Pár hónapja már voltak pletykák, március elején pedig hivatalossá vált, hogy spanyol vonatgyártót venne egy magyar befektetői csoport, több mint 200 milliárd forintért. A hírek szerint a spanyol kormány igyekszik keresztbe tenni a Talgo nevű cég felvásárlásának, és nemrégiben felbukkanhatott egy újabb potenciális vevő is, így korántsem biztos a siker. Összeszedtük, hogy hol tart most a sztori, hogy mit gyárt pontosan a Talgo, és hogy miért kell ennyire a spanyol cég a magyar befektetőknek.
A Talgo főrészvényese tárgyalásokat folytat arról, hogy a spanyol vonatgyártóban meglévő 40 százalékos részesedését a svájci Stadler Railnek adja el, ami alternatíva lehet a magyar Ganz-MaVag ajánlatával szemben - közölte az El Economista a Reuters tudósítása szerint.
A Ganz-MaVag Europe Zrt. részletes tájékoztatást nyújtott be a spanyol hatóságoknak a vonatgyártó Talgo részvényeire tett ajánlat részleteiről a közvetlen külföldi befektetések (FDI) jóváhagyására vonatkozó szabályok szerint, és megerősítette, hogy teljes mértékben nyitott a konstruktív és transzparens szakmai párbeszédre - jelentette be a cég az MTI-nek hétfőn megküldött közleményében.
A Ganz-Mávag Zrt. csütörtökön bejelentette, hogy hivatalosan is vételi ajánlatot tett a spanyol Talgo vonatgyártó vállalat részvényeire, papíronként 5 eurós áron. Ezzel a tranzakció értéke 245 milliárd forint lenne.
Az orosz-ukrán háború hírei percről percre.
Nem csak az ukrán drónoktól kell félnie az orosz állampolgároknak.
Néhány orosz egység már 20 kilométerre jár a határtól.
Valami felfelé húzza az árakat.
Az Európai Unióban a kínai érdekeket leginkább támogató országokba látogat csak el az ázsiai világhatalom vezetője.
A CodeCool programozóiskola két vezetőjével beszélgettünk.