"A zöld megállapodás lényege egy karbonsemleges gazdaság létrehozása 2050-ig, és emiatt a 2030-as célokat is úgy kell módosítani, hogy sokkal ambíciózusabbak legyenek" - mondta el Hoós Éva, az Európai Bizottság (DG Energy) szakpolitikai tisztviselője a Portfolio Energy Investment Forum 2021 konferenciáján.
Az Európai Bizottság július 14-én tette közzé széleskörű klímapolitikai csomagját, amelynek célja, hogy bemutassa milyen intézkedésekkel és szakpolitikai reformokkal érhetjük el az Unió által korábban elfogadott 55%-os kibocsátás-csökkentést 2030-ig az 1990-es bázisévhez képest. Innen származik a csomag ’Fit for 55’ elnevezése. A publikáció időpontja talán nem is lehetett volna időszerűbb. Perzselő hőhullámok Észak-Amerikában, pusztító áradások Nyugat-Európában és Kínában, vízválság Iránban és az 1901 óta mért legszárazabb június Magyarországon csak néhány példa az elmúlt időszakból az éghajlatváltozás okozta szélsőségekre, amelyeknek az intenzitása a legbaljósabb forgatókönyvű klímamodelleket is felülmúlta. Pedig hosszú út vezetett a bemutatott reformig, amit az EU-s intézmények a zöld gazdasági átmenet mérföldköveként ünnepelnek, míg a környezetvédelmi szervezetek szerint a reformcsomag csak egy újabb példája az EU hiányos intézkedéseinek, ami a Párizsi Egyezményben vállalt kibocsátás-csökkentési vállalásaink megvalósításához sem elégségesek.
Magyarország után Franciaország sem támogatja a múlt héten bemutatott uniós klímavédelmi javaslatcsomagot, az úgynevezett „Fit for 55”-ot, jelenlegi formájában. A franciák elsősorban azt kifogásolják, hogy a csomag keretében kiterjesztenék a kibocsátás-kereskedelem rendszerét (EU ETS) az épületek fűtésére és a közúti közlekedésre is, de a benzines és gázolajos autók értékesítésének 2035-ös kivezetésén is módosítanának.
A fővárosi önkormányzat csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, hogy legyen egy céldátuma a korszerűtlen besorolású autók kivezetésének Budapesten. A közgyűlés elé fog kerülni a dátum meghatározása még az idei évben – jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester a 444 beszámolója szerint.
Erről Palkovics László beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában. Az innovációs és technológiai miniszter megerősítette: 2022-től kizárólag elektromos buszokat szerezhetnek be a nagyobb városok.
Herbert Diess, a Volkswagen vezére örömmel fogadta a német nagykoalíció által múlt pénteken elfogadott klímacsomagot, amely fontos ösztönzőkkel segítené az elektromos autók elterjedését.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
ISW: Avgyijivkától északnyugatra és Csasziv Jarnál törnek előre az oroszok.
Durván felpörögtek a beruházások.
Nagyon rossz irányba tartanak a hozamok.
Ha érdekel a devizapiac és a gazdaság, itt a helyed!
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklist vendége volt.