Az Uber a Főtaxival való együttműködés révén, fixáras rendszerrel és sárga taxiként tér vissza Budapestre, betartva a helyi előírásokat és megőrizve a Főtaxi meglévő munkarendjét és tagdíj struktúráját - közölte a 24.hu.
A mai napon az Uber bejelentette budapesti piacra lépési szándékát a Főtaxival partnerségben. Ezzel a lépéssel Budapest az európai nagyvárosok közül az elsők között lesz, ahol ilyen együttműködést alakít ki az Uber - tájékoztatta a vállalat a Portfolio-t.
Nyílt levélben reagált Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke a Portfolio-n korábban megjelent cikkre, amelyben a Bolt HTX tavalyi eredményeit elemeztük.
Komoly össztűz zúdult a Bolt taxiszolgáltatóra az elmúlt időszakban, először a szabadjelzők miatt támadta meg őket az Országos Taxis Szövetség, ma pedig a taxis szakma - Bolton kívüli része - a számlázási gyakorlatukat kritizálta. Az Uber - napra pontosan 7 évvel ezelőtti - kiűzése után sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi állhat a mondvacsináltnak tűnő indokok mögött.
Több fővárosi taxis szervezet által aláírt sajtóközlemény jelent meg hétfő délelőtt, melyben a taxisok újabb kifogásokat emelnek a Bolt működése ellen. A védjegyeket követően ezúttal a számlázási gyakorlatban találtak problémákat.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén jóváhagyta az egységes taxistarifa, vagyis az alapdíj, a távolsággal arányos egységdíj és az idővel arányos egységdíj 10-10-10 százalékos emelését márciustól.
Közel 36 millió kilométer flotta-futásteljesítménnyel zárta a az elmúlt évet a Főtaxi. Közleményükben arra is utalnak, hogy egyre többet veszik igénybe őket munkára, azaz már nem otthonról dolgoznak az emberek.
Egyesül a Főtaxi Csoport két társasága, a Főtaxi és a Budapest Taxi. Április 1-jétől így a kibővült flotta minden autója Főtaxi márkanév alatt, a Főtaxi ügyfélszolgálat irányításával folytatja munkáját. A Budapest Taxi korábbi elérhetőségei az átmeneti időszakban változatlanul működnek, a taxirendeléseket azonban már a Főtaxi diszpécserszolgálata kezeli - olvasható a Főtaxi Csoport közleményében.
Részben szabályozói változások, így az évekkel ezelőtt rögzített tarifák, részben pedig az elmúlt időszak járványhelyzete új stratégiára kényszerítette a taxitársaságokat – mondta el a Portfolio-nak Reich Ádám, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. A korábbi kemény árversenyt a fix árak megszüntették, a mindennapos üzleti fuvarokat pedig a home office gyors elterjedése érezhetően csökkentette. A jelenlegi helyzetben a legfontosabb brandjellemző a minőségi szolgáltatás lett, amelyet egyaránt fűt a környezettudatosságra való igény és a digitalizáció. Az üzleti szegmensben pedig új elvárások alakultak ki, amelyre válaszolva a Főtaxi belép a csomagszállítási területre is.
A Főtaxi hétfőn bejelentette, hogy megvásárolta a Budapest Taxit. A társaság szerint a tranzakció tovább erősíti a Főtaxi piacvezető pozícióját, a két cég együttesen mintegy 2000 autóval szolgálja majd ki utasait a továbbiakban.
Franchise-típusú terjeszkedésbe kezdett a Főtaxi: a legnagyobb budapesti szolgáltató első körben Szegeden lát új piacot.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk a közel-keleti háborúról.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Mit hozhat Oroszországnak a közel-keleti konfliktus?
Baj van a hitelezéssel.
Hogyan válhat Magyarország valóban függetlenné az orosz földgáztól 2027-re?
Fontos fejlemények az öt napja tartó iráni-izraeli háborúról.