
Az autóhasználat szempontjából érdemes az intenzitás oldaláról megközelíteni a kérdést: minél kevesebb kilométert fut egy autó az adott évben, annál kevésbé éri meg fenntartani. Hogy mikortól éri meg jobban bérelni, az nagyban függ a működtetési költségektől és a jármű beszerzési árától, de Ádám István, a wigo értékesítési igazgatója szerint
általánosságban évi 14-16 ezer futott km alatt nem éri meg saját autót tartani.
A cég által végzett kutatások azt mutatják, hogy alacsony azok aránya, akik ismerik az autómegosztás költségcsökkentő hatásait a saját autó fenntartásához képest. A válaszadók azzal többnyire tisztában vannak, hogy az üzemanyag- és a budapesti parkolási költségek részei az árnak, de sokan megfeledkeznek
- a szezonális gumicseréről,
- a biztosításról,
- a szervízdíjakról,
- az autópálya matrica áráról,
- ahogyan a kocsi beszerzési áráról is.
Jellemzően a 25-35 éves korosztály használja legaktívabban az autómegosztó szolgáltatásokat, a fiatalabb generációk sokkal aktívabban keresik a fenntartható megoldásokat, illetve digitális bennszülöttként otthonosan kezelik az applikációt is. Ugyanakkor a környezeti hatások és a szolgáltatás által nyújtott lehetőségeknek köszönhetően folyamatosan szélesedik ez a felhasználói kör: túlzsúfoltak a városok, egyre nehezebb saját tulajdonú autóhoz jutni, miközben a mobilitási igény továbbra is fennáll. Egyre fontosabb szempont az is, hogy carsharinget sokkal egyszerűbb integrálni a városi közlekedés infrastruktúrájába, mint a saját tulajdonú autókat.

