A cégek is rákaptak a carsharingre: adómentes juttatásként segíthet a tehetségek megtartásában

A cégek is rákaptak a carsharingre: adómentes juttatásként segíthet a tehetségek megtartásában

Az utóbbi években a városi mobilitás szerves részévé vált a carsharing, amit ma már nemcsak a környezettudatos fiatalabb korosztály részesít előnyben, hanem egyre többen ismerik fel, hogy van létjogosultsága a mobilitási mixben. Ennek egyik oka, hogy ha a szolgáltatás díját a saját autó fenntartási költségeihez hasonlítjuk, akkor az derül ki, hogy évi 14-16 ezer kilométer futás alatt nem igazán éri meg saját autót tartani. A másik pedig, hogy a cégek adómentes juttatásként adhatják dolgozóiknak, így az szépen lassan a munkavállalói megtartás egyik eszközévé is vált. Arról nem is beszélve, hogy az autómegosztáshoz való hozzáférés lényegesen leegyszerűsödött azzal, hogy csak egy applikációra és regisztrációra van szükség az egy évnél régebbi jogosítványon felül.

A kormány e-autók vásárlására és töltőhálózat kiépítésére indít támogatási programot

A kormány e-autók vásárlására és töltőhálózat kiépítésére indít támogatási programot

A kormány egy új e-mobilitási programot hirdetett ki, amely egyszerre tartalmazza a villanyautók töltéséhez szükséges hálózat kiépítését, valamint a taxisok és a car-sharing szolgáltatók jármű beszerzéseit, és erre elsősorban EU-s forrásokat akar lehívni, de ha azokat nem kapja meg, vagy késnek, akkor a magyar költségvetésből a kétféle programra együtt legfeljebb 60,35 milliárd forintnyi forrást kell szánni.

Egymás után kebelezi be a célpontokat az AutoWallis, és hol van még a vége

Egymás után kebelezi be a célpontokat az AutoWallis, és hol van még a vége

Újabb tranzakciót jelentett be az AutoWallis Csoport, melynek keretében megvette a Share Now-t hazánkban üzemeltető vállalatot. Ezzel a Csoport tovább erősíti szolgáltatási portfólióját, amelybe olyan elemek tartoznak, mint a Sixt, a Nelson flottakezelő, a szervizek, vagy a közelmúltban megvásárolt két digitális piactér. De hogyan áll össze ez egy koherens egésszé a kereskedelmi tevékenységgel, és milyen szerep fog jutni a Share Now-nak a csoporton belül? Többek között erről kérdeztük Ormosy Gábort, az AutoWallis vezérigazgatóját.

Négy év alatt 16 millió kilométert tettek meg a Share Now autói

Négy év alatt 16 millió kilométert tettek meg a Share Now autói

Négy év alatt a levezetett kilométerek száma, az átlagos utazási időtartam, a flottaméret és az ügyfélszám tekintetében is figyelemre méltó növekedést produkált a Share Now. A felhasználók az elmúlt egy évben négyszer annyit használták az autókat, mint az indulás első tizenkét hónapjában. Ugyanezt jelzi a megtett távolság növekedésének üteme is: a négy év során összegyűlt, közel 16 millió kilométerből 8 millió 2022 „termése” - tájékoztatta a szolgáltató a Portfolio-t.

Kiszámolták: teljesen fölösleges a céges autóflották egy része

Kiszámolták: teljesen fölösleges a céges autóflották egy része

A vállalatok a carsharing (megosztott autó hozzáférés) alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, aki egyébként nem jogosultak rá - áll a Jövő Mobilitása Szövetség elemzésében.

Minden második carsharing felhasználó már munkába is autómegosztással jár

Minden második carsharing felhasználó már munkába is autómegosztással jár

A praktikusság mellett főleg anyagi megfontolásokból válik a carsharing egyre vonzóbb, átlátható és költséghatékony alternatívájává a céges autóknak. A szolgáltatását Budapesten több mint 500 autóval nyújtó Share Now vállalati konstrukciói már rövid időtávon belül kézzel fogható eredménnyel optimalizálják a vállalkozások mobilitási kiadásait.

Kiderült: ennyi idős a legöregebb autómegosztó felhasználó

Kiderült: ennyi idős a legöregebb autómegosztó felhasználó

A Share Now egy év alatt megduplázta a megtett kilométerek számát, de az ügyfélszám, a flottaméret és a szolgáltatási terület szempontjából is növekedni tudott 2022-ben. A szolgáltató a jövőben még tovább erősítené a fővárosi közlekedésbe való integrációt, még költséghatékonyabb alternatívát nyújtva a felhasználóknak.

A Share Now új benzines és elektromos autói már közvetlenül a reptéren parkolnak

A Share Now új benzines és elektromos autói már közvetlenül a reptéren parkolnak

Már 500-nál is több autóval szolgáltat a Share Now Budapesten, amelynek járműveivel novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday Parkolójába is be lehet állni. Az autómegosztó elektromos- és benzines autókkal is folyamatosan bővíti a flottáját, amellyel így már 500 autó áll a budapestiek rendelkezésére.

Rekordot döntött áprilisban a Share Now

Rekordot döntött áprilisban a Share Now

A Share Now ügyfelei 8 millió kilométert gurultak Magyarországon a cég piacra lépése óta eltelt három évben, egyre hosszabb ideig és egyre több élethelyzetben használva a sétatávolságon belül található autókat.

Carsharing: Bécsben már csökken a saját tulajdonú autók száma

Carsharing: Bécsben már csökken a saját tulajdonú autók száma

A Share Now autómegosztó és az Inspira Research közös, reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy Budapesten a carsharing iránt érdeklődők száma kellően magas ahhoz, hogy kiindulópontja legyen a felhasználószám további bővülésének.

