a társaság a meghirdetett beruházási programja finanszírozására fordítja.

Korábban a Hell nagy sikerként könyvelte el az Európai Unió Bíróságának a döntését, amellyel zöld utat kaptak az Energy Coffee estében is a védjegy használatára, ennek köszönhetően pedig új kapuk nyílhatnak meg a tejeskávé-ital előtt az exportpiacokon. A cég termékkínálatába továbbá az év elején kerültek a  Swiss Laboratory Kft. DeLaVie és Fizzy szénsavmentes és szénsavas vitaminitalai, melyek az elmúlt 6 évben elsősorban Magyarországon voltak elérhetőek, azonban a Hell portfólió részeként mostantól több mint 10 országban lesznek kaphatóak.

A cikk megjelenését a Hell Energy Magyarország Kft. támogatta. A cikkben szereplő állítások az itt található piackutatásokra alapulnak.

Fotó: Portfolio

Ricardo

Egy kritika kritikája

Az osztrák közgazdasági iskola kritikája szerint a monetaristák tévesen egy mechanisztikus mennyiségi pénzelméletet fogadnak el, ami a pénz semlegességén, a mikro- és makrogazdaság merev elk

Kiszámoló

Itt a nyár, itt a roaming frász ideje

Itt a nyár, a vakációk és ezzel együtt a roaming frász ideje is. Az Unió nagyon helyesen rálépett a mobilszolgáltatók nyakára, az addigi szabadrablást felváltotta az, hogy az Unión belül ug

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egyik napról a másikra felsorakozott a kínai hadsereg – Nyakunkon a következő nagy háború?
Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai? Bemutatjuk melyik platformunk a legoptimálisabb külföldi részvények vásárlásához.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Fókuszban a KKV versenyképesség - Székesfehérvár
2024. június 4.
Financial IT 2024
2024. június 11.
Fókuszban a KKV versenyképesség - Herceghalom
2024. június 12.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
chipgyártás félvezető chiphiány chip ai technológia