
Az energiaital-gyártó idén 15 éves, és ezalatt a viszonylag rövid idő alatt piacvezetővé vált több régiós országban, valamint több mint 50 exportpiacon van jelen világszerte. A teljes egészében magyar tulajdonú energiaital brand 2006-ban jött létre, és néhány év elteltével, már 2010-re piacvezető lett Magyarországon. A cég ma már nemzetközi színtéren is meghatározó szereplő – Magyarországon kívül például Bulgáriában, Romániában, Horvátországban és Görögországban is piacvezető.
A cég forgalmának több mint kétharmadát az exportárbevétel teszi ki
– közölte a Portfolio-val a Hell Energy.
Italgyártás egy kézben
A növekvő gyártási volumen és az export piacok biztonságos kiszolgálása érdekében épült fel 2017 tavaszára, a Hell cégcsoport tagjaként Magyarország első alumínium italdobozgyára, a Quality Pack. A 42 ezer négyzetméteren elterülő üzemben jelenleg évi 1,5 milliárd 250 ml-es italdoboz és doboztető készül újrahasznosított alumínium alapanyag felhasználásával, azonban a közelmúltban bejelentett bővítésnek köszönhetően ez a kapacitás idén ősszel megduplázódik.
A másfél évtized alatt elért pozíció részben abból adódik, hogy a Hell Energy az italgyártás teljes spektrumát lefedi.

A vállalat az italt és a csomagolást, vagyis az aludobozt is saját hatáskörben gyártja, amely kedvező helyzetet jelent a cégnek a költséghatékonyság, a rugalmasság és a termelésbiztonság szempontjából is. Mindez különösen a koronavírus járvány és a nyomában érkező ellátási zavarok, logisztikai nehézségek időszakában mutatkozott meg leginkább. Míg több élelmiszer-feldolgozó került nehéz helyzetbe 2020-ban olyan, korábban nehezen elképzelhetőnek tartott problémák miatt, mint egyes csomagolóanyagok szűkössége, a Hell Energy gyártása és exportja is folyamatos maradt.
Már nem csak energiaital
A cég az elmúlt másfél évtizedben a termékfejlesztésre is igyekezett nagy figyelmet fordítani, vagyis a fogyasztók elvárásainak megfelelő új ízeket, cukormentes változatokat és extra összetevőket tartalmazó energiaitalokat is kínál. Magyarországon elsőként vezettek be a klasszikus tuttifrutti mellé új ízváltozatot, tilletve a Strong termékcsalád révén magasabb koffeintartalommal is megjelent a boltok hűtőiben a Hell. Kategóriájában mindössze egy év alatt vált piacvezetővé aludobozos tejeskávéjuk, az Energy Coffee, mely termékcsaládot szintén továbbfejlesztették a bevezetés óta. 2013-ban igazán komplex és nehéz piacot kezdett ostromolni a Hell – ekkor jelentkezett először üdítő márkájával, a XIXO-val, melynek portfolióját szénsavas üdítők és jegesteák alkotják. A termékkör 2018-ban már a leggyakrabban vásárolt jegestea volt a hazai kiskereskedelemben, és vezető pozícióját azóta folyamatosan tartja.
Legújabb termékfejlesztései pedig már a fenntarthatóságért tett törekvéseivel összhangban valósulnak meg
– a Hell csomagolásmentes, szűrt és kezelt prémium ivóvize, a Floewater, június óta található meg az éttermekben, illetve szállodákban.
Bevállalós marketing
A Hell Energy ismertségét a kezdetektől fogva egyedülálló és magyar viszonyok között kifejezetten merész marketingtevékenység támogatja, amely a nemzetközi terjeszkedést is meg tudta alapozni. Ennek első lépése volt 2009-ben az AT&T Williams Forma 1-es csapattal kötött kétéves együttműködés, amellyel a Hell magyar cégként elsőként, az energiaitalok között pedig másodikként jelent meg a Forma-1 szponzorai között. 2018-ban a brand reklámkampánya az egyik legnagyobb hollywoodi sztárral, Bruce Willisszel együttműködésben készült.
A tapasztalatok jók voltak, a visszajelzések szerint a kampány olyanokkal is elfogadtatta az energiaitalokat, akik korábban nem fogyasztottak ilyen termékeket
– közölte a Portfolio-val a Hell Energy.
Kötvénykibocsátás és új termékkategória
A társaság az elmúlt hónapokban is újabb tervekről számolt be.
A 2021-2023 időszakban kapacitásbővítő beruházásokat tervez végrehajtani a cég, összesen 79,5 milliárd forint értékben.
Ehhez kapcsolódóan a Hell Energy Magyarország a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki sikeresen, amely az NKP program alatt eddig lezajlott legnagyobb zöldkötvény-kibocsátás itthon.
