Uniós karbonvám: kulcsmegoldás a klímaharcban, vagy egy kereskedelmi háború kezdete?

Uniós karbonvám: kulcsmegoldás a klímaharcban, vagy egy kereskedelmi háború kezdete?

Az Európai Bizottság július 14-én tette közzé széleskörű klímapolitikai csomagját, amelynek célja, hogy bemutassa milyen intézkedésekkel és szakpolitikai reformokkal érhetjük el az Unió által korábban elfogadott 55%-os kibocsátás-csökkentést 2030-ig az 1990-es bázisévhez képest. Innen származik a csomag ’Fit for 55’ elnevezése. A publikáció időpontja talán nem is lehetett volna időszerűbb. Perzselő hőhullámok Észak-Amerikában, pusztító áradások Nyugat-Európában és Kínában, vízválság Iránban és az 1901 óta mért legszárazabb június Magyarországon csak néhány példa az elmúlt időszakból az éghajlatváltozás okozta szélsőségekre, amelyeknek az intenzitása a legbaljósabb forgatókönyvű klímamodelleket is felülmúlta. Pedig hosszú út vezetett a bemutatott reformig, amit az EU-s intézmények a zöld gazdasági átmenet mérföldköveként ünnepelnek, míg a környezetvédelmi szervezetek szerint a reformcsomag csak egy újabb példája az EU hiányos intézkedéseinek, ami a Párizsi Egyezményben vállalt kibocsátás-csökkentési vállalásaink megvalósításához sem elégségesek.

Magyarország után Franciaország sem támogatja az európai klímavédelmi csomagot

Magyarország után Franciaország sem támogatja az európai klímavédelmi csomagot

Magyarország után Franciaország sem támogatja a múlt héten bemutatott uniós klímavédelmi javaslatcsomagot, az úgynevezett „Fit for 55”-ot, jelenlegi formájában. A franciák elsősorban azt kifogásolják, hogy a csomag keretében kiterjesztenék a kibocsátás-kereskedelem rendszerét (EU ETS) az épületek fűtésére és a közúti közlekedésre is, de a benzines és gázolajos autók értékesítésének 2035-ös kivezetésén is módosítanának.

Budapesten is kitiltanák a dízelautókat, még idén kitűzik a dátumot

Budapesten is kitiltanák a dízelautókat, még idén kitűzik a dátumot

A fővárosi önkormányzat csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, hogy legyen egy céldátuma a korszerűtlen besorolású autók kivezetésének Budapesten.  A közgyűlés elé fog kerülni a dátum meghatározása még az idei évben – jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester a 444 beszámolója szerint.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a kormánydöntés az üzemanyagárak szabályozásáról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.