Az energiaital-gyártó idén 15 éves, és ezalatt a viszonylag rövid idő alatt piacvezetővé vált több régiós országban, valamint több mint 50 exportpiacon van jelen világszerte. A teljes egészében magyar tulajdonú energiaital brand 2006-ban jött létre, és néhány év elteltével, már 2010-re piacvezető lett Magyarországon. A cég ma már nemzetközi színtéren is meghatározó szereplő – Magyarországon kívül például Bulgáriában, Romániában, Horvátországban és Görögországban is piacvezető.
A cég forgalmának több mint kétharmadát az exportárbevétel teszi ki
– közölte a Portfolio-val a Hell Energy.
Italgyártás egy kézben
A növekvő gyártási volumen és az export piacok biztonságos kiszolgálása érdekében épült fel 2017 tavaszára, a Hell cégcsoport tagjaként Magyarország első alumínium italdobozgyára, a Quality Pack. A 42 ezer négyzetméteren elterülő üzemben jelenleg évi 1,5 milliárd 250 ml-es italdoboz és doboztető készül újrahasznosított alumínium alapanyag felhasználásával, azonban a közelmúltban bejelentett bővítésnek köszönhetően ez a kapacitás idén ősszel megduplázódik.
A másfél évtized alatt elért pozíció részben abból adódik, hogy a Hell Energy az italgyártás teljes spektrumát lefedi.

A vállalat az italt és a csomagolást, vagyis az aludobozt is saját hatáskörben gyártja, amely kedvező helyzetet jelent a cégnek a költséghatékonyság, a rugalmasság és a termelésbiztonság szempontjából is. Mindez különösen a koronavírus járvány és a nyomában érkező ellátási zavarok, logisztikai nehézségek időszakában mutatkozott meg leginkább. Míg több élelmiszer-feldolgozó került nehéz helyzetbe 2020-ban olyan, korábban nehezen elképzelhetőnek tartott problémák miatt, mint egyes csomagolóanyagok szűkössége, a Hell Energy gyártása és exportja is folyamatos maradt.
Már nem csak energiaital
A cég az elmúlt másfél évtizedben a termékfejlesztésre is igyekezett nagy figyelmet fordítani, vagyis a fogyasztók elvárásainak megfelelő új ízeket, cukormentes változatokat és extra összetevőket tartalmazó energiaitalokat is kínál. Magyarországon elsőként vezettek be a klasszikus tuttifrutti mellé új ízváltozatot, tilletve a Strong termékcsalád révén magasabb koffeintartalommal is megjelent a boltok hűtőiben a Hell. Kategóriájában mindössze egy év alatt vált piacvezetővé aludobozos tejeskávéjuk, az Energy Coffee, mely termékcsaládot szintén továbbfejlesztették a bevezetés óta. 2013-ban igazán komplex és nehéz piacot kezdett ostromolni a Hell – ekkor jelentkezett először üdítő márkájával, a XIXO-val, melynek portfolióját szénsavas üdítők és jegesteák alkotják. A termékkör 2018-ban már a leggyakrabban vásárolt jegestea volt a hazai kiskereskedelemben, és vezető pozícióját azóta folyamatosan tartja.
Legújabb termékfejlesztései pedig már a fenntarthatóságért tett törekvéseivel összhangban valósulnak meg
– a Hell csomagolásmentes, szűrt és kezelt prémium ivóvize, a Floewater, június óta található meg az éttermekben, illetve szállodákban.
Bevállalós marketing
A Hell Energy ismertségét a kezdetektől fogva egyedülálló és magyar viszonyok között kifejezetten merész marketingtevékenység támogatja, amely a nemzetközi terjeszkedést is meg tudta alapozni. Ennek első lépése volt 2009-ben az AT&T Williams Forma 1-es csapattal kötött kétéves együttműködés, amellyel a Hell magyar cégként elsőként, az energiaitalok között pedig másodikként jelent meg a Forma-1 szponzorai között. 2018-ban a brand reklámkampánya az egyik legnagyobb hollywoodi sztárral, Bruce Willisszel együttműködésben készült.
A tapasztalatok jók voltak, a visszajelzések szerint a kampány olyanokkal is elfogadtatta az energiaitalokat, akik korábban nem fogyasztottak ilyen termékeket
– közölte a Portfolio-val a Hell Energy.
Kötvénykibocsátás és új termékkategória
A társaság az elmúlt hónapokban is újabb tervekről számolt be.
