
Az idei év első félévben több mint 5600 új autó jelent meg a hazai lízingszektorban. A flottakezeléshez Magyarországon jelen pillanatban a piac legnagyobb szereplői révén összesen 120-130 ezer autó tartozik az AutoWallis becslései szerint, ezek 50-60%-át nagyvállalatok veszik igénybe.
“Nagyon fontos, hogy az adott vállalkozás a rendelkezésre álló tőkét és erőforrásait mire fordítja. Ha azt a különböző fejlesztésekre, vagy más üzleti céloknak megfelelően tudja hasznosítani, akkor biztos, hogy ezt a megoldást fogja választani, vagyis nem fognak autót vásárolni, hanem a tartósbérletet teljeskörű szolgáltatáscsomaggal veszik inkább igénybe” – emelte ki a Portfolio-nak Ilyés Péter, az AutoWallis Csoport Mobilitási Szolgáltatások üzletágvezetője.
A vállalkozás és az autóflotta mérete és használati célja nagyon meghatározó abban, hogy milyen autókat lízingelnek, vagy vesznek bérbe hosszabb-rövidebb időre.
Egy kisvállalkozás, ahol esetenként az üzleti használat a dominánsabb a privát használattal szemben, egészen másképp keres gépjárművet, mint egy nagyvállalat, ahol a flotta méretébe beletartoznak az elsősorban privát használatra biztosított státusz autók, vagy a kulcsos autók is.

“Ami viszont mindenkinek ugyanolyan fontos, hogy a költség transzparensen és kontrollálhatóan kimutatható legyen” – tette hozzá Ilyés Péter.
A költségek, a technológia és a kihasználtság mellett az olyan célok is egyre hangsúlyosabbak, mint a karbonlábnyom csökkentése.
Mivel a nagyvállalatok az ESG célok mentén a lehető legtöbb kategóriában zöldebbé szeretnének válni, elindultak a flotta-dekarbonizáció irányába, hogy az általuk használt gépjárműveket minél inkább zöld technológiával tudják üzemeltetni.
Hosszabb távra bérelt autók helyett egyre gyakrabban választott alternatíva az üzleti célú autómegosztás, vagy ha a vállalat a munkavállalók privát autóhasználatához is szeretne hozzájárulni, környezetkímélőbb megoldás lehet a carsharing szolgáltatás használatának biztosítása magán célokra is.
Elektromos autó, mint valós alternatíva?
Ha nem is olyan mértékben, mint korábban, de továbbra is növekszik az elektromos autók száma, amiben fontos tényező a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztésének üteme. A nagyteljesítményű töltők elterjedése mára kulcsfontosságú vált, hiszen nem mindegy, hogy 10-15 percet kell várni, hogy feltöltsük az autót, és további 3-400 kilométert tudjunk haladni, vagy akár egy órát.
Ilyés Péter elmondta, hogy a wigo fleet állományban lévő autók 10%-a elektromos, ez az arány pedig nagyban összefügg azzal, hogy jelenleg a fő ügyfélszegmensük a kkv-szektor. Itt a magán és az üzleti célú használat erősen összefonódik, ezért a partnereknek fontosabb szempont a folyamatos rendelkezésre állás. Szerinte az elektromos autók mindennapos használata a töltés optimalizálása miatt egy tanulási folyamatnak tekinthető, amihez az átjárható szolgáltatások miatt a cégek átmeneti megoldást is igénybe tudnak venni, bizonyos kategóriájú elektromos autókat pár hónapra is ki tudnak próbálni.
Hogy milyen élmény egy elektromos autóval közlekedni, azt carsharingben is meg lehet tapasztalni, akár a munkavállalói cafeteria csomag részeként.
A közösségi autózásnak jelentős edukációs hatása is lehet, hiszen a technológia elterjedését is támogatja. “Ha az ügyfelek használat közben megismerik az elektromos autókat, a jövőben talán nagyobb számban választják majd ezeket a modelleket a saját flottájukba” – mondta el az üzletágvezető. A cégcsoport carsharing szolgáltatásában már mintegy 100 elektromos autó érhető el.
Közel 4000 saját autó a hazai utakon
A flotta, amit különböző szolgáltatásokon keresztül a csoport kezel, megközelíti a 4000 autót. A flottalízing mellett, carsharing flottájukban közel 500 autó van az utakon, klasszikus bérlés céljából pedig 700-1000 autó érhető el.
Minél rugalmasabb, személyre szabhatóbb a szolgáltatás, az annál nagyobb előnyt jelent szolgáltatóként a piacon.
"Mára gyakorlatilag az ügyfeleink maguk tudják összeállítani a modelleket, a szolgáltatási elemeket, és teljesen átláthatóan végigkövetni a havi költségek alakulását. A kkv partnerek esetében az a célunk, hogy már a folyamat korai fázisában a lehető legtöbb információt megkapják a pénzügyi- és szolgáltatás konfigurációról” – tette hozzá.
Az idén bevezetett wigo fleetnél elsődleges szempont volt, hogy az online ajánlatkérésnél személyre szabott szolgáltatáscsomagot lehessen összeállítani, és már az első pillanattól teljesen transzparensen látható legyen, hogy mely elemek kötődnek az autó alapfinanszírozásához, üzemeltetéséhez, és az egyéb kiegészítő szolgáltatásoknak milyen hatása van a havi díjra. “Ezen felül, igyekszünk az ügyfelek mobilitási igényére integráltan tekinteni és a lehető legtöbb szolgáltatást kínálni, nem csak az éven túli lízingszolgáltatást, finanszírozást, hanem akár rövidebb távú bérléseket különböző kategóriákban, vagy sofőrszolgáltatást a Sixt-en keresztül.”
Évről évre bővül az AutoWallis autókereskedelmi portfoliója, amelyhez felzárkóznak a mobilitási szolgáltatások is, így mostanra a vállalat ennek a területnek szinte teljes spektrumát lefedi:
a rövidtávú autókölcsönzés (SIXT rent-a-car), tartós bérlet vagy más néven operatív lízing, illetve a vállalati autómegosztás is fontos pillérré vált.
A nyáron az AutoWallis Csoport márkájaként elindult wigo fleet szolgáltatás alapjait a 2023-ban felvásárolt Nelson Flottalízing adja, de a klasszikus értelemben vett rebrandingnél nagyobb ívű transzformációt hajtott vére a cég, ami a jelenlegi ajánlatok újragondolását, új célcsoportok definiálását is magában foglalta. A mobilitás üzletágban zajlik egy konvergencia folyamat, ami a szolgáltatások összeérésével, kombinálhatóságával és több szolgáltatást lefedő propozíciók jövőbeni megjelenésével jár majd.
A digitalizáció a flottakezelésben is egyre fontosabb lesz
Ebben az iparágban is erős a digitális megoldások térnyerése, hiszen az ügyfelek egy online felületen keresztül adott esetben könnyebben tudnak választani több szolgáltató kínálatából, vagy akár össze is tudják állítani a szolgáltatási portfóliót. „Egyre inkább igény, hogy a teljes folyamat – ajánlatkéréstől az autók leadásáig – a digitális térben követhető, menedzselhető legyen, ebben mindenképpen erősödnünk kell” – hangsúlyozta az üzletágvezető.
Különösen a nagyvállalati ügyfelek igénylik, hogy a lehető legkevesebb legyen a humán közreműködés a szolgáltatási periódus során, hiszen ők abban érdekeltek, hogy a gépjárművek rendelkezésre álljanak, és ha kérdés vagy probléma merül fel, arra azonnali megoldást kapjanak.
Képek: AutoWallis
A cikk megjelenését az AutoWallis támogatta.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Nem üres kézzel érkezett Donald Trump a találkozóra - Csőre töltött fegyverrel készülnek az eredménytelen tárgyalásokra
Erőteljes fellépést készít elő Washington, ha nem sül el jól a találkozó.
Trump meghozta a döntést, amivel kihúzza a talajt az amerikai megújulóipar alól
Jelentős lassulástól félnek a szakértők.
Nem várt helyen bukkant fel a legendás ukrán Antonov – Kövér ajándékot kaptak Kijev katonái
Lépett a vonakodó szövetséges.
Csatába indultak az ukrán elitdandárok: nagyon úgy néz ki, súlyos összeomlás lett az oroszok nagy sikere
Orvosolták az ukrán haderő súlyos kudarcát.
Bejelentették: útmutatót kapnak a bankok a 3%-os Otthon Start Program egységes alkalmazásához
Ma tárgyalt a kormány a Bankszövetséggel.
Minden idők egyik legnagyobb robbantása: videón mutatjuk a történelmi pillanatot
Egyszerre nyolc óriástorony dőlt össze.
Követett részvények - 2025. augusztus
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Mi történik, ha kifogyunk a talajvízből?
A talajvíz túlzott kitermelése világszerte súlyos következményekkel jár, de az Egyesült Államokban már a nagyvárosok épületeinek szerkezetén is jól mérhető hatása
Most van csak igazán csúcson a piaci koncentráció
Az elmúlt évek már bőven arról szóltak az amerikai részvénypiacon, hogy pár nagy techcég dominálja az S&P500-at. De igazából az index koncentrációja csak most ért... The post Most van c