Az autóipar brutális kihívásai a közlekedési szokásainkat is meg fogják változtatni

Az autóipar brutális kihívásai a közlekedési szokásainkat is meg fogják változtatni

Budapesten számtalan mobilitási eszköz közül választhat, aki A-ból el szeretne jutni B-be, de az elmúlt években sok szempontból a legideálisabb megoldás a saját autó használata volt, még akkor is, ha a forgalmi dugók az utóbbi időben egyre nagyobb fejfájást okoztak az autósoknak. Azonban az új és használt autók árának és fenntartási költségeinek elszállása, a benzinárrobbanás, az urbánus parkolási és forgalmi kihívások olyan mértékben változtatják meg az eddigi körülményeket, hogy – sok más nyugati városhoz hasonlóan, ahol ezek a folyamatok évekkel korábban elindultak – tömegesen cserélhetik a városlakók és a vállalati szektor a saját autóikat olyan bérleti vagy megosztásos konstrukciókra, mint a carsharing. A külföldi példák azt mutatják, hogy az autómegosztás és egyéb mobilitási megoldások ötvözése sokat javíthat a városi környezet élhetőbbé tételében is, amihez azonban szükség van a terület megfelelő szabályozására, a fenntarthatóbb alternatívák akár kedvezmények útján való támogatására is.

A hibrid munkavégzés ráirányította a cégek figyelmét a carsharingre

A hibrid munkavégzés ráirányította a cégek figyelmét a carsharingre

Mivel a hibrid munkavégzés hosszabb távon is marad, a munkahelyi mobilitás egyre fontosabb szemponttá válik – állapította meg a Share now és a HR Fest szeptemberi online felmérése. Az ebben megkérdezett cég- és HR-vezetők az újgenerációs mobilitási megoldások erősödésére és ezek fokozódó támogatására számítanak. Mindez kedvez a vállalati cafeteria-rendszerbe egyszerűen és szja-mentesen beilleszthető autómegosztás elterjedésének.

Európában már működő modell, nálunk jövőre jöhet el a carsharing aranykora

Európában már működő modell, nálunk jövőre jöhet el a carsharing aranykora

Európa nagyobb városaiban 4-5 évvel korábban jelentek meg a free-floating rendszerben működő, vagyis – a zónán belül – bárhol felvehető és letehető carsharing autók, mint Budapesten, így az ottani tapasztalatok előrevetítik a magyar forgatókönyvet is: a bevezetés első éveiben a lakossági felhasználók adják kézből kézbe a kormányt, majd a kevésbé kísérletező vállalati szektor beszállásával közel megduplázódik az ügyfelek száma. A magyar szolgáltatók az utóbbi években kezdték el kiterjeszteni a modellt a cégekre, amelyek éppen most próbálnak idomulni a hibrid munkavégzés következményeihez, vagyis megoldást keresnek a kihasználatlan irodaterek és a garázsban parkoló autóflották problémájára. Az év végén pedig lejárnak az éves lízingszerződések, amelyeket – az új helyzethez alkalmazkodva – várhatóan csak kisebb kapacitásokra fognak meghosszabbítani, az időről időre felmerülő igényekre pedig olyan rugalmas, elköteleződést nem igénylő megoldásokat keresnek majd, mint például a carsharing.

Klímasemleges üzemanyagkártyát használ Budapesten az egyik közösségiautó-megosztó

Klímasemleges üzemanyagkártyát használ Budapesten az egyik közösségiautó-megosztó

A fővárosi autómegosztási piac meghatározó szereplőjének ügyfelei még aktívabb részesei lesznek a klímavédelemnek: a car sharing jellegű autóbérlés budapesti piacán aktív SHARE NOW az OMV klímasemleges üzemanyagkártyáját használja annak érdekében, hogy csökkentse a globális széndioxidkibocsátást - tájékoztatta a közösségiautó-megosztó a Portfolio-t.

Jön az előfizetéses önvezető autó

Legyőzi-e az önvezető autó a sajátot, lesz-e hol sétálnunk 10 év múlva Budapesten és mikor hallgatja már meg az önkormányzat a lakosságot is? Ezekről vitatkoztak a Portfolio Future City 2019 konferencia második szekciójában kedden délelőtt. A közlekedés, az ingatlanfejlesztés és a várostervezés szorosabb együttműködéséről esett a legtöbb szó.

Nagy lépést tesz a Mol - A repülőtér is elérhető lesz a Limóval

A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre is kiterjeszti a Limo autómegosztó szolgáltatási területét a Mol, miután a legtöbb felhasználói visszajelzés erre irányult az indulás óta eltelt közel másfél évben - mondta el Ratatics Péter, a Mol Magyarország és a Fogyasztói Szolgáltatások üzletág ügyvezető igazgatója a Portfolio-nak adott interjúban. A szolgáltatás fejlesztésével a tervezettnél gyorsabban haladt a Mol, ugyanakkor a kezdeti időszak gyerekbetegségei következtében az első éves eredmény elmaradt a várakozásainktól. A társaság célja, hogy hogy a környező országok nagyvárosaiban is meg tudja honosítani a limózást, ezek közül leghamarabb Prága kerülhet sorra, Magyarországon pedig elsősorban a nagy diákvárosok, mint például Debrecen van rajta a térképen, de azt is vizsgálják, hogy hogyan lehetne a nyári szezonra a Balatont is becsatornázni a Limo-zónába, illetve a napon túli kölcsönzési lehetőséget elérhetővé tennék - mondta el Ratatics Péter, aki a Mol egyéb, újnak számító tevékenységeivel kapcsolatos terveiről is beszélt.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Irán jelzést adott – máris eldőlt a háború?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.