FONTOS Kiderült: nem elég erős a horvát olajvezeték Magyarország ellátásához
Komoly kihívások előtt áll a magyar villamosenergia-hálózat

2025. július 28. 14:00 | Szász Péter

Komoly kihívások előtt áll a magyar villamosenergia-hálózat

A hazai villamosenergia-hálózat egyre komolyabb kihívásokkal néz szembe. Az energiafogyasztás növekszik és az e-mobilitás térnyerése – legyen szó magáról a közlekedésről, vagy az elektromos járművek gyártásáról – ugyancsak próbára teszi a hálózatot. Ezzel párhuzamosan egyre több a lokális energiatermelő, például naperőművek és háztartási méretű rendszerek, amelyek alapjaiban változtatják meg az infrastruktúrával szembeni elvárásokat. Mindezekről beszélgettünk Balasa Leventével, a Siemens Zrt. Smart Infrastructure divíziójának vezetőjével.

Hatvan magyarországi helyszínen épül kétszáz új elektromos töltőpont EU-pénzből

2025. március 03. 09:45 | Portfolio

Hatvan magyarországi helyszínen épül kétszáz új elektromos töltőpont EU-pénzből

Két magyar érdekeltségű projekt is nyert több, mint 30 millió eurót az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) alternatív üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztését támogató legutóbbi kiírásának döntési listája szerint, és ezek alapján mintegy hatvan helyszínen több mint kétszáz új elektromos töltőpont létesül – hívta fel a figyelmet hétfői posztjában az Energiaügyi Minisztérium.

Nagyot ugrott az elektromos autótöltők száma Budapesten és Pest megyében

2024. december 09. 15:59 | Portfolio

Nagyot ugrott az elektromos autótöltők száma Budapesten és Pest megyében

Az év eleji számokhoz képest közel 300 új engedélyköteles elektromos töltőberendezés létesült országszerte. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb e-mobilitás jelentése szerint 2024 júniusában már 2 811 darab töltőberendezés állt rendelkezésre hazánkban. A töltőberendezések mellett nőtt a felhasznált energiamennyiség és a töltések száma is.

Új szervezet alakul a Molnál

2024. július 03. 10:11 | Portfolio

Új szervezet alakul a Molnál

A Mol csoport a fenntartható energiamegoldások fejlesztése érdekében „Low Carbon and New Energies” szervezetet hozott létre a Kutatás-Termelés üzletágon belül, olvasható a társaság közleményében.

Jelentős tőkebefektetést kapott a digitális mobilitásban érdekelt Parkl

2024. május 16. 15:45 | Portfolio

Jelentős tőkebefektetést kapott a digitális mobilitásban érdekelt Parkl

Négymillió eurós tőkebefektetéssel segíti a Lead Ventures a Parkl Digital Technologies digitális mobilitási szolgáltatásainak felskálázását. A vállalatok fenntarthatósági céljainak elérése, valamint a megváltozott munkavégzési szokások mind növelik a keresletet az okos mobilitási megoldások iránt az ingatlanszektorban.

Uniós forrásból telepíthet új töltőket az MVM Mobiliti Magyarországon

2024. április 17. 14:39 | Portfolio

Uniós forrásból telepíthet új töltőket az MVM Mobiliti Magyarországon

Az MVM Mobiliti Kft. az MVM Csoport tagjaként – a 2022 végén elnyert, tíz helyszínre szóló támogatási forrást követően – újabb, közel 1,2 milliárd forint támogatásból az ország további húsz helyszínén, összesen immár harminc helyszínen létesíthet 600 kW teljesítménnyel működő elektromos töltőállomásokat a magyarországi TEN-T közúthálózat egyes szakaszainak elektrifikációja céljából kiírt projekt keretében.

Belsőégésű motorok kiszorítása: újabb győzelmet arattak az autógyártók

2024. március 20. 09:31 | Nagy Viktor

Belsőégésű motorok kiszorítása: újabb győzelmet arattak az autógyártók

Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

2023. december 18. 10:00 | Kövesy Károly

Masszív átalakulás zajlik a budapesti autózásban – Innen már nincs visszaút?

A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával. Korábban Share Now néven futott a legnagyobb budapesti carsharing szolgáltató, mely az AutoWallis Csoport általi felvásárlás után ma már wigo carsharing néven működik, és egy jelenleg nagyon izgalmas, dinamikusan fejlődő piacon operál. A wigo mint mobilitási márka jövőjéről, az autómegosztási piac helyzetéről, a városi mobilitásról és a fenntarthatóságról kérdeztük Székely Gábort, az AutoWallis befektetői kapcsolatok és ESG igazgatóját, valamint Koralewsky Márkot, a wigo carsharing vezérigazgatóját.

Elárulta a CATL európai vezetője, mire lehet számítani debreceni akkumulátorgyárban

2023. december 12. 10:00 | Kövesy Károly

Elárulta a CATL európai vezetője, mire lehet számítani debreceni akkumulátorgyárban

Magyarország történetének legnagyobb magánberuházását hajtja végre a CATL Debrecenben, mintegy 3000 milliárd forint értékben, az épülő akkumulátorgyár a nagyvállalat és az ország gazdasága szempontjából is kiemelten fontos projekt. Jelentős visszhangja volt azonban a gyár elleni tiltakozásnak, míg a Magyarországra települő akkumulátorgyártó-kapacitások a mai napig megjelennek témaként a közéleti vitákban. Jason Chen, a CATL európai operációért felelős vezetője nyilatkozott a Portfolio-nak a debreceni beruházás fogadtatásáról, a gyár szerepéről a vállalat európai terveiben, valamint a CATL és Debrecen kapcsolatáról.

Részletes keresés