Így válik szoftvercéggé a világ egyik legnagyobb autógyártója
A Volkswagen csoport közel 171 ezer tisztán elektromos meghajtású autót értékesített világszerte 2021 első félévében, amely több, mint két és félszerese az előző év azonos időszakában eladott elektromos járműveknek.
Elektromos autóink globális offenzívája jól halad és vásárlóink is jelentős keresletet támasztanak autóink iránt
– jelentette ki korábban Christian Dahlheim, a konszern értékesítési igazgatója.
A Volkswagen Csoport legjobban fogyó elektromos járművei 2021 első felében sorrendben a következők: Volkswagen ID.4 37 292 darab, Volkswagen ID.3 31 177 darab, Audi e-tron (és e-tron Sportback) 25 794 darab, Porsche Taycan (és Taycan Cross Turismo) 19 822 darab, Volkswagen e-Up 17 890 darab.
Az eladások 54,3%-a (92 859 jármű) a VW alapmárkától származott, ezt követte az Audi 19,2%-kal (32 775 jármű), a Porsche 11,6%-kal (19 822 jármű), a Skoda 10,4%-kal (17 697 jármű) és a SEAT 3,6%-kal (6 172 jármű).
A vállalatnál idén 1 millió autó értékesítését tűzték ki célul, 2025-re pedig az egész EV-piac vezető gyártójává lépnének elő. 2030-ra eladásaik 60 százalékát az elektromos járművek tehetik ki, 2040-re pedig 100 százalékban elektromos autókra állnának át három fő piacukon, azaz ezt követően nem kínálnak már belső égésű motorral hajtott járművet Európában, Kínában és Észak-Amerikában. Sőt, Európában ez még előbb megtörténhet, miután az Európia Bizottság javaslatcsomagja már 2035-től tiltaná a belső égésű modellek új forgalomba hozatalát.
Ez ugyanakkor összecseng azzal a nagyszabású tervvel, amit NEW AUTO néven ismertetett a VW és többek között az szerepel benne, hogy 6 akkumulátorgyárat építenének, a globális töltőinfrastruktúra kibővítését tervezik, áttérnek egy standardizált platform modell alkalmazására, és 10 ezer főre akarják növelni a szoftver operáció létszámát, amivel
az SAP mögött a második legnagyobb szoftvercéggé válna a Volkswagen Európában.
Platform, szoftver, akkumulátor, önvezetés
Ezeket a szavakat sokat sulykolják majd a közeljövőben a Volkswagen háza táján, erre a négy kulcs területre fókuszálnak, hogy az átállás sikeres legyen. A cég számításai szerint az ICE-piac (belső égésű autók) a következő tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ellenben az elektromos autók értékesítése gyorsan nő majd. A konszern a változó környezetben arra törekszik, hogy csökkentse költségeit és növelje beruházásait a jövőt jelentő technológiákba.
A tervek szerint az állandó költségeket a következő két évben 5 százalékkal, az anyagköltséget 7 százalékkal csökkentik.
A 2021-2025-ös időszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák területén, főleg az elektromos meghajtással és a digitalizációval kapcsolatban.
Ez a teljes beruházás 50 százalékát teszi ki, és Magyarország éves költségvetéséhez mérhető.
Ehhez a gyártást is átalakítják, fokozatosan kivezetik a különböző platformokat, amelyekre az egyes modellek épülnek, így például megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB), és kifejlesztenek egy egységes architektúrát a teljes termékportfólió számára: 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd.

A szoftverfejlesztésben a csoporthoz tartozó CARIAD nevű vállalat egy egységes operációs rendszert fejleszt, amelyet a konszernhez tartozó valamennyi márka használ majd. Becsléseik szerint 2030-ra már világszerte 40 millió autóban fut majd ez a rendszer, aminek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy a sofőr teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést.
Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. A vállalat egységes akkumulátorcella formátumot vezet be, 2030-ra 10-ből nyolc modellben már ez lesz, ami 50%-os költségcsökkentést hozhat. 2030-ra hat, egyenként 40 GWh gyártási kapacitású akkumulátorgyárat is felhúznak, amelyből az első Svédországban lesz, ahol 2023-ban indul a termelés, de hamarosan indul egy német üzem építése is, a harmadik pedig Spanyolországban lesz.

