Így válik szoftvercéggé a világ egyik legnagyobb autógyártója
A Volkswagen csoport közel 171 ezer tisztán elektromos meghajtású autót értékesített világszerte 2021 első félévében, amely több, mint két és félszerese az előző év azonos időszakában eladott elektromos járműveknek.
Elektromos autóink globális offenzívája jól halad és vásárlóink is jelentős keresletet támasztanak autóink iránt
– jelentette ki korábban Christian Dahlheim, a konszern értékesítési igazgatója.
A Volkswagen Csoport legjobban fogyó elektromos járművei 2021 első felében sorrendben a következők: Volkswagen ID.4 37 292 darab, Volkswagen ID.3 31 177 darab, Audi e-tron (és e-tron Sportback) 25 794 darab, Porsche Taycan (és Taycan Cross Turismo) 19 822 darab, Volkswagen e-Up 17 890 darab.
Az eladások 54,3%-a (92 859 jármű) a VW alapmárkától származott, ezt követte az Audi 19,2%-kal (32 775 jármű), a Porsche 11,6%-kal (19 822 jármű), a Skoda 10,4%-kal (17 697 jármű) és a SEAT 3,6%-kal (6 172 jármű).
A vállalatnál idén 1 millió autó értékesítését tűzték ki célul, 2025-re pedig az egész EV-piac vezető gyártójává lépnének elő. 2030-ra eladásaik 60 százalékát az elektromos járművek tehetik ki, 2040-re pedig 100 százalékban elektromos autókra állnának át három fő piacukon, azaz ezt követően nem kínálnak már belső égésű motorral hajtott járművet Európában, Kínában és Észak-Amerikában. Sőt, Európában ez még előbb megtörténhet, miután az Európia Bizottság javaslatcsomagja már 2035-től tiltaná a belső égésű modellek új forgalomba hozatalát.
Ez ugyanakkor összecseng azzal a nagyszabású tervvel, amit NEW AUTO néven ismertetett a VW és többek között az szerepel benne, hogy 6 akkumulátorgyárat építenének, a globális töltőinfrastruktúra kibővítését tervezik, áttérnek egy standardizált platform modell alkalmazására, és 10 ezer főre akarják növelni a szoftver operáció létszámát, amivel
az SAP mögött a második legnagyobb szoftvercéggé válna a Volkswagen Európában.
Platform, szoftver, akkumulátor, önvezetés
Ezeket a szavakat sokat sulykolják majd a közeljövőben a Volkswagen háza táján, erre a négy kulcs területre fókuszálnak, hogy az átállás sikeres legyen. A cég számításai szerint az ICE-piac (belső égésű autók) a következő tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ellenben az elektromos autók értékesítése gyorsan nő majd. A konszern a változó környezetben arra törekszik, hogy csökkentse költségeit és növelje beruházásait a jövőt jelentő technológiákba.
A tervek szerint az állandó költségeket a következő két évben 5 százalékkal, az anyagköltséget 7 százalékkal csökkentik.
A 2021-2025-ös időszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák területén, főleg az elektromos meghajtással és a digitalizációval kapcsolatban.
Ez a teljes beruházás 50 százalékát teszi ki, és Magyarország éves költségvetéséhez mérhető.
Ehhez a gyártást is átalakítják, fokozatosan kivezetik a különböző platformokat, amelyekre az egyes modellek épülnek, így például megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB), és kifejlesztenek egy egységes architektúrát a teljes termékportfólió számára: 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd.

A szoftverfejlesztésben a csoporthoz tartozó CARIAD nevű vállalat egy egységes operációs rendszert fejleszt, amelyet a konszernhez tartozó valamennyi márka használ majd. Becsléseik szerint 2030-ra már világszerte 40 millió autóban fut majd ez a rendszer, aminek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy a sofőr teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést.
Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. A vállalat egységes akkumulátorcella formátumot vezet be, 2030-ra 10-ből nyolc modellben már ez lesz, ami 50%-os költségcsökkentést hozhat. 2030-ra hat, egyenként 40 GWh gyártási kapacitású akkumulátorgyárat is felhúznak, amelyből az első Svédországban lesz, ahol 2023-ban indul a termelés, de hamarosan indul egy német üzem építése is, a harmadik pedig Spanyolországban lesz.

Ezen túlmenően a Volkswagen Ázsia, Európa és Amerika közterületi töltőinfrastruktúrájának a fejlesztését is segíti. Európában 18 ezer, Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagyteljesítményű töltési pontot terveznek telepíteni. Maguk a villanyautók mobil energiatárolókká válnak majd, amelyek integrálhatók lesznek az energiahálózatba.
Az autóhasználat során az autó által összegyűjtött adatok is értéket képviselnek majd, ahogy ma is targetált hirdetéseket kapunk az internetes böngészéseink alapján. Ezzel egy új, adatalapú üzleti modell is megjelenik, amelyben az ügyfelek mobilitási igényeihez igazított új funkciókkal és szolgáltatásokkal működő flottát vizionálnak, amely a bérléstől és az előfizetésektől kezdve a megosztásig és az utazásmegosztó személyszállításig minden szolgáltatást magában foglal.
A cikk megjelenését a Porsche Hungaria Kft. támogatta.
Rali indult a tőzsdéken egy kínai jelzés és a kedvező amerikai adatok nyomán
Csak Magyarországon nem volt pénteken kereskedés.
Kiderült: Kína szép csendben meghátrált az Egyesült Államokkal folytatott durva vámháborúban
Nem hozták nyilvánosságra, de az amerikai import negyedét mentesítették a vámok alól.
Ultimátumot adott az Egyesült Államok Iránnak – Közeleg a bombázás?
Nagyon kemény utasításokat mondott az amerikai külügyminiszter.
Spanyol áramkrízis: Portugália egyedül folytatja, nem kereskedik keleti szomszédjával
Óvatosságból továbbra sem állítják helyre az áramkereskedelmet, amíg ki nem derül az igazság.
Bejelentették: megfigyelőket küld az Egyesült Államok a vasárnapi romániai elnökválasztásokra
Ilyet is ritkán látunk, amikor egy szövetségeshez, egy EU- és NATO-taghoz jönnek amerikai megfigyelők.
Donald Trump nem közvetít többé, de utat nyitott az ukrán fegyverszállítmányok előtt – háborús híreink pénteken
Feladja a Fehér Ház a közvetítői szerepet.
Trumpnak kedves lépésre szánhatja el magát Kína, enyhülhet a vámháborús szembenállás
Felléphet a fentanil válság ellen az ázsiai óriás, de előbb puhatolóznak.
A természet mérnökei, akik segítenek a klímaharcban
A hódokat gyakran emlegetik a természet mérnökeiként - nem véletlenül. A Magyarországon is őshonosnak számító faj leginkább gátépítő tevékenységéről ismert, ám
Klímakérdés: hol érdemes most ingatlant venni?
Ingatlanpiac és klímaváltozás: hol értéktelenedik el a tengerpart, és hol erősödik a dombtető? Mostanra a klímaváltozás nemcsak környezeti kérdés, hanem egyre inkább gazdasági és befekte
Az ünnep, ami tragédiából született
Leáll ma az ország, a nemzet egyként ünnepli a zsinórban harmadik csonka hetet. Május 1. a Munka ünnepe, amit legtöbben a virsli-sör-majális szentháromsággal azonosítanak, pedig...
The post Az
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének deregulációs intézkedései
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége, illetve annak új vezetője jelentős irányváltást hozna a hivatal eddigi működésébe.
Új ERP rendszer bevezetése: adózási és számviteli buktatók, amikre figyelni kell
Egy új ERP rendszer bevezetése nemcsak informatikai projekt, hanem a vállalat szinte minden működési területét érintő, komplex átalakulás. Különösen igaz ez akkor, ha az ERP rendszer külfö
Repülőrajt helyett földbe állás
A tragikus 2023-as és 2024-es év után a Főnök bejelentette év elején, hogy repülőrajttal fog Magyarország gazdasága az égig emelkedni, az éves növekedési ütem 3-6% lesz. Az inflációnak, a
Greenhushing: új trend a vállalatok világában
A greenwashing mellett az utóbbi időben egy új vállalati zöld kommunikációs trendet is megfigyelhetünk.
Turbórészvény vagy az új arany? Szemtől szemben az alapkezelő és a kriptobefektető
Pár éve még elképzelhetetlen lett volna: leült egymással vitatkozni a HOLD vezérigazgatója és az egyik legnagyobb hazai kriptós cég, a Cryptofalka alapítója. Távolról sem értenek...
The pos


- Aszódi Attila: mi vezetett a történelmi áramszünethez az Ibériai-félszigeten?
- Borzasztó rossz GDP-adat érkezett! Ismét visszaesett a magyar gazdaság
- Rejtélyes az újabb száj- és körömfájás kitörés - Nehéz hetek jönnek Magyarországon
- Elképesztő fordulat az autóiparban, az EU a saját fegyverével lő vissza Kínára
- Milliókat kaszálhatsz a kormány kamatmentes hitelével: mutatjuk a szinte nulla kockázatú trükköt
Dermesztő GDP adat érkezett - merre tovább, Magyarország?
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagyon fáj az árrésstop a boltoknak, de nekünk is fog
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Oszkó: jobb idők jöhetnek az európai tőzsdéken, csökken az USA elszívó hatása
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Sikeres befektető online tanfolyam
Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.