Az első félév kiváló teljesítményei olvadtak vissza az elmúlt egy hónap tőzsdei turbulenciájában. A japán jen erősödését maga a Nikkei index bírta a legkevésbé. Olyannyira, hogy a múlt hétfői mozgásával megidézte az 1987. október 19-i amerikai tőzsdei fekete hétfőt. Erre az augusztus 5-i napra a Nasdaq-100 index 20+ százalékos július eleji idei pluszából is alig maradt valami. A nagy kérdés mindeközben az, hogy megúszták-e a részvénypiacok ezzel az esést vagy még jöhet egy újabb kör?
A légitársaságok az elmúlt hetekben történt két, nagy visszhangot kiváltó incidens után egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a turbulencia-előrejelző technológiák iránt, de egyelőre nem szigorítanak a biztonsági öv szabályaikon – közölte a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA).
Kényelmetlen, de többnyire mindennapos és veszélytelen esemény a repülőutakon a turbulencia. Azt szokták mondani, hogy ha valaki fél a rázkódástól, úgy képzelje el az egészet, mintha egy zselében lenne a repülő, ami remeg, de azért a zselében marad, vagy gondolja, hogy egy autóban ül, és rossz minőségű az út. A héten azonban a Singapore Airlines Londonból Szingapúrba tartó járata olyan erős légörvénybe került, hogy több mint százan megsérültek, sokan még most is kórházban vannak, és haláleset is történt a repülőn. A gép mindössze 3 perc alatt 1,8 kilométert süllyedt, az utasok beszámolói szerint egyeseket olyan magasra dobott a turbulencia, hogy a fejükkel behorpasztották a mennyezetet. Sok mindentől függ, hogy hol alakul ki turbulencia és mennyire erőteljes, most bemutatjuk azokat az útvonalakat, amelyeket a leginkább sújt a jelenség.
Felszállás közben történt a baleset.
Szakértők már egy évvel ezelőtt figyelmeztettek.
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.
Fontos következtetéseket vonhatunk le Trump és Musk csörtéjéből.
Luczay Péterrel, az ALTEO termelésmenedzsmentért és üzletfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk.