Választ adtak arra a kérdésre, hogy ki nyerte el 35 évre az autópálya-koncessziót

Választ adtak arra a kérdésre, hogy ki nyerte el 35 évre az autópálya-koncessziót

Két név került elő a magyar sajtóban azzal kapcsolatban, hogy kik tartoznak az autópálya-koncessziót elnyerő magántőkealap tulajdonosai közé, „ezeket nem tudom megcáfolni” – mondta az RTL Híradónak adott interjúban Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

Megvan a hivatalos dokumentum, így épülnek 35 évig autópályák Magyarországon

Megvan a hivatalos dokumentum, így épülnek 35 évig autópályák Magyarországon

Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnökének péntek reggeli sajtóeseményén derült ki: a Themis Magántőkealap által vezetett konzorcium nyerte el a 35 évre szóló, gyorsforgalmi úthálózatokkal összefüggő koncessziós szerződést. A részletekről a miniszter már beszélt, és ezzel egyidőben tették közzé az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer oldalán a koncessziós beszerzési eljárás bírálati szakaszát. Ebből kiderül, hogy a nyertes ajánlattevő hogyan is lett győztes és hogy a későbbiekben milyen alvállalkozókat tervez bevonni a munkákba, ami többek között autópályák építését, bizonyos pályaszakaszon a sávok bővítését, valamint a karbantartást jelenti.

Megvan a 35 évre szóló autópálya-koncesszió nyertese!

Megvan a 35 évre szóló autópálya-koncesszió nyertese!

Megkötötte a 35 évre szóló autópálya koncessziós szerződést a kormány, az eljárás végéhez értünk, minden formai követelmény teljesült - jelentette be egy pénteki sajtóbeszélgetésen Rogán Antal koncesszióért felelős miniszter. A közbeszerzési értesítőben meg is jelent a döntés. A három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők. A beszélgetésen az is kiderült: a Koncessziós Tanács javasolja a kormánynak a meglévő, M5-ös és M6-os autópályára vonatkozó koncessziós szerződések felülvizsgálatát, mert az nem előnyös a magyar állam számára és a külföldi tulajdonú cégek jelentős többlet nyereségre tettek szert. A hazai szereplők a ma bejelentett döntés nyomán erősebbek lesznek, de a verseny megmarad a tárcavezető szerint. Rogán Antal arról is beszélt, hogy a kormány a budapesti repülőtér visszavásárlásáról nem tett le, de ez most nem aktuális kérdés.

Nyugat-Európa készen van, kelet felé kell építeni - Szíjj László a Duna Aszfalt terjeszkedési terveiről

Nyugat-Európa készen van, kelet felé kell építeni - Szíjj László a Duna Aszfalt terjeszkedési terveiről

Akkor érjük utol, vagy legalább érjük be az osztrák utak minőségét tervezhető időn belül, a mai technológiai ismeretink alapján, ha a következő években a bedolgozott aszfalt mennyiségét megduplázzuk - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Szíjj László a társaság alapító-tulajdonosa, aki megerősítette, hogy vállalatával érdeklődik az autópálya-koncesszió iránt. A vállalkozót kérdeztük a jachtbizniszről is és beszélgettünk arról is, hogy az üzletember kire hagyja a céget, ha elérkezne a generációváltás ideje. Azt is elárulta, hogy milyen külföldi terjeszkedésben gondolkodik cége.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!