Transzferár-adatszolgáltatás: mit lát valójában a NAV az ATP lapokon?
A transzferár-adatszolgáltatás (ATP lapok) bevezetése gyökeresen átalakította a kapcsolt vállalkozások ellenőrzési logikáját. Az eddigi transzferár dokumentációs kötelezettség mellett mos

Aggasztó vélemény az Otthon Start programról
Ritkán szoktam hírekről írni, mert őszintén szólva a napi változásokról írnak eleget a híroldalak. Viszont az Otthon Start hitelprogrammal kapcsolatban szeretnék reagálni pár véleményre, a
Így bukhatod el a támogatást: a projekt jelenléti ív rejtélyei
A támogatott kutatás-fejlesztési projektek egyik legfontosabb, mégis gyakran alábecsült dokumentuma a projekt jelenléti ív, pedig ezen is múlhat a sikeres elszámolás.

A külföldi beruházások és a klímacélok kapcsolata
A zöld-FDI-t vizsgálva már több kutatás megállapította a korrelációt a megújuló energiahordozókba történő befektetések és a klímaváltozás elleni hatékony fellépés között.
Tényleg a mohóság és lobbi miatt ilyen drága egy-egy gyógyszer?
Nehéz megdönteni azt a vélekedést, hogy a gyógyszergyártók mohósága miatt nagyon drága egy-egy gyógyszer ára. A valóság ennél bonyolultabb: a gyártók ugyanis még így kisebb... The post T


Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
A magyar milliomosok titkai: így lehetsz te is tagja a klubnak
Ismét elkészült a Portfolio Prémium Banki Felmérése.
Döbbenetes új csúcsokon a világ tőzsdéi – Mi jöhet most?
Meddig tarthat a lendület?
Nagyra nőtt a fontos eszköz - Újabb robbanás vagy összeomlás jön?
A bitcoinon túl is lehet élet?
