
Az idei év első félévben több mint 5600 új autó jelent meg a hazai lízingszektorban. A flottakezeléshez Magyarországon jelen pillanatban a piac legnagyobb szereplői révén összesen 120-130 ezer autó tartozik az AutoWallis becslései szerint, ezek 50-60%-át nagyvállalatok veszik igénybe.
“Nagyon fontos, hogy az adott vállalkozás a rendelkezésre álló tőkét és erőforrásait mire fordítja. Ha azt a különböző fejlesztésekre, vagy más üzleti céloknak megfelelően tudja hasznosítani, akkor biztos, hogy ezt a megoldást fogja választani, vagyis nem fognak autót vásárolni, hanem a tartósbérletet teljeskörű szolgáltatáscsomaggal veszik inkább igénybe” – emelte ki a Portfolio-nak Ilyés Péter, az AutoWallis Csoport Mobilitási Szolgáltatások üzletágvezetője.
A vállalkozás és az autóflotta mérete és használati célja nagyon meghatározó abban, hogy milyen autókat lízingelnek, vagy vesznek bérbe hosszabb-rövidebb időre.
Egy kisvállalkozás, ahol esetenként az üzleti használat a dominánsabb a privát használattal szemben, egészen másképp keres gépjárművet, mint egy nagyvállalat, ahol a flotta méretébe beletartoznak az elsősorban privát használatra biztosított státusz autók, vagy a kulcsos autók is.

“Ami viszont mindenkinek ugyanolyan fontos, hogy a költség transzparensen és kontrollálhatóan kimutatható legyen” – tette hozzá Ilyés Péter.
A költségek, a technológia és a kihasználtság mellett az olyan célok is egyre hangsúlyosabbak, mint a karbonlábnyom csökkentése.
Mivel a nagyvállalatok az ESG célok mentén a lehető legtöbb kategóriában zöldebbé szeretnének válni, elindultak a flotta-dekarbonizáció irányába, hogy az általuk használt gépjárműveket minél inkább zöld technológiával tudják üzemeltetni.
Hosszabb távra bérelt autók helyett egyre gyakrabban választott alternatíva az üzleti célú autómegosztás, vagy ha a vállalat a munkavállalók privát autóhasználatához is szeretne hozzájárulni, környezetkímélőbb megoldás lehet a carsharing szolgáltatás használatának biztosítása magán célokra is.
Elektromos autó, mint valós alternatíva?
Ha nem is olyan mértékben, mint korábban, de továbbra is növekszik az elektromos autók száma, amiben fontos tényező a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztésének üteme. A nagyteljesítményű töltők elterjedése mára kulcsfontosságú vált, hiszen nem mindegy, hogy 10-15 percet kell várni, hogy feltöltsük az autót, és további 3-400 kilométert tudjunk haladni, vagy akár egy órát.
Ilyés Péter elmondta, hogy a wigo fleet állományban lévő autók 10%-a elektromos, ez az arány pedig nagyban összefügg azzal, hogy jelenleg a fő ügyfélszegmensük a kkv-szektor. Itt a magán és az üzleti célú használat erősen összefonódik, ezért a partnereknek fontosabb szempont a folyamatos rendelkezésre állás. Szerinte az elektromos autók mindennapos használata a töltés optimalizálása miatt egy tanulási folyamatnak tekinthető, amihez az átjárható szolgáltatások miatt a cégek átmeneti megoldást is igénybe tudnak venni, bizonyos kategóriájú elektromos autókat pár hónapra is ki tudnak próbálni.
Hogy milyen élmény egy elektromos autóval közlekedni, azt carsharingben is meg lehet tapasztalni, akár a munkavállalói cafeteria csomag részeként.
A közösségi autózásnak jelentős edukációs hatása is lehet, hiszen a technológia elterjedését is támogatja. “Ha az ügyfelek használat közben megismerik az elektromos autókat, a jövőben talán nagyobb számban választják majd ezeket a modelleket a saját flottájukba” – mondta el az üzletágvezető. A cégcsoport carsharing szolgáltatásában már mintegy 100 elektromos autó érhető el.
Közel 4000 saját autó a hazai utakon
A flotta, amit különböző szolgáltatásokon keresztül a csoport kezel, megközelíti a 4000 autót. A flottalízing mellett, carsharing flottájukban közel 500 autó van az utakon, klasszikus bérlés céljából pedig 700-1000 autó érhető el.
Minél rugalmasabb, személyre szabhatóbb a szolgáltatás, az annál nagyobb előnyt jelent szolgáltatóként a piacon.
