Az Iho.hu vasúti szaklap által megszellőztetett tervekről itt számoltunk be.
A ferihegyi repülőtéren 2023-ban 14,7 millió utas fordult meg. A repülőteret a MÁV hálózatába integráló vasútvonal tervei 2018-ban elkészültek a 2-es terminál alatti állomással, Kőbánya-Kispest és Monor közötti vágányokkal, jogerős építési és környezetvédelmi engedéllyel, a repülőtéren a ceglédi zónázó emeletes motorvonatok, a debreceni és a szegedi IC, valamint a Bécs-Erdély vonatok állhatnának meg, s a kapacitásemelés a reptér forgalmán kívül a 100a vasútvonalon közlekedő sok százezer ember életét is megkönnyítené.
Noha a meglévő vasúti rendszerbe való illeszkedést magyar kormányhatározatok is előírják: a hatályos jogszabályok alapján új vasút építésekor annak átjárhatónak kell lennie a meglévő vasúti hálózattal.
Magasvezetésben, külön tarifával komolyabb városrombolás nélkül legfeljebb csak Kőbánya-Kispestig tud eljutni a reptéri vasút. Ez egyszerre vetíti előre a belváros felé nemcsak az átszállási kényszert, hanem a mai, egy jeggyel használható közvetlen busznál bonyolultabb eljutást is. A szervezet szerint a beruházás hosszú távon sem lesz semmi másra alkalmas, mint egy horribilis áron megvásárolt repülőtér gyenge minőségű kiszolgálására.
Címlapkép forrása: Portfolio