Nyugat-európai példák bizonyítják, hogy rugalmassága miatt az autómegosztás kézenfekvő módon összehangolható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel. Egyetlen megosztott jármű akár 7-12 saját vagy vállalati gépkocsit képes kiváltani a közlekedésben, a környezetre gyakorolt hatás is lényegesen visszafogottabb, hiszen a carsharing szolgáltatással ritkul az autós közlekedés intenzitása, amellett, hogy a wigo carsharing autói 1,2 éves átlagéletkorukkal jócskán a hazai átlagautó életkor alatt vannak.
Egy autó átlagosan a nap 98 százalékában egyhelyben áll, vagyis elképesztően nagy mértékben kihasználatlanul tartjuk ezeket az eszközöket. Erre a problémára hozott megoldást a carsharing, hiszen az autók legalább 10-20-szorosan kihasználtak, van olyan wigo autó, amelyik egy nap 18 alkalommal is használatban van. Ehhez kapcsolódóan, a nemzetközi adatok alapján készült kutatások szerint egy carsharing autó akár 7-12 magánautót is kiválthat
– tette hozzá Ádám István.
A carsharing szolgáltató egyik felhasználóbarát fejlesztése a közelmúltból, hogy – a korábbi gyakorlattal szemben – nem a felhasználónak kell előre választani a perc-, óra- vagy napalapú díjcsomagok között, hanem az út lezárásakor a rendszer automatikusan a számára legkedvezőbb csomagot választja ki időalapon. További extra lehetőség, hogy az autót házhoz lehet rendelni akár pár perces úthoz is, amit igény szerint az előre megadott helyre és időpontra szállítják a szolgáltatási zónán belül.
Dolgozói juttatásként adómentesen adható
„Azt tapasztaljuk, hogy egyre jellemzőbb igény a cégeknél, hogy munkavállalói megtartás miatt emeljék be az autómegosztást a választható cafeteria elemek közé. Ez egy mobilitási juttatás, ami sok juttatással szembeni adómentessége miatt többet kínálhat a kollégák számára" - mondta a cég értékesítési igazgatója. Ráadásul ha saját autó fenntartása helyett választjuk az autómegosztást akkor az állandó költségeknek is búcsút lehet inteni.
Cégenként eltérő, hogy mikor és mennyi időre igényelnek cafeteria elemet a munkavállalók, van, ahol egy évre előre, valahol negyedévente történik a munkavállalók nyilatkoztatása, illetve a jóváírásban is vannak eltérések.
Ádám István szerint a munkavállalók számára azonban nem csak az adómentesség vonzó, hiszen számos más előnnyel is jár:
nincs fix költség, ráadásul demokratikusabb a rendszer, hiszen nem csupán a kulcspozíciókat betöltőkre korlátozódik, mint a céges autó használata, hanem szélesebb munkavállalói rétegre is kiterjeszthető. Azoknál a cégeknél, ahol beemelték ezt a lehetőséget a juttatási rendszerbe, ott a kollégák aktívan használják a szolgáltatást
– tette hozzá. A visszajelzések alapján pedig azt látják, hogy egyre több az olyan cég, amely a carsharing kisebb környezeti lábnyoma miatt érdeklődik a szolgáltatás iránt. Az elmúlt egy évben az üzleti felhasználók száma 33 százalékkal nőtt a cégnél, az általuk megtett kilométerekben pedig közel 10 százalékos bővülést mértek.
A cikk megjelenését a wigo támogatta.
Címlapkép forrása: wigo
A világ legnagyobb találkozója előtt sikerült az EU-nak összevesznie Pekinggel
Pedig olyan ügyről van szó, ami eddig a legkevésbé sem volt megosztó.
Ursula von der Leyen személyesen hallgatta meg Várhelyi Olivért a kémbotrányról
Elindult a vizsgálódás: a magyar biztos tagadja, hogy köze lenne a brüsszeli ügynökhálózathoz.
Látványosan fogynak Putyin tartalékai: időseket és betegeket kénytelenek toborozni a hadseregbe
Már a súlyos rubelmilliók sem eléggé csábítóak.
Európai célpontot szemeltek ki maguknak a befektetési nagykutyák, súlyos milliárdokról születhet döntés
A politikusok régi álma valósulhat meg.
A mindent meghatározó döntés - Profi befektetők mondják el, mi vár a piacokra
Érkezik a Portfolio következő online befektetői klubja.
Otthon Start: Van amikor 10 cm-en múlik több millió Ft
Előfordulhat, hogy a négyzetméterárra vonatkotó korlát az utolsó pillanatban a hitelfelvétel során húzza keresztül a vevő számítását. Hiába körültekintő a vevő és nézte meg a tulajdo
Mi az AI-rali mérlege? Kipukkanhat a buborék?
A mesterséges intelligencia körüli tőkepiaci eufória a modern gazdasági ciklus egyik legjelentősebb strukturális kérdésévé vált. Az AI nem csupán technológiai áttörés, hanem egy új álta
Pénz bőven van, de portfólió alig: miért nem fektetnek be a nők?
A világ vagyonának egyre nagyobb része van női kézben, a nők mégis jóval ritkábban fektetnek be, mint a férfiak. Akik úgy döntenek belevágnak, hasonlóan jól... The post Pénz bőven van, de

Öveket bekapcsolni, rázós szakasz a globális pályán! - Erről írt a világ 18 vezető think tankje 2024-ben
A világ vezető agytrösztjeinek elemzéseit 2024-ben a világ darabokra szakadása és a szuverenitás témája uralja. A világban a bizalom csökken, az együttműködés helyére egyre inkább az ön
Balásy Zsolt az üdvözítő egyenlőtlenségről
Egy amerikai, nyári out-of-office email sajnálkozik, hogy most néhány órával később fog csak válaszolni, amíg visszaér a strandról. Az európai megkéri a küldőt, hogy várjon... The post Bal

Top 10 osztalék részvény - 2025. október
Október másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Fókuszban a KKV-k
A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon

Mi az AI-rali mérlege? Kipukkanhat a buborék?
A mesterséges intelligencia körüli tőkepiaci eufória a modern gazdasági ciklus egyik legjelentősebb strukturális kérdésévé vált. Az AI nem csupán technológiai áttörés, hanem egy új álta

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Megszólalt az Erste-vezér: kiderült, mekkora növekedést hoz az Otthon Start
Megjelent a Portfolio Checklist csütörtöki adása.
Az Otthon Start sem állítja meg a magyar falvak kiürülését
Sokak számára vonzó az olcsó vidéki ingatlan, de lehetnek váratlan buktatói az ottani életnek.
Fontos adat érkezett: ezért veszélyes Magyarországon kamatot csökkenteni
Ismét felélénkült a kamatvita.