A bevont forrásokat a társaság a meghirdetett beruházási programja finanszírozására fordítja.
Korábban a Hell nagy sikerként könyvelte el az Európai Unió Bíróságának a döntését, amellyel zöld utat kaptak az Energy Coffee estében is a védjegy használatára, ennek köszönhetően pedig új kapuk nyílhatnak meg a tejeskávé-ital előtt az exportpiacokon. A cég termékkínálatába továbbá az év elején kerültek a Swiss Laboratory Kft. DeLaVie és Fizzy szénsavmentes és szénsavas vitaminitalai, melyek az elmúlt 6 évben elsősorban Magyarországon voltak elérhetőek, azonban a Hell portfólió részeként mostantól több mint 10 országban lesznek kaphatóak.
A cikk megjelenését a Hell Energy Magyarország Kft. támogatta. A cikkben szereplő állítások az itt található piackutatásokra alapulnak.
Fotó: Portfolio
Zivatarokkal robbant be a hidegfront Magyarországra, eseménydús órák elé nézünk
Hűvösebb időjárás jön.
Amiről Tesla még csak álmodott, ma már valóság: kilométereken át szállítottak áramot a levegőben
Így nézne ki a világ kábelek nélkül.
Órákon keresztül lángolt egy fegyvergyár Erdélyben, tetemes a kár
Több mint 130 ezer töltény semmisült meg.
Kulcsszereplők lehetnek a társasházak a hazai energiatermelés “olcsósításában”
És a termelés zöldítésében.
Ukrán kémfőnök: ez jön Oroszországban Putyin után
Budanov szerint az orosz hatalmi rendszer teljesen megszilárdult.
Otthon Start: összehangolja a kormány a támogatásokat, megjelent a tervezet
Babaváró hitel, CSOK Plusz, Falusi CSOK.
Megszólaltak a történelmi küldetés űrhajósai: elmondta Kapu Tibor, mihez kezd, miután hazatért Magyarországra
Voltak nehéz pillanatai a missziónak az asztronauta szerint.
Így hangolná össze a kormány a különböző lakástámogatásokat
Társadalmi egyeztetése bocsátották azt a jogszabálytervezetet, amelynek elsődleges célja az Otthon Start Program, a CSOK Plusz, a Falusi CSOK és a Babaváró hitel összehangolása annak érdekébe
Az osztalék portfólióm - 2025. július
A Pepsi csomagomat megdupláztam, szerintem jó áron és éppen időben, mielőtt kijött volna a jó negyedéves jelentésével. És kaptam egy csomó osztalékot is, jó hónap volt.VáltozásokPepsiCo
Top Indexek Expressz certifikát éves 9% fix hozammal
A világpiacok jelenlegi turbulens időszaka kiváló alkalmat kínál a kedvező beszállási pontok kihasználására. Az új Top Indexek certifikátunkkal most a Swiss Market Index, a Nasdaq 100 és
Mi a legerősebb érv a demokrácia ellen?
Járom a TV stúdiókat ebben a három éve tartó, kis magyar kvázi-recesszióban. Mi a baj a magyar gazdasággal? - szól a kérdés. Hol a növekedés?... The post Mi a legerősebb érv a demokrácia e
Ha nyár, akkor szabadság - mit érdemes tudni a szabadság kiadásának szabályairól?
A nyári időszak a legtöbb munkavállaló számára a pihenés és a szabadság tervezésének időszaka. Azonban a szabadság kiadása nem kizárólag a munkavállaló igényeihez igazodik, hanem jogsza
Afrika technológiai innovációkkal tenne a fenntarthatóságért
Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) kidolgozott egy tudományos, technológiai és innovációs (STI) befektetési ütemtervet, hogy az afrikai országok ezek seg
Biztos nem csak szerencsejátékozol befektetés helyett?
A pénzügyi tudatossági körökben köztudott, hogy a szerencsejáték alapvetően a vesztesek játéka. Ennek oka teljesen érthető, még ha a játék szervezője profitmotiváció nélkül is dolgozna
Ezt kapta ajándékba egy teljes ágazat a politikai adományokért cserébe
Azt gondolta Trump, hogy miatta hívják GENIUS-nak a GENIUS-t, pedig nem - sőt, még csak nem is annyira zseniális a jogszabály. A stablecoinok szabályozása átment... The post Ezt kapta ajándékba

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?
Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.
Meglepő kulisszatitkok derültek ki: így kerül a magyar hús a zsidó és muszlim vevőkhöz
Jó üzlet a vallási igények kiszolgálása.
Megúsztuk a legrosszabb forgatókönyvet, de mikor jön a növekedési fordulat?
Friss adatok érkeztek.
Bod Péter Ákos elárulta, miért maradt le a magyar gazdaság
Álom marad az osztrák életszínvonal?
