Komoly össztűz zúdult a Bolt taxiszolgáltatóra az elmúlt időszakban, először a szabadjelzők miatt támadta meg őket az Országos Taxis Szövetség, ma pedig a taxis szakma - Bolton kívüli része - a számlázási gyakorlatukat kritizálta. Az Uber - napra pontosan 7 évvel ezelőtti - kiűzése után sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi állhat a mondvacsináltnak tűnő indokok mögött.
Mától drágább a taxival utazás Budapesten, miután tíz százalékkal magasabbak lettek a fővárosi taxis tarifák. A díjemelést azzal indokolták, hogy a taxisoknak érezhető költségemelkedéssel jár az üzemanyagok ársapkájának - 2022 december eleji - eltörlése.
Várhatóan növekvő tarifákról és a folyamatban lévő egyeztetésekről számolt be a növekedés.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Elmondta, hogy a társaságoknál azt is tervezik, hogy kivezetik az előrendeléseket, mert túl nehéz autóhoz jutni és nem optimális, ha egy-egy taxinak sokat kell várakoznia a címen, amíg megérkezik az utas.
Egyre többet kell várni a megrendelt taxira, amelyért részben az egyszerre 5-6 társaságtól is fuvart rendelő utasok, részben pedig a létszámhiány is okolható - írja az RTL.
Tarifaemelésért demonstráltak a taxisok szerdán Budapesten a Hősök terén, majd a követeléseiket tartalmazó petíciót adtak át a Főpolgármesteri Hivatalban és a Miniszterelnökségen.
Míg 2019-ben még 10 000 taxis rótta a magyar utakat, addig mára már csak 7000-en szállítanak utasokat Magyarországon - írja a Telex. A 2020-as első koronavírus hullám beálltakor jelentős mértékben esett vissza a kereslet, így rengetegen hagyták el a szakmát, nagy részük pedig máig nem tért vissza. Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, Metál Zoltán szerint taxishiányról még nem beszélhetünk, de számok azt mutatják, hogy egyre közelebb kerülünk ehhez.
Egyre nőnek az üzemanyagárak, a GKI vezérigazgatója szerint pedig 550 forintos üzemanyagár is elképzelhető. A folyamatosan emelkedő költségek miatt egyre nehezebb fenntartani a taxis vállalkozásokat, ezért a taxisok harminc százalékkal szeretnék megemelni a budapesti árakat. A hatósági ár miatt egyelőre nem növelhetik a fuvardíjat, de hamarosan megkezdődhetnek az erről szóló tárgyalások.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Nem erre számítottak az elemzők.
Így áll most az ukrán gazdaság.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Közel háromszor annyit adott ma el az ÁKK, mint meghirdette.
Egyszerre két fontos szintet is letört a magyar fizetőeszköz.
Jelasity Radovánt, az Erste Bank elnök-vezérigazgatóját, a Magyar Bankszövetség elnökét kérdeztük a Checklistben.
A keddi Checklist a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáról jelentkezik.
Tényleg felfelé bukott Szergej Sojgu?