Az Egyesült Államokban a nem mezőgazdasági munkavállalók termelékenységének növekedése jelentősen lassult, ami a munkaerőköltségek emelkedéséhez vezetett. A Munkaügyi Minisztérium Statisztikai Hivatalának csütörtöki közleménye szerint az egy munkavállalóra jutó órabéres teljesítmény 0,3%-kal nőtt évesített ütemben, szemben az előző negyedév 3,5%-os növekedésével.
Tíz európai közül több mint nyolc (82 százalék) szerint régiójában jó az életminőség, 65 százalékuk régiójuk jelenlegi gazdasági helyzetét is pozitívan ítéli meg - derült ki az Európai Bizottság által hétfőn közzétett Eurobarométer-felmérésből.
A Volkswagen a nehéz gazdasági körülmények és az erős piaci verseny ellenére 3 százalékos növekedést vár autóeladásaiban idén, ami jóval alacsonyabb, mint a 2023-as növekedés. A vállalat mindenesetre optimizmussal tekint a következő évre, miközben nagyszabású új modellbemutatókra és a nyugat-európai piac élénkülésére számít - írja a Reuters.
Az amerikai légitársaságok a költségek ugrásszerű növekedései miatt növelik a feladott poggyászok díját, komoly árat fizethetnek az utasok. A hasonló légiközlekedési lépések általában Európában is hamar megjelennek.
Ne csak az árat nézzük, amikor azt fontolgatjuk, hogy érdemes-e már vevőként belépni a lassan újraéledező hazai lakáspiacra! – javasolja az OTP Ingatlanpont szakértője. A lakások árcédulája korántsem mutat meg mindent az otthonszerzés költségei közül. Ezért ajánlják az ingatlanszakértők mindenkinek, hogy egy költségvetés összeállításával készüljenek a lakásvásárlásra.
A múlt héten érkezett a hír, hogy India megállapodott az Egyesült Államokkal katonai drónok és más fegyverek vásárlásáról. Ez a fejlemény azzal fenyegeti Moszkvát, hogy a kulcsfontosságú vadászgépeket is inkább a nyugati nagyhatalomtól igyekszik majd beszerezni Újdelhi az orosz technológia helyett – számolt be az EurasiaTimes.
A Vörös-tengernél történő fennakadások miatt Afrikát megkerülve hosszabb úton jutnak el a konténerhajók Kínából Európába, ez különböző iparági bejelentések szerint több termék esetében is hiányhoz és jelentős dráguláshoz vezethet. Most a Fitch is megszólalt az ügyben, mégpedig autópiaci fókusszal: az autóalkatrészek hosszabb úton történő behozatala nem befolyásolja a hitelminősítő várakozásait az európai árképzés további normalizálódásáról. Az új járművek ára a szállítások átütemezése ellenére sem fognak jelentősen emelkedni, nem kell akkora árrobbanásra számítani, mint a pandémiát követő chiphiány idején.
Szingapúrban a kormányzati politika és a vagyonosok kereslete miatt a gépjármű-tulajdonlási költségek továbbra is magasak, itt a legdrágább a világon autóhoz jutni - számolt be a Bloomberg.
Romolhat a Citigroup negyedik negyedéves pénzügyi eredménye, mivel a vártnál magasabb költségekkel néz szembe az argentin peso csökkenése és az átszervezés miatt - közölte a CNBC.
Bár egyre gyakoribb a felsőfokú tanulmányok melletti munkavégzés, az óraszámok miatt sokaknak nincs erre lehetősége, így kénytelenek más forrásokból finanszírozni az egyetemi életüket. Ilyenkor gondolni kell a megélhetési költségekre, illetve az esetleges tandíjra is, a diákhitel két konstrukciója (előbbire a Diákhitel 1, utóbbira a Diákhitel 2) pedig mindkét helyzetre megoldás lehet. De hogyan működnek pontosan a diákhitelek, és miben térnek el a hagyományos banki termékektől? Ezt jártuk körbe a Diákhitel Központ szakértőjének segítségével.
A Volkswagen azt tervezi, hogy ötödével csökkenti az adminisztratív személyzet költségeit, közölte a vezetőség szerdán a munkatársakkal, hozzátéve, hogy ez nem elbocsátások, hanem részleges és korai nyugdíjazások révén történne, írja a Reuters.
Ki ne ismerné, hogy mi a konfliktus? Valószínűleg mindannyian voltunk már személyes vagy munkahelyi konfliktus helyzetben. A konfliktusok hatással vannak a közérzetünkre és a munkamódszerünkre. Csökkenthetik a teljesítményünket, de csökkenthetik az együttműködési hajlandóságunkat a kommunikációra, a tanácskérésre vagy jelentősen rombolják a másokba vetett bizalmunkat. Az általános elégedettségünk sérül, miközben a konfliktus érzelmileg megvisel bennünket. Az ilyen helyzetek a vállalatok életére is hatással vannak, mivel a munkavállalók fokozódó kilépési szándékának a magasabb fluktuáció és alacsonyabb teljesítményszint lesz az eredménye. A személyes jóllétünkre gyakorolt hatások közvetve a vállalatokra is hatással lehetnek. Ezeknek a hatásoknak az eredményei minőségi jellegűek. A vállalatok számára azonban kulcskérdés, hogy mennyi pénzt veszítenek a munkahelyi konfliktusok miatt.
Új piaci szereplővel gazdagodott októberben a hazai "Buy Now, Pay Later" (Vásárolj most, fizess később) piac, ugyanis a Klarna nevű svéd fintech bejelentette, hogy Magyarországon is elindítja a részletfizetési szolgáltatását. Ennek apropóján megnéztük, hogy áll a hazai BNPL piac, mire lehet számítani a jövőben, és hogy egyáltalán megéri-e BNPL szolgáltatásokat használni egy-egy termék vásárlásakor. A piac mind a négy szereplőjét megszólaltattuk.
Az ÉVOSZ Magyar Építőanyagkereskedelmi Tagozata szerint az építőanyag-kereskedelem mélypontja 2024-re várható. Megkérdeztük a tagozat elnöksége által képviselt magyar tulajdonú vállalkozások véleményét a hazai építőanyag-kereskedelmi piac helyzetéről, mely nagyságrendileg a piac 40%-át tudhatja magáénak.
Az orosz elnök az energiahét fórumán szólalt meg, ahol az izraeli-palesztin háború olajárakra gyakorolt hatása mellett az Északi Áramlat-2 gázvezetékről is beszélt.
Milánó vált a gazdagok Mekkájává, az adózási kedvezmények sok milliárdost vonzottak be, de mindennek a város lakosai isszák meg a levét – számol be a hírről a Bloomberg.
A kutatási eredmények krónikus közegészségügyi válságra utalnak.
A tűzszüneti tárgyalások mellett állnak.
Egykor Gyárfás Tamásé volt, most Gattyán Györgyé.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az oroszok még márciusban egyet le is lepleztek.
Ennyi pusztulhatott el az energetikai infrastruktúrából másfél hónap alatt.
Miközben a régióban és Európában újult erővel telepítenek napelemes rendszereket, a magyar bővülés 2026-tal egyelőre véget érhet.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.