Aszódi Attila: Paks II. nélkül nem megy, de akkumulátoros beruházások nélkül sem

Aszódi Attila: Paks II. nélkül nem megy, de akkumulátoros beruházások nélkül sem

Az európai országok villamosenergia-ellátása számos kihívással néz szembe, mint például a szén-dioxid-semlegesség elérése, az emelkedő árak kezelése, a fosszilis tüzelőanyagoktól és azok importjától való függőség csökkentése. E célok elérése érdekében valamennyi európai ország villamosenergia-rendszerének jelentős változásokon kell átesnie, figyelembe véve a műszaki, környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi célkitűzéseket. Legújabb szimulációink különböző erőművi portfóliók és villamosenergia-fogyasztási forgatókönyvek órás felbontású elemzésével meghatározó fontosságú adatokat szolgáltatnak ehhez az átalakuláshoz. Az elemzések középpontjában az atomenergia és az időjárásfüggő megújulók együttműködése áll, valamint az akkumulátoros villamosenergia-tárolás lehetséges szerepe a magyar villamosenergia-rendszerben.

1000 kilométer egy töltéssel - Vadonatúj akkumulátort mutattak be

1000 kilométer egy töltéssel - Vadonatúj akkumulátort mutattak be

Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a CATL. A Shenxing PLUS egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el.

A Hyundai csoport Kínában erősítene

A Hyundai csoport Kínában erősítene

A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.

Súlyos sebezhetőség az EU-ban - A kritikus nyersanyagok problémája

Súlyos sebezhetőség az EU-ban - A kritikus nyersanyagok problémája

Az ökológiai és energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok fő kitermelő vállalatai főként az Európai Unión kívüli országok, elsősorban Kína ellenőrzése alatt állnak. A geopolitikai kockázatot jelentő európai importfüggőség arra kényszeríti az EU-t, hogy minél nagyobb arányban biztosítsa saját forrásokból ellátását. A sebezhetőség csökkentésének azonban komoly gazdasági és társadalmi ára lehet.

Nagy Márton felülvizsgálná a belső égésű motorok uniós tilását, és új támogatást sürget

Nagy Márton felülvizsgálná a belső égésű motorok uniós tilását, és új támogatást sürget

Németországban járt a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja. A magyar és német tárgyalópartnerek szerint 2026-ban érdemes felülvizsgálni a 2035-ös szabályozási dátumot a belső égésű motorok uniós tiltása ügyében. Nagy Márton miniszter szerint az elektromos autózás újbóli lendületéhez mielőbb uniós szintű támogatási programmal kell segíteni az ágazatot.

Durva növekedés jöhet az akkumulátorpiacon egy friss tanulmány szerint

Durva növekedés jöhet az akkumulátorpiacon egy friss tanulmány szerint

Bár az előrejelzések szerint lassul az elektromos autók iránti kereslet, ez nincs hatással a globális akkumulátorpiacra. A lítium-ion és nátrium-ion akkumulátorok iránti igény továbbra is növekszik: 2020 és 2030 között a kereslet várhatóan több mint tizennyolcszorosára nő, 34 százalékos éves növekedési ütem mellett, derül ki a Roland Berger „Battery Monitor 2023” című tanulmányából.

Helyreigazítás

2024.02.24. napján „Több tízezer tonna akkumulátor-hulladékot tárolnak lakóházak közvetlen közelében” címen publikált cikkünkben valótlanul állítottuk és hamis színben tüntettük fel azt, hogy a CB Engineering Kft. selejtes akkumulátorokat, valamint akkumulátorból származó hulladékot tárolt a telephelyén.

CATL-vezér: súlyos problémák vannak még a szilárdtest-akkumulátorainkkal

CATL-vezér: súlyos problémák vannak még a szilárdtest-akkumulátorainkkal

Az elektromos autók szilárdtest-akkumulátorainak közeljövőbeni kereskedelmi forgalomba hozatala előtt jelentős akadályok vannak. A technológiával kapcsolatos teljesítményproblémák, tartóssági aggályok és biztonsági kockázatok miatt ez még évtizedekig is eltarthat – mondta a Financial Timesnak adott interjújában Robin Zeng, a Magyarországon üzemet építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL vezérigazgatója.

Elindult a toborzás a debreceni akkumulátorgyárba

Elindult a toborzás a debreceni akkumulátorgyárba

Az Eve Power megkezdte a munkavállalók toborzását a tervek szerint 2025 végére felépülő debreceni akkumulátorcella-üzemébe - közölte a projekt kommunikációjáért felelős társaság.

Keresztbe tehet az EU a magyar akkumulátorterveknek

Keresztbe tehet az EU a magyar akkumulátorterveknek

Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. Az adás első részében az Európai Unió adatszolgáltatási rendeletéről volt szó, amelynek Magyarországra nézve is komoly következményei lehetnek, ugyanis újraírhatja az akkumulátorgyártással kapcsolatos terveket. Erről Szabó Dánielt, a Portfolio makroelemzőjét kérdeztük. A második részben az európai újautópiacról beszélgettünk Nagy Viktorral, a Portfolio vezető részvénypiaci elemzőjével, ugyanis elektormobilitás ide, tölthető autók oda, még mindig sok belsőégésű személyautó fogy.

Gúzsba köti a magyarországi akkugyártókat az EU új szabályozása

Gúzsba köti a magyarországi akkugyártókat az EU új szabályozása

Magyarország akkumulátoripari álmait alapjaiban írhatja újra az Európai Unió adatszolgáltatási rendelete. Az akkumulátorútlevelek rendszerében ugyanis a főként kínai és dél-koreai gyártóknak a teljes ellátási láncukra alkalmazniuk kell a szigorú EU-s szabályozást. A Centre for European Political Studies (CEPS) számos olyan pontot azonosított az uniós rendszerben, amely súlyos terhet róhat a gyártókra.

Robbanás előtt az ipari méretű akkumulátoros energiatárolók piaca

Robbanás előtt az ipari méretű akkumulátoros energiatárolók piaca

Az energiaátmenet rohamtempóban dübörög egész Európában, a vártnál is sokkal nagyobb ütemben nő a kontinens „zöldáram” termelése. Az energiatároló kapacitások azonban nem mindenhol – így Magyarországon sem – tudták lekövetni a megújuló energiatermelés iramát, miközben az országos villamosenergia-elosztóhálózat bizonyos infrastrukturális hiányosságai limitálják a betáplálható árammennyiséget. A kormány legújabb energetikai terveiben az elkövetkezendő néhány évben a helyzet kezelésére 1000 MW teljesítményű ipari méretű tárolókapacitás beépítése szerepel. Az ezt is ösztönző pályázatra a meghirdetett támogatási keretösszeg kétszeresére érkezett igény, a piaci szereplők pedig akár 2500 MW tárolókapacitás kiépítésére is vállalkoznának. Az első igazán nagy, ipari méretű energiatárolót már elkezdték építeni, a 60 megawattórás létesítmény a Forest-Vill Kft. kivitelezésében valósul meg Szolnokon, és 2025 első felében kezdheti meg a működését. Bár a létesítmény a teljesítményével bekerül Közép-Európa legnagyobb akkumulátoros energiatárolói közé, nem biztos, hogy sokáig a dobogón maradhat, hiszen láthatóan robbanás előtti pillanatban van az iparág.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Válságban az autóipar, hatalmas a zuhanás
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.