A 2021-2023 időszakban kapacitásbővítő beruházásokat tervez végrehajtani a cég, összesen 79,5 milliárd forint értékben.
Ehhez kapcsolódóan a Hell Energy Magyarország a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki sikeresen, amely az NKP program alatt eddig lezajlott legnagyobb zöldkötvény-kibocsátás itthon.
A bevont forrásokat a társaság a meghirdetett beruházási programja finanszírozására fordítja.
Korábban a Hell nagy sikerként könyvelte el az Európai Unió Bíróságának a döntését, amellyel zöld utat kaptak az Energy Coffee estében is a védjegy használatára, ennek köszönhetően pedig új kapuk nyílhatnak meg a tejeskávé-ital előtt az exportpiacokon. A cég termékkínálatába továbbá az év elején kerültek a Swiss Laboratory Kft. DeLaVie és Fizzy szénsavmentes és szénsavas vitaminitalai, melyek az elmúlt 6 évben elsősorban Magyarországon voltak elérhetőek, azonban a Hell portfólió részeként mostantól több mint 10 országban lesznek kaphatóak.
A cikk megjelenését a Hell Energy Magyarország Kft. támogatta. A cikkben szereplő állítások az itt található piackutatásokra alapulnak.
Fotó: Portfolio
Ravaszul keveri a kártyákat Amerika: Szaúd-Arábia nem kaphat a legmenőbb vadászgépekből
Izraelnek bezzeg lehetnek ilyenjei.
Elvéti a célt Németország, nem lesz meg a vállalt védelmi kiadás
Azért így is gigantikus összeget költ fegyverkezésre.
Kész, vége: kiadják Németországnak az Északi Áramlat gázvezetékek felrobbantóját
Most egy olaszországi börtönben van.
Megosztott a Fed: kiderült, miért bukhat el a decemberi kamatvágás
Egyre kisebb a valószínűsége, hogy kamatvágás lesz.
Megszólalt Zelenszkij, kritikus területen kap segítséget Ukrajna Törökországtól
Erdogan szerint az USA nélkül nincs béke.
HR és munkaügy: ha nincs szabályzat, az nemcsak hiányosság, hanem kockázat is!
Sok vállalatnál a HR és munkaügyi folyamatok működnek ugyan, de nincsenek mögöttük írásban rögzített szabályzatok. Pedig ezek hiánya nemcsak átláthatatlanságot, hanem komoly jogi és műk
Örömhír az autóvásárlás előtt állóknak: Olcsóbbak az autóhitelek, ideje a gázra lépni!
2025-ben ugyan az autóárak tovább drágulnak, ebben semmi meglepő nincsen. Viszont ami remek hír az autóhiteleseknek: a kamatok folyamatosan csökkenő pályán vannak. Mutatjuk, mik a piac legfontos
Lehet számítani a Mikulás-ralira? Tények és tévhitek az év végére
Mint a Messiásra, úgy várnak a befektetők minden évben a Mikulás-ralira, azaz arra, hogy év végén általánosan drágulnak a tőkepiaci eszközök. De kevesen tudják, hogy... The post Lehet szám
Black Fridayből Black November: hogyan lesz egyre kiterjedtebb az akciózási időszak?
A Black Friday mára egész szezonra kiterjedő, globális vásárlási jelenséggé nőtte ki magát.
Ki fizeti meg végső soron a bankadó növelését?
4,9 százalékos GDP-arányos hiányadatról érkezett hír, ami jóval magasabb, mint a kormány várakozásai. Ezután a kormány megemelte a hiánycélt, és kétszeres bankadót jelentett be. Szabó...
Amikor racionális az irracionális viselkedés
Miután nagyobb összeget nyerünk, hajlamosabbak vagyunk kisebb kockázatot vállalni és "ráülni" az eredményre. Nagyobb veszteség után viszont inkább kockáztatunk. Ez Ön szerint is irracionál
Marathon Digital Holdings - kereskedés
Kedden eladtam a maradékot is, azon már 10% alatt volt csak a profit. Jobb lett volna zárni az egészet 23 dolláron, utólag persze könnyű okosnak lenni. A kérdés az, hogy érdemes-e még viss
Követett részvények - 2025. november
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Nem igazán látszik, ki vagy mi tudná megállítani a forintot
A befektetőket a magas kamatokon kívül semmi nem hatja meg.
Nagy változás jön az adóbevallásban – Mire kell most figyelni?
A WTS Klient szakértőjével beszélgettünk.




