A kecskeméti Mercedes-gyár vezetése továbbra is készen áll a tárgyalások folytatására a szakszervezetekkel - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft. csütörtökön az MTI-vel.
A kecskeméti Mercedes dolgozói az idei évre és jövőre is 10% feletti béremelést szeretnének elérni, azonban a munkáltató a két évre összesen szeretne ennyit emelni - tudta meg a Portfolio. Információink szerint bár a szakadék óriási, egyelőre kevesen sztrájkoltak.
Figyelmeztető sztrájkot tartottak a kecskeméti Mercedes-gyár prés-, fényező- és összeszerelő üzemében szerdán 15 és 17 óra között, mert a szakszervezet szerint az MBMH Vasas Alapszervezetének az október óta tartó bértárgyalások során nem sikerült egyezségre jutnia a cégvezetéssel.
Figyelmeztető sztrájkot tartanak ma dolgozók a kecskeméti Mercedes-gyár több részlegén – derül ki a szakszervezet közleményéből.
Világszerte indulnak állami programok azért, hogy a most még drága elektromos autókat vonzóbbá tegyék a vevőknek. Magyarországon is fut egy ilyen program, a cégek akár autónként 4 millió forint támogatást kaphatnak, az importőrök pedig igyekeznek minél több modelljüket bepréselni a 25,4 millió forintos korlát alá. A Mercedesnél az EQA és a Kecskeméten gyártott EQB mellett az egyébként alapból magasabb listaárú EQE-t is beleszuszakolták a programba, utóbbi két modellt próbáltuk ki, közben pedig a kecskeméti Mercedes-gyárat is meglátogattuk.
A Mercedes-Benz részvényei több mint 5%-kal emelkedtek a mai kereskedésben, miután a német autógyártó felülmúlta a negyedéves eredményvárakozásokat, és új részvény-visszavásárlási programot jelentett be a menedzsment, annak ellenére, hogy kockázatokra figyelmeztetett a következő évre - közölte a Cnbc.
Németország Európa beteg embere, olvashatjuk most már úton-útfélen, és nem csak a magyar, de a svájci, a brit vagy akár a német sajtóban is. Nem is alaptalanul lett divat belerúgni a németekbe, a stagnáló gazdaság, a több szempontból elhibázott és rendkívül költséges energiafordulat, a sok helyen elavult infrastruktúra, a félrekezelt migráció, az erősödő társadalmi feszültségek mind kritikára adnak okot. De miközben nem éppen pozitív a német newsflow, a német részvénypiac meredeken emelkedik, a vezető német részvényindex történelmi csúcson áll. Hogy lehetséges ez?
Hasonló témákkal foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon is.
A Mercedes Benz hétfőn közölte, hogy 3-as szintű autonóm vezetési teszteket fog végezni Peking kijelölt autópályáin, azt azonban nem közölték még, hogy pontosan mikorra várhatóak a tesztek.
Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.
A Mercedes-Benz megállapodást kötött a BMW-vel egy nagy teljesítményű töltőhálózat kínai üzemeltetésére irányuló közös vállalat létrehozásáról, írja a Reuters.
Elképesztő kontroll alatt tartja az Apple a teljes ökoszisztémáját, részben emiatt landol nála a mobiliparág profitjának szinte egésze, a többi mobilgyártónak pedig szinte semmi sem jut. Intő jel lehet ez a történet az autógyártóknak, akik egyre több kompetenciájukat szervezik ki. Ez veszélyes!
Megütötték a német autógyártók részvényeit a csütörtöki kereskedésben, miután a Mercedes a harmadik negyedéves értékesítési számai elmaradtak a várttól Harald Wilhelm, a vállalat vezetője pedig a friss számok ismertetését követően elmondta, hogy a „brutális” EV-piac miatt a vállalat éves eredményeire is komoly hatással lehet, miután a piacon az árháborúk, az ellátási lánccal kapcsolatos problémák, illetve az is fejfájást okoz a gyártónak, hogy néhány más gyártó a magasabb gyártási költségek ellenére az akkumulátoros elektromos járműveket a belső égésű motoros autók szintje alatt értékesíti.
Magyarországra látogatott Ola Källenius, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának elnöke, aki az Indexnek többek között azt mondta, hogy a konszern több milliárd eurót ruház be a kecskeméti üzembe.
A Mercedes-Benz vezérigazgatója, Ola Kaellenius kijelentette, hogy az elektromos járművek (EV-k) gyártási költségei továbbra is meghaladják a belső égésű motoros modellekét. Ez a jóslat akkor hangzott el, amikor a Mercedes-Benz újabb információkat hozott nyilvánosságra legújabb EV modelljéről, a CLA kompakt elektromos szedánról - írja a Reuters.
A budapesti rendőrök az illegális gyorsulási versenyek és az extrém sebességtúllépések miatt tartottak ellenőrzést többek között az Árpád hídon, ahol nemrég egy vétlen kerékpáros vesztette életlét, amikor egy száguldozó átszakította a kerékpárutat védő szalagkorlátot.
A Mercedes-Benz Group AG az erős második negyedévet követően megemelte az egész évre vonatkozó kamat- és adózás előtti eredményre vonatkozó előrejelzését.
Péntek késő este érkezett a hitelminősítő bejelentése.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?