A Boston Consulting Group úgy döntött, frissíti modelljét annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjon az elektromos autók várható elterjedésével kapcsolatban. Az eredmény több szempontból is megdöbbentő volt: a 2020 eleji előrejelzésükhöz képest négy évvel korábban, vagyis már 2026-ban bekövetkezhet az, hogy több elektromos autót adnak el a világban, mint belsőégésű motorral szereltet. A tisztán elektromos meghajtású autók pedig 15 éven belül átvehetik az uralmat a világ legnagyobb autópiacain.
Ahhoz, hogy az Európai Unió elősegítse az áttörést az elektromos közlekedés területén, fel kell gyorsítania a töltőinfrastruktúra kiépítését - közölte az Európai Számvevőszék kedden közzétett jelentésében. Az Európai Unió luxemburgi székhelyű számvevőszékének új jelentése szerint az unió messze van attól a céljától, hogy 2025-ig egymillió töltőpontot alakítson ki, és nem rendelkezik az elektromobilitásra vonatkozó átfogó stratégiai ütemtervvel sem.
Régóta téma az Európai Unióban, hogy a kitűzött távlati klímacélok teljesítése érdekében sokkal szigorúbb követelményeket kellene támasztani az autóiparral szemben. Dánia és Hollandia vezetésével kilenc ország most újra megpróbálja Brüsszelt rávenni arra, hogy határozzon meg egy konkrét céldátumot, amelyet követően betiltják a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését.
Iparági szereplők és környezetvédők közös levélben kérik az Európai Unió érintett biztosait, hogy ezt az évet szánják arra, hogy felülvizsgálják az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló törvényt. Szeretnék ugyanis elérni, hogy Brüsszel a korábbiaknál sokkal határozottabb lépéseket tegyen annak érdekében, hogy a következő években valóban kiépüljön a szükséges méretű nyilvános töltőinfrastruktúra, amely biztosítja az elektromos autók kívánt mértékű elterjedését.
Bár a teljes évre vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre, az első háromnegyed év statisztikái alapján is bátran kijelenthető, korábban soha nem látott darabszámban vásárolták az elektromos autókat Európában. A nagyvonalú állami támogatásoknak, a látványosan bővülő modellkínálatnak, a fejlődő töltőinfrastruktúrának és hajtástechnológiának köszönhetően az eladások dinamikusan nőhetnek 2021-ben is. Az európai döntéshozók ambiciózus céljainak hála, az elektromobilitás térnyerése ráadásul hosszú távon is borítékolható.
A Tesla összefogott riválisaival és az autóipar számos szereplőjével annak érdekében, hogy felgyorsítsák azt az átmeneti időszakot, amelynek végén az elektromos járművek kiszorítják a belsőégésű motorral szerelt társaikat az utakról. Ennek az összefogásnak az eredményeként létrejött a Zero Emission Transportation Association (ZETA), a lobbiszervezet öt fontos célt tűzött zászlajára, köztük azt, hogy 2030-tól kizárólag elektromos autók kerüljenek forgalomba az Egyesült Államokban.
Boris Johnson szerda hajnalban zöld ipari forradalom címmel nagyszabású gazdaságátalakítási csomagot hirdetett. A brit miniszterelnök tíz kiemelt pontot ismertetett, elsőként azt, hogy az Egyesült Királyság a korábban tervezettnél tíz évvel korábban, 2030-tól betiltja a kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését. Egyértelművé vált az is, hogy a klímaváltozás ellen folytatott harcban a különböző hibrid hajtástechnológiák évei is meg vannak számlálva, ezeket a járműveket 2035-től nem lehet majd forgalomba helyezni a szigetországban.
Néhány nap és örökre elhallgat Magyarország egyik legendás töltőoszlopának, a siófoki Városház téren álló, CHAdeMO rendszerű villámtöltőnek a diszkrét zúgása. Az önkormányzat, amely hosszú éveken át biztosította a gyors és ingyenes töltés lehetőségét az elektromos autósoknak, ugyanis úgy döntött, hogy május 10-ig üzemelteti a berendezést.
Fontos hírrel szolgált az elektromos autósoknak az Ionity: új elszámolási rendszert vezet be január 31-től a töltőpontjain. Ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy az eddigi fix díj helyett 280 forintot kell fizetni 1 kWh energiáért cserébe azoknak, akik igénybe veszik a vállalat ultragyors töltőit Magyarországon.
Nyíregyházán adták át csütörtökön az első olyan elektromos töltőállomást, amelyből több mint százat tervez üzembe helyzeni az E.On az Aldi parkolóiban. Az ingyenes töltőpontokon egy átlagos teljesítményű elektromos autót egy órás vásárlás ideje alatt 100 százalékosan fel lehet majd tölteni.
A közúti közlekedés fejlesztése részben az elektromos autóktól hangos, és mi magunk is egyre több zöld rendszámos autót látunk a városi utakon. A legtöbbször arról beszélünk, mennyibe is kerül egy elektromos autót megvásárolni, vagy hogy van-e elég nyilvánosan használható töltőállomás egy országban vagy egy-egy városban. Mindkettő fontos kérdés. Van azonban még egy terület, ami nagyban elősegítheti vagy hátráltathatja az elektromos autók terjedését, ez pedig az otthonunk (házunk, lakásunk, bérleményünk) elektromos állapota.
Elektromos villámtöltő-hálózat kiépítésére kap csaknem 19 millió euró támogatást a Mol-csoport, az E.ON-csoport a HEP, PETROL, a BMW-csoport és a magyarországi Nissan-leányvállalat konzorciumának Next-E projektje - közölte honlapján az Európai Bizottság.
A hatékonyabb, nagyobb hