Üzlet az egészségügy: itt az ideje megadni a bankkártya adatokat az időpontfoglaláskor?
Gazdaság

Üzlet az egészségügy: itt az ideje megadni a bankkártya adatokat az időpontfoglaláskor?

Portfolio
Egyre inkább felismerik az emberek, hogy az egészségügy üzlet, és ennek megfelelően vannak elvárásaik a szolgáltatókkal szemben. Itt lenne az ideje, hogy a magánegészségügy is megugorja azt a szintet, amely már számos szolgáltatónál is jelen van, mégpedig, hogy az időpontfoglalás előrefizetéssel vagy a bankkártya adatok megadásával történjen - derült ki a Portfolio Private Health Forum 2022 szakmai rendezvény Hogyan lehet jobb a rendszer a betegek érdekében? című panelbeszélgetésén, amelyen szóba került a digitalizáció és a távgyógyítás kérdése is.

Bartók János, az UNION-Érted Ellátásszervező Kft. ügyvezetője moderátorként a beszélgetés elején felvetette, hogy fontos világossá tenni, hogy mit várhatnak el az emberek a magánegészségügyi szolgáltatási rendszerben résztvevő szereplőktől. Kifejezetten figyelünk arra, hogy ne beteg szót használjunk - mondta Straub Fanni, a FoglaljOrvost.hu alapítója, tulajdonosa, aki utalt az általuk nyújtott szolgáltatásra, amely indulásakor egyáltalán nem betegekkel, komplex kezelést igénylő komoly betegségekkel foglalkoztak, ezért a páciensek is sokkal könnyebben, más elvárásokkal álltak a magánegészségügyhöz. Ugyanakkor mostanra a magánegészségügyben például onkológiai ellátás, többnapos bennfekvéssel járó ortopédiai műtét, életmentő vagy életminőséget jelentősen befolyásoló beavatkozás is választható, ezeknél azonban már betegek is előfordulnak.

Kezd felnőni a magánegészségügy a komplexitáshoz, és a páciensek között elkezdtek betegek is megjelenni, akiket a magánegészségügyben kötelező mindig is fogyasztói szemlélettel megközelíteni és ügyfelekről, páciensekről beszélni, nem pedig betegekről, mint az állami ellátásban.

Schaub Erika, a Generali Biztosító személybiztosítási és ügyfélkapcsolati területért felelős igazgatósági tagja szerint biztosítóként az üzleti jellege miatt ügyfelekről, biztosítottról beszélnek. "Hiszen a cascónál sem a törött autóra kötünk biztosítást, és egészségbiztosítást sem feltétlenül az köti, aki beteg" - ismertette, hozzátéve, hogy azért is fontos, hogy ügyfélről beszéljenek és ne a betegről, mert nagyon fontos eleme a biztosítói létnek a prevenció, amely lehet például szűrés formájában.

Mitől lehet jó a magánegészségügy? - Erre a kérdésre Karai Gábor, a Teladoc ügyvezető igazgatója saját vállalati tapasztalatot említett, mégpedig azt, hogy ők minden ellátás után kivétel nélkül minőségellenőrzést végeznek. Ez a saját munkájuk ellenőrzésén túl a szolgáltatóik által nyújtott ellátás minőségellenőrzését is magában foglalja. Azt észleli, hogy a páciensek ügyfélnek tekintik magukat, és amellett, hogy az orvosi szaktudásnak alapelemnek kellene lennie, az ügyfelek kényelmesen, precízen kiszolgálva szeretnék érezni magukat. A magánszolgáltató napjainkban attól tud jó lenni, ha igényes rendelővel rendelkezik, modern eszközöket használ, viszont ahová van még fejlődni:

  • az egyik, hogy az ellátás arra időpontra történjen, amelyet vállaltak. Ezen a téren nagyon érzékenyek kezdenek lenni a páciensek,
  • a másik és egyben a nehezebb is, a humán tényező megnyilvánulása, ugyanis vannak kevésbé és nagyon kedves orvosok, nagyon és kevésbé türelmes egészségügyben dolgozók. Nem érkezik hozzájuk sok panasz, viszont a kivizsgálandók közül a legtöbb abból fakad, hogy a beteg úgy érzi, nem megfelelő modorban, részletességgel, nem kellő empátiával kommunikáltak vele. A panaszok között szerepel a dolgozók indiszkréciója is.

A Medio online betegirányítási rendszer fejlesztő MediCorp Hungary Zrt. vezérigazgatója, Gáspár Péter szintén azt érzékeli, hogy a szolgáltatók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az ügyfélelégedettségre, ez szinte mindenhol elsődleges indikátor mostanra, ezért javasolják, hogy használják ezt információgyűjtésre a szolgáltatásfejlesztés érdekében. A legnagyobb kihívás szolgáltatói, szakmai és üzleti oldalról, hogy egy nagyon régóta praktizáló orvosnak a kiváló szaktekintélye mellett kommunikációs tanácsot, képzést tudjanak adni, hiszen a szolgáltatásért fizetők nemcsak egy diagnózist szeretnének kapni, hanem figyelmet, gondoskodást.

A közönségkérdés alapján az orvosok és a szakszemélyzet befolyásolja leginkább egy magánegészégügyi szolgáltató népszerűségét a páciensek körében, ezt pedig a hatékony marketing követi, majd a sokrétű szolgáltatás.

A páciens nem azért látogat egy klinikára, mert több digitális eszköz áll a rendelkezésére, hanem elsődlegesen az orvos, szakszemélyzet miatt. Ugyanakkor a mai világban alap elvárás, hogy a digitális folyamatok legyenek gördülékenyek - jegyezte meg Gáspár Péter.

Karai Gábor beszélt egy friss felmérésről, amelyben megállapították, hogy az emberek a jövőben igényelni fogják a digitális megoldásokat, a távgyógyászatot, azonban tartanak az ellátás elszemélytelenedésétől. Ebben lehet a kulcs, hiszen az orvosi ellátás személyes dolog, a betegek bíznak egy személyben, ennek pedig ereje van.

Az üzleti siker és a páciensek élménye a humántényezőn múlik elsősorban.

A digitális eszközökre szükség van a hatékonyság növeléshez, továbbá az árak is befolyásolják a szolgáltatások kiválasztását - mutatott rá Schaub Erika, aki szerint meg kell érteni azt is, hogy a célcsoport, amelyikre a magánegészségügy lő, még messze van a Y és Z generációtól, akiknek más igényeik vannak. A jövő generációjának nem lesz fontos a személyes kontaktus, ők inkább gyorsan akarnak megoldást találni a problémájukra. Az is látható, hogy a jövő generációja nem szeretne hívást indítani, helyette az interneten szeretné intézni az ügyeit.

Straub Fanni a jövő orvoslását nem a tünetellenőrző alkalmazásban látja.

Ugyanakkor szerinte piacnak fontos lenne és a professzionalitásukat is tükrözné, ha az ügyfelek megadnák a bankkártya adataikat az időpontfoglalás esetén.

A beszélgetést megelőző előadásában Straub Fanni arról is beszélt, hogy dolgoznak a szektorban egyre nagyobb kihívást jelentő no show probléma megoldásán (amikor egy beteg nem jelenik meg a megadott időpontban és nem is mondja le azt időben).

Itt az ideje, hogy ezt a szintet az egészségügy is megugorja, ezzel komolyabban is lehetne venni, és a páciensek sem bagatellizálnák el az időpontjaikat - húzta alá.

Címlapkép forrása: Portfolio/Mónus Márton

Kiszámoló

Temetés: készülj fel előre

Apósom nemrég meghalt, ezért csapott arcul a tény, mennyi pénzt lehúznak az emberekről temetés címszó alatt. Az embereket igazán három eseménnyel lehet nagyon megkopasztani, amikor nem tudnak

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mi folyik a magyar rendelőkben? Ítéletet mondtak a betegek

Senior web fejlesztő

Senior web fejlesztő
Property Warm Up 2024
2024. március 7.
Vállalati Energiamenedzsment 2024
2024. április 11.
EU Források 2024
2024. március 6.
Retail Day 2024
2024. április 11.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Interaktív online előadás

Vételi és eladási zónák - Részvénypiaci panoráma

Mire számíthatunk a következő napokban a részvénypiacokon? Milyen fontos szintekre kell figyelni a főbb indexek esetén? Melyek lesznek a jól és rosszul teljesítő régiók, országok, szektorok és ágazatok?

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?