Az Eli Lilly gyógyszergyártó vállalat bejelentette, hogy a Zepbound súlycsökkentő gyógyszer iránti növekvő kereslet és a termelési kapacitás bővítése miatt 2 milliárd dollárral megemeli éves értékesítési előrejelzését. A cég így idénre 42,4 és 43,6 milliárd dollár közötti bevételre számít , szemben a korábbi 40,4 és 41,6 milliárd dolláros előrejelzéssel. A gyógyszergyártó emellett részvényenként 1,30 dollárral, 13,50-14 dollárra emelte éves profitprognózisát. A vállalat részvényenként 2,58 dolláros korrigált nyereségről számolt be, ami 12 centtel felülmúlta az elemzői várakozásokat.
A Zepbound és Mounjaro gyógyszerek iránti magas kereslet jelentős piaci értéknövekedést eredményezett az Eli Lilly számára, amely így meghaladta több nagyvállalat piaci értékét is. Az elhízás elleni piacon folytatott versenyben az Eli Lilly és dán riválisa, a Novo Nordisk is igyekszik növelni termelését egy olyan piacon, amelynek értékét az évtized végére legalább 100 milliárd dollárban becsülik.
A Zepbound első negyedéves forgalma meghaladta az elemzők várakozásait, míg a Mounjaro eladásai jelentős növekedést mutattak az előző évhez képest. Az Egyesült Államokban kiírt receptek számát tekintve a Zepbound még mindig le van maradva a Novo Nordisk Wegowy nevű súlycsökkentő gyógyszerétől.
A vállalat vezérigazgatója, David Ricks elmondta, hogy prioritásuk a termelés növelése, annak ellenére, hogy jelentős késedelmekkel számolnak. Az Eli Lilly arra számít, hogy az év második felében jelentősen tudja növelni az elhízás és cukorbetegség elleni kezelések gyártását. A cég nemrégiben bejelentette egy gyártóüzem felvásárlását a Nexus Pharmaceuticals-tól és egy 2,5 milliárd dollár értékű németországi üzem alapkőletételét is.
Az Eli Lilly árfolyama 4,8 százalékos pluszban van.
Címlapkép forrása: Getty Images