
Az autóhasználat szempontjából érdemes az intenzitás oldaláról megközelíteni a kérdést: minél kevesebb kilométert fut egy autó az adott évben, annál kevésbé éri meg fenntartani. Hogy mikortól éri meg jobban bérelni, az nagyban függ a működtetési költségektől és a jármű beszerzési árától, de Ádám István, a wigo értékesítési igazgatója szerint
általánosságban évi 14-16 ezer futott km alatt nem éri meg saját autót tartani.
A cég által végzett kutatások azt mutatják, hogy alacsony azok aránya, akik ismerik az autómegosztás költségcsökkentő hatásait a saját autó fenntartásához képest. A válaszadók azzal többnyire tisztában vannak, hogy az üzemanyag- és a budapesti parkolási költségek részei az árnak, de sokan megfeledkeznek
- a szezonális gumicseréről,
- a biztosításról,
- a szervízdíjakról,
- az autópálya matrica áráról,
- ahogyan a kocsi beszerzési áráról is.
Jellemzően a 25-35 éves korosztály használja legaktívabban az autómegosztó szolgáltatásokat, a fiatalabb generációk sokkal aktívabban keresik a fenntartható megoldásokat, illetve digitális bennszülöttként otthonosan kezelik az applikációt is. Ugyanakkor a környezeti hatások és a szolgáltatás által nyújtott lehetőségeknek köszönhetően folyamatosan szélesedik ez a felhasználói kör: túlzsúfoltak a városok, egyre nehezebb saját tulajdonú autóhoz jutni, miközben a mobilitási igény továbbra is fennáll. Egyre fontosabb szempont az is, hogy carsharinget sokkal egyszerűbb integrálni a városi közlekedés infrastruktúrájába, mint a saját tulajdonú autókat.

Nyugat-európai példák bizonyítják, hogy rugalmassága miatt az autómegosztás kézenfekvő módon összehangolható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel. Egyetlen megosztott jármű akár 7-12 saját vagy vállalati gépkocsit képes kiváltani a közlekedésben, a környezetre gyakorolt hatás is lényegesen visszafogottabb, hiszen a carsharing szolgáltatással ritkul az autós közlekedés intenzitása, amellett, hogy a wigo carsharing autói 1,2 éves átlagéletkorukkal jócskán a hazai átlagautó életkor alatt vannak.
Egy autó átlagosan a nap 98 százalékában egyhelyben áll, vagyis elképesztően nagy mértékben kihasználatlanul tartjuk ezeket az eszközöket. Erre a problémára hozott megoldást a carsharing, hiszen az autók legalább 10-20-szorosan kihasználtak, van olyan wigo autó, amelyik egy nap 18 alkalommal is használatban van. Ehhez kapcsolódóan, a nemzetközi adatok alapján készült kutatások szerint egy carsharing autó akár 7-12 magánautót is kiválthat
– tette hozzá Ádám István.
A carsharing szolgáltató egyik felhasználóbarát fejlesztése a közelmúltból, hogy – a korábbi gyakorlattal szemben – nem a felhasználónak kell előre választani a perc-, óra- vagy napalapú díjcsomagok között, hanem az út lezárásakor a rendszer automatikusan a számára legkedvezőbb csomagot választja ki időalapon. További extra lehetőség, hogy az autót házhoz lehet rendelni akár pár perces úthoz is, amit igény szerint az előre megadott helyre és időpontra szállítják a szolgáltatási zónán belül.
Dolgozói juttatásként adómentesen adható
„Azt tapasztaljuk, hogy egyre jellemzőbb igény a cégeknél, hogy munkavállalói megtartás miatt emeljék be az autómegosztást a választható cafeteria elemek közé. Ez egy mobilitási juttatás, ami sok juttatással szembeni adómentessége miatt többet kínálhat a kollégák számára" - mondta a cég értékesítési igazgatója. Ráadásul ha saját autó fenntartása helyett választjuk az autómegosztást akkor az állandó költségeknek is búcsút lehet inteni.
Cégenként eltérő, hogy mikor és mennyi időre igényelnek cafeteria elemet a munkavállalók, van, ahol egy évre előre, valahol negyedévente történik a munkavállalók nyilatkoztatása, illetve a jóváírásban is vannak eltérések.
Ádám István szerint a munkavállalók számára azonban nem csak az adómentesség vonzó, hiszen számos más előnnyel is jár:
nincs fix költség, ráadásul demokratikusabb a rendszer, hiszen nem csupán a kulcspozíciókat betöltőkre korlátozódik, mint a céges autó használata, hanem szélesebb munkavállalói rétegre is kiterjeszthető. Azoknál a cégeknél, ahol beemelték ezt a lehetőséget a juttatási rendszerbe, ott a kollégák aktívan használják a szolgáltatást
– tette hozzá. A visszajelzések alapján pedig azt látják, hogy egyre több az olyan cég, amely a carsharing kisebb környezeti lábnyoma miatt érdeklődik a szolgáltatás iránt. Az elmúlt egy évben az üzleti felhasználók száma 33 százalékkal nőtt a cégnél, az általuk megtett kilométerekben pedig közel 10 százalékos bővülést mértek.
A cikk megjelenését a wigo támogatta.
Címlapkép forrása: wigo
Órákig szóltak a szirénák Ukrajnában, riadóztatták a NATO vadászgépeit is
Orosz dróntámadás érte Kijevet és más városokat.
Megkezdődött Magyarország legnagyobb autópálya-bővítési projektje
78 kilométeres szakasz újul meg.
A magyarok többsége saját kárára is befagyasztva tartaná az EU-s pénzeket
Nem szívesen, de zárva tartanák a pénzcsapot a magyarok, ameddig a kormány nem felel meg az uniós követelményeknek.
Nem reális, de nem is cél az áramártüskék eltüntetése
Az extrém áringadozások háttere egyáltalán nem egyértelmű.
Kimondta Trump: Putyin Amerika-ellenes összeesküvést sző, nem is akárkikkel
Az amerikai elnök ismét csalódottságát fejezte ki az orosz államfővel szemben.
Levezették, mekkorát ütne Magyarországon egy igazán elfajuló vámháború
Vészforgatókönyvet vázolt fel az IMF.
Történelmi áttörés Ukrajnában: olyan technológia jelent meg a fronton, amely akár egy nagyváros védelmét is képes túlterhelni
Fokozatosan bővítik a rendszert.
Fenntartási jelentés: a KFI projektek láthatatlan aknái az EPTK-ban
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.