"Mára gyakorlatilag az ügyfeleink maguk tudják összeállítani a modelleket, a szolgáltatási elemeket, és teljesen átláthatóan végigkövetni a havi költségek alakulását. A kkv partnerek esetében az a célunk, hogy már a folyamat korai fázisában a lehető legtöbb információt megkapják a pénzügyi- és szolgáltatás konfigurációról” – tette hozzá.
Az idén bevezetett wigo fleetnél elsődleges szempont volt, hogy az online ajánlatkérésnél személyre szabott szolgáltatáscsomagot lehessen összeállítani, és már az első pillanattól teljesen transzparensen látható legyen, hogy mely elemek kötődnek az autó alapfinanszírozásához, üzemeltetéséhez, és az egyéb kiegészítő szolgáltatásoknak milyen hatása van a havi díjra. “Ezen felül, igyekszünk az ügyfelek mobilitási igényére integráltan tekinteni és a lehető legtöbb szolgáltatást kínálni, nem csak az éven túli lízingszolgáltatást, finanszírozást, hanem akár rövidebb távú bérléseket különböző kategóriákban, vagy sofőrszolgáltatást a Sixt-en keresztül.”
Évről évre bővül az AutoWallis autókereskedelmi portfoliója, amelyhez felzárkóznak a mobilitási szolgáltatások is, így mostanra a vállalat ennek a területnek szinte teljes spektrumát lefedi:
a rövidtávú autókölcsönzés (SIXT rent-a-car), tartós bérlet vagy más néven operatív lízing, illetve a vállalati autómegosztás is fontos pillérré vált.
A nyáron az AutoWallis Csoport márkájaként elindult wigo fleet szolgáltatás alapjait a 2023-ban felvásárolt Nelson Flottalízing adja, de a klasszikus értelemben vett rebrandingnél nagyobb ívű transzformációt hajtott vére a cég, ami a jelenlegi ajánlatok újragondolását, új célcsoportok definiálását is magában foglalta. A mobilitás üzletágban zajlik egy konvergencia folyamat, ami a szolgáltatások összeérésével, kombinálhatóságával és több szolgáltatást lefedő propozíciók jövőbeni megjelenésével jár majd.
A digitalizáció a flottakezelésben is egyre fontosabb lesz
Ebben az iparágban is erős a digitális megoldások térnyerése, hiszen az ügyfelek egy online felületen keresztül adott esetben könnyebben tudnak választani több szolgáltató kínálatából, vagy akár össze is tudják állítani a szolgáltatási portfóliót. „Egyre inkább igény, hogy a teljes folyamat – ajánlatkéréstől az autók leadásáig – a digitális térben követhető, menedzselhető legyen, ebben mindenképpen erősödnünk kell” – hangsúlyozta az üzletágvezető.
Különösen a nagyvállalati ügyfelek igénylik, hogy a lehető legkevesebb legyen a humán közreműködés a szolgáltatási periódus során, hiszen ők abban érdekeltek, hogy a gépjárművek rendelkezésre álljanak, és ha kérdés vagy probléma merül fel, arra azonnali megoldást kapjanak.
Képek: AutoWallis
A cikk megjelenését az AutoWallis támogatta.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Trump a kínai elnökkel telefonált, a vámokról is egyeztetett a két vezető
És a TikTok jövőjéről is.
Jelentős magyar-szlovák gázmegállapodás született, ami tovább erősíti a régió ellátását
Ötödével nő a kapacitás.
Forrásokat szabadíthat fel Brüsszel, hogy elmaradjon az orosz olajszankciók magyar vétója
Egy friss értesülés szerint a magyar kormány is profitálhat a legújabb szankciós csomag átengedésén.
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Lengyel drónincidens: hatalmas fordulat, a NATO egyszerűen nem érti, mi történik
Kapkodják a fejüket a CIA emberei.
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
Rekordroham: 152 ezer háztartás rohanhat az Otthon Start hitelért a következő fél évben
A GKI friss felmérése szerint a lakosság 8,2%-a készül igénybe venni az új támogatott hitelt. De kik tervezik igényelni a kedvező lakáshitel programot? Milyen rekordok dőltek már meg az első
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val
Mennyit fogsz keresni?
Nemrég láttam Redditen egy kérdést, hogy mennyit keresnek az emberek a multin kívüli életben. Az internet nem egy jó merítés, mert általában a jobb helyzetben lévők használják, illetve bizo
Superwood: a fa, amely az acéllal is felveszi a versenyt
Genetikailag módosított fa, amely új dimenziót nyithat az építőanyagok világában.
Nem Magyar Péterre erősödik a forint!
Csak egy kicsit.* Idén (kis túlzással) a világ összes fejlődő piaci devizája erősödött, mert a dollár gyengülésnek ilyesmi hatása szokott lenni. Áramlik ki a pénz... The post Nem Magyar P



Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod