10 éve, 2013. március 21-én indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba - írja a cég.
Az elmúlt pár hét tejpiaci folyamatai megjelentek a boltok áraiban is. A trappista sajt olcsóbb lett több láncnál, de az infláció miatt erős az eltolódás a saját márkás sajtok felé is, legyen szó edamiról vagy goudáról. Az infláció úgy tűnik, fordulatot hozott sok ember vásárlási szokásaiban.
John Allan (képünkön), a Tesco elnöke jövőre távozik pozíciójából, ugyanis közeledik a 10 éves jubileuma, ami a vállalatirányítási irányelvek értelmében azt jelenti, hogy már nem tekinthető "függetlennek". A brit cég már most megkezdte az utód felkutatását, amihez fejvadászcégeket hívott segítségül - írja a Sky News.
A beszállítókkal folytatott tárgyalások eredményeként több árucikk, főként tejtermékek, azon belül is sajtok és vajak árát mérsékelték a kiskereskedelmi láncok, amelyek egyúttal a saját márkás termékek megnövekedett forgalmáról és a fogyasztók tudatosabb vásárlási szokásairól is beszámoltak az MTI érdeklődésére.
Megszünteti a Tesco a zöldség-gyümölcs-osztályon eddig ingyenesen elérhető, eldobható műanyag zacskók használatát. Az üzletekben ezentúl többször is használható, biológiailag lebomló zacskó vagy ún. újrazsák lesz kapható a korábbi könnyű hordtasakok kiváltására. A vásárlók ezenkívül – ahogy eddig is - magukkal hozhatják saját szatyraikat, valamint a legtöbb áruház bejáratánál rendszeresen találnak a termékek másodlagos csomagolásából származó, ingyenesen elvihető kartondobozokat, melyekbe szintén pakolhatnak, olvasható a vonatkozó közleményben. A tervek szerint a lépéssel a Tesco évente 500 tonnával csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét.
A nagy brit szupermarketláncok kétségbe estek, hogy hiába csökkentik áraikat a két német diszkont, az Aldi és a Lidl szintjére, a vásárlók átáramlása nem áll meg. A Tesco, a Sainsbury's, az Asda és a Morrisons most további költségcsökkentésre kényszerül - írja az ESM kiskereskedelmi szakportál.
Kiderült, hogy a fogyasztók szerint melyik a legolcsóbb FMCG-hálózat 2023-ban Magyarországon: a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérésében mondtak véleményt a fogyasztók. A kutatás eredményeiről kérdeztük Szűcs Róbert Sándort, a Debreceni Egyetem docensét.
Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca, a Tesco megkezdi a bankszektorban való jelenlétének felülvizsgálatát. Ez a lépés a banki üzletáguk eladásához vezethet – írja a Sky News.
Az ársapka pénzügyi eredményeket befolyásoló negatív hatása ellenére is folytatja a beruházásokat hazánkban a Shell Hungary, az energiaipari nagyvállalatnál biztosítottnak látják a magyarországi tevékenység folytatását, illetve a korábban elindított széleskörű terveket is végre tervezik hajtani, többek között bővítik töltőállomás-hálózatukat és újabb elektromos töltőpontokat telepítenek. Emellett a forgalmukban az üzemanyagok mellett kínált Shell Café márka és termékei is egyre hangsúlyosabb szerepet töltenek be, tudhattuk meg Vecsey Saroltától, a Shell Hungary Mobilitási Üzletágának Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatójától, aki az ársapka kivezetését követő piaci folyamatokról és 2023-ra vonatkozó tervekről beszélt lapunknak.
A Lidl és a Tesco perre megy a logóhasználat miatt. A német diszkontlánc ugyanis úgy véli, hogy a Tesco klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukra. Az valóban igaz, hogy mind a kettő sárga és köralakú.
Közel kétezer menedzseri pozíciót szüntet meg a Tesco brit áruházaiban, és bezárja a megmaradt élelmiszerpultokat és melegétel árusítóhelyeket a költségcsökkentési intézkedések közepette - írja a Bloomberg.
Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban és logisztikai központokban dolgozó munkatársai bérébe, amely így a tavalyi bérmegállapodáshoz képest átlag 15 százalékkal emelkedik március 1-jétől.
Annyira megszaporodtak a bolti lopások az Egyesült Királyságban, hogy a Tesco Express áruházakban biztonsági chipeket tesznek a csirkecsomagokra - írja a Grocery Gazette kiskereskedelmi szakportál.
A brit mezőgazdasági szakszervezet értetlenül áll a Tesco vezetőjének vasárnapi kijelentése előtt, mely szerint az élelmiszeripari vállalatok az inflációt ürügyként használhatják arra, hogy a szükségesnél nagyobb mértékben emeljék az árakat - írja a Reuters.
Három nagy áruházláncnál, a Tescónál, a Sparnál és a Lidlnél vizsgálják jelenleg a cashback - azaz a vásárláshoz kötött bolti készpénzfelvétel - bevezetésének lehetőségét, a Penny pedig már startra készen várja, hogy kiterjesszék a jelenleg itthon egyedül náluk elérhető szolgáltatást újabb ügyfelekre is - derült ki a Portfolio körképéből. A tavaly decemberi szabálymódosítások nyomán jó esély van arra, hogy a jövőben szélesebb körben is elterjedjen a bolti készpénzfelvétel Magyarországon, amely az eddigi havi 150 ezer forinton felül további 40 ezer forintos ingyenes készpénzfelvételi lehetőséget jelenthet. Ugyanakkor a kiskereskedőknek és a bankoknak ehhez még szerződniük kell a szolgáltatásra, majd végre kell hajtaniuk a szükséges fejlesztéseket. Ez pedig sok időbe telhet.
Csoportos létszámleépítést jelentett be a magyar Tesco, amelyet azzal indokoltak, hogy hatékonyabb irányítási struktúrát alakítanának ki. Az egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánc hozzátette, a legtöbb érintettnek új pozíciót ajánlanak fel - írja a Világgazdaság.
A brit Tesco bejelentette, hogy az eredetileg év elejéig tartó árbefagyasztást húsvétig kitolja, sőt, több mint ezer termékre terjesztette ki az árstopot – számolnak be a hírről a brit médialapok.
A budapesti és a vidéki üzleteket járva is az látszik, hogy lassan hiánycikknek számít a hatósági áras kristálycukor, a cukorhiány pedig nem csak a kisboltokat érinti, hanem a nagyobb üzletláncokat (Aldi, Lidl, Tesco, Spar, Penny) is - írta tudósításában a Telex. A portál több fővárosi, vidéki nagyvárosi és kistelepülési boltot bejárva számolt be az üzletekben tapasztalható állapotokról, az eladók és a vásárlók hozzáállásáról. Egyes budapesti és vidéki üzletekben arra buzdítják a vásárlókat, hogy keljenek korán, mert nyitáskor juthatnak cukorhoz. A helyzetre a Spar és a Tesco mellett a Penny is reagált. A Penny szerint átmeneti készlethiány előfordulhat a cukor esetében, de ez nem lesz hosszabb, mint máskor.