Fenntartási jelentés a KFI pályázatoknál: így kerüld el az EPTK buktatóit
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.

Az ChatGPT is Redditezik - Az AI ugyanonnan tájékozódik, ahonnan mi
Az AI csak rendszerezi és újracsomagolja azt a kollektív zajt, amit mi nap mint nap a netre hordunk, kicsit ijesztő is nézni, milyen forrásokból dolgozik.... The post Az ChatGPT is Redditezik - Az A

Az UniCreditnél is kedvező kamat mellett érhető el az Otthon Start hitel
Szeptember elsejétől az UniCredit Banknál is elérhető a kedvező kamatozású Otthon Start hitel. A bank kamatkedvezménnyel, jóváírással és díjelengedéssel is várja az érdeklődőket. Az Uni
ESG és adózás: így kapcsolódik össze a társadalmi felelősségvállalás és a vállalati adományozás
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott az ESG, azaz a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat figyelembe vevő működés. Az ESG nem csupán trend vagy megfelelési k

A bitcoinmágnás finnek
Ott voltam, amikor Kína hatodjára is betiltotta a Bitcoint - áll egy, a kriptós közösségben évek óta keringő mémen. Az ország egykor dominálta a bányászatot,... The post A bitcoinmágnás fi

Az osztalék portfólióm - 2025. augusztus
Emelkedett a portfólióm hozama, egyrészt az Altria osztalékemelése, másrészt a nulla hozamú Walgreens kivezetése miatt. Az utóbbi nem éppen az ideális módszer egy portfólió hozamemelésére.
Novo Nordisk - elemzés
Végre találtam egy európai céget, ami kiszámíthatóan fizeti és emeli az osztalékot. A Finvizen keresgéltem kereskedési célpontok után, és ott találtam rá. Megnéztem a számait és a chartj

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Másfél millióig húzza a legtöbb lakás árát az Otthon Start - Mi lesz ebből?
Elindult az Otthon Start.
Velünk marad az árrésstop, de mit fizetünk érte valójában?
Utánajártunk, vajon mit mutatnak a számok és mi várható a következő hónapokban
Meddig fékezheti az inflációt az árrésstop?
Kozák Tamással, az OKSZ főtitkárával beszélgettünk.