Ezen túlmenően a Volkswagen Ázsia, Európa és Amerika közterületi töltőinfrastruktúrájának a fejlesztését is segíti. Európában 18 ezer, Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagyteljesítményű töltési pontot terveznek telepíteni. Maguk a villanyautók mobil energiatárolókká válnak majd, amelyek integrálhatók lesznek az energiahálózatba.
Az autóhasználat során az autó által összegyűjtött adatok is értéket képviselnek majd, ahogy ma is targetált hirdetéseket kapunk az internetes böngészéseink alapján. Ezzel egy új, adatalapú üzleti modell is megjelenik, amelyben az ügyfelek mobilitási igényeihez igazított új funkciókkal és szolgáltatásokkal működő flottát vizionálnak, amely a bérléstől és az előfizetésektől kezdve a megosztásig és az utazásmegosztó személyszállításig minden szolgáltatást magában foglal.
A cikk megjelenését a Porsche Hungaria Kft. támogatta.
Drasztikus lépésre készül az EU, reggel dróntámadás érte Kijevet - Híreink az orosz–ukrán konfliktusról szombaton
Legalább 14 ember megsérült.
Brutális szankciós csomag készül Oroszország ellen
Érintené az olajat, a gázt és a bankszektort is.
Kezdő befektető kalauz - grafikonok, megbízások - díjmentes online előadás
Gyakorlati, hasznos, érthető
Odacsapott Trump a világ egyik leghíresebb intézményének, sokan figyelik a fejleményeket
Nagy a bizonytalanság.
Téged is zavarnak a sütik? Fontos döntést hozott egy német bíróság
Valódi választási lehetőség kell.
Úgy lesokkolta a cégeket Trump, hogy az AI-hoz kellett fordulniuk
Máshogy nehéz lenne optimalizálni az ellátási láncokat.
Lassan bezöldül a világ egyik legnagyobb tava
Afrika szívében, Kenya, Uganda és Tanzánia határain húzódik meg a kontinens legnagyobb édesvízi tava, a Viktória-tó. Ez a hatalmas víztömeg nemcsak Afrika, de a világ eg
10 éves az Összkép Magazin
Rengeteg cikk, sok alapos elemzés, és jó pár szép és erős gondolat a 10 év eredménye. Talán valami többet is létrehoztunk: egy szellemi és lelki megközelítést, ami segít jobban megérteni
Donald Trump vámháborúja: napi érdekek avagy letisztult stratégia?
A napi híreket, bejelentéseket, majd visszavonásokat követve nehéz értékelni, hogy milyen stratégia húzódik meg az amerikai elnök vámokkal kapcsolatos bejelentései mögött. Trump főközgazd
Furcsa csalások az MHB-nél
Furcsa banki csalásos esetekről számolt be a 24.hu ma. Ebben a cikkben arról irnak, hogy nem szokásos banki csalások történnek az MHB banknál, olyanokat lopnak meg mobilapplikáción keresztül, a
Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál? Megosztó, de aktuális téma A devizaalapú hitelezés hosszú ideje érzékeny és sokakat érintő
Görgető FIRE
Azok, akik már elérték a FIRE-t (vagy legalábbis az FI részét) sokszor gondolkoznak el azon, hogy mennyit költhetnek el az út közben érkező esetleges jövedelmükből. Aki nem tudná: a FIRE a p
Munkaszüneti napok, áthelyezett munkanapok 2026 - így tervezzen!
Megjelent a Magyar Közlönyben a 2026-ban esedékes ünnepnapok, pihenőnapok és plusz munkanapok végleges listája. A rendelet azt is meghatározza, hogy mely hétvégén kell majd dolgozni, és mely h
Mi hűti le Indiát, miközben forr a világ?
Több mint egy évszázad alatt mindössze 0,7 °C-os hőmérséklet-emelkedést mértek Indiában, szemben a globális 1-2 °C-os átlagnövekedésével.


- Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
- Szép csendben építik le az embereket Magyarországon, most omlik össze a nagy béralku
- Megjelent a 100 leggazdagabb magyarról szóló lista, mutatjuk a százmilliárdos vagyonokat
- Magára hagyta szövetségesét Washington – Sokkal nagyobb háborúra készülnek?
- Extraprofitadók: megjöttek a kormány legújabb tervei
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Száj és körömfájás: már látni a fényt az alagút végén
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?
Fűnyírás mindenáron? Kényszeres kertrendezés helyett megéri kicsit lustának lenni
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Megérkeztek a számok: meglepő helyen kötöttek ki az állampapírkamatok
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.