Március 21-től átmenetileg fokozatosan csökkentette a termelést a Robert Bosch Kft. Hatvanban. A részleges leállást kollektív szabadság kiadással és az éves munkaidőkereten belüli munkaóra áthelyezéssel kívánja megoldani a cég, hogy senkit ne küldjenek el – tudta meg a 24.hu.
A globális autóértékesítések lassulása és a dízelbotrány utóhatásai érzékenyen érintik a Robert Bosch működését is, a német autóipari beszállító menedzsmentje éppen ezért úgy döntött, beáll a sorba és leépítésekbe kezd. A cégcsoport magyar operációjánál mintegy 14 800 ember dolgozik, amely a globális munkaerőállomány közel 4 százalékát jelenti. Az ő munkahelyük körültekintő tervezéssel, a munkaerő átcsoportosításával várhatóan megőrizhető lesz.
Leépítésekre készül és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója.
A Robert Bosch felülvizsgálta korábbi várakozását, a németek már sokkal borúsabban látják a globális autógyártás idei alakulását: több millió autóval kevesebb gördülhet le a gyártószalagokról.
Nem tervez leépítéseket a dízelautók németországi részarányának fokozatos visszaszorulása miatt a német Robert Bosch autóipari alkatrész-beszállító konszern.
A német tulajdonú Robert Bosch Power Tool Kft. európai akkumulátor kompetencia központot hoz létre, és bővíti szerszámgép összeszerelő kapacitását Miskolcon, a beruházás összesen mintegy 14 milliárd forintba kerül - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Soha ennyi autó nem volt a magyar utakon, ami biztos kenyeret ad a szervizeknek, azonban közel sem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából. A Bosch által megrendelt kutatássorozat 10 éve vizsgálja a magyarok szervizelési szokásait, amiből érdekes tendenciák rajzolódnak ki, nem beszélve az elkötelező években várható ugrásszerű technológia fejlődés okozta hatásokról.
Miután a kétezres évek végén az iPhone széles körben ismertté tette az érintőképernyős technológiát, a magyarok zöme még sokáig gombokat nyomogatva álmodozott a sci-fiket idéző megoldásról. Azonban nem kellett sok idő hozzá, hogy ma már relikviaként gondoljunk a nyomógombos készülékekre. Bár az elektromos autók esetében az átállás nyilván összetettebb, hiszen nemcsak új töltőállomás-rendszer kiépítése szükséges, de a technológiáknak is vannak még fejleszthető területei, mint a hatótávolság - vagyis az akkumulátorok teljesítménye - vagy a töltés gyorsasága. Azonban a klímaváltozás enyhítésére hozott és tervezett állami szabályozások elősegíthetik a folyamatot és az eladási statisztikák is a villanyautók elképesztő ütemű térnyeréséről árulkodnak. Bár összességében még elenyésző a zöld rendszámos autók aránya a magyar utakon, azonban egy, a Bosch által készített kutatás szerint - amely tíz éven keresztül monitorozta a magyar autózási szokásokat - ez már nem sokáig lesz így.
Ha csak annyi autót helyeznének újonnan forgalomba az idei második fél éveben Magyarországon, mint az elsőben, az rekord lenne. Eddig 2003-ban helyezték üzembe a legtöbb új autót - 274 ezret - azonban a 150 ezres idei első féléves adat még többet ígér. Azonban ezeknek az autóknak a többsége csak Magyarországon "új", valójában a forgalomba helyezett autók több mint fele import használt autó. Ennek köszönhető, hogy idén várhatóan egy másik - negatív - rekord is megdől: soha nem volt ilyen magas a forgalomban lévő autók átlagéletkora. A Robert Bosch Kft. megbízásából készített felmérések szerint azonban nem olyan rossz a helyzet, mint amennyire elsőre tűnik.
A Robert Bosch Kft. magyar gazdasági életben betöltött szerepéről és fejlesztési terveiről is szó volt Orbán Viktor miniszterelnök és Daniel Korioth, a vállalat ügyvezető igazgatójának megbeszélésén az Országházban - tájékoztatta Havasi Bertalan, a kormányfő sajtófőnöke az MTI-t.
A járműipar egyik, vagy talán a legforróbb témája most a fejlett vezetéstámogató rendszerek és az önvezető technológia térnyerése. Ez nem véletlen, segítségükkel ugyanis csökkenhet a közúti balesetek száma, alkalmazásuk hatalmas megtakarítást jelenthet a társadalom számára és az előrejelzések szerint a következő évtizedekben sok tízezer milliárd forintos piaccá nőhet ez az iparág. Ebből a hatalmas üzletből részesedhet Magyarország is, részben annak köszönhetően, hogy már most több nemzetközi nagyvállalat, illetve feltörekvő magyar startup is komoly kutatásokat és fejlesztéseket végez az önvezető technológia területén. És a magyar kormány is időben felismerte az önvezető technológiában rejlő lehetőségeket, ezért igyekszik olyan intézkedéseket hozni, amelyektől a terület felfutását reméli. Ugyanakkor mindez önmagában kevés, a végső sikerhez elengedhetetlen a hazai oktatás színvonalának emelése és az egyre kínzóbb munkaerőhiány enyhítése.
Kilépett szűk sávjából az euró árfolyama.
Górcső alá vettük Trump elnök első 100 napját.
Az új pápa megválasztásához szükséges kétharmados többséghez 88 szavazat kell majd.
Két külföldi partnercéggel jön létre a fontos energetikai projekt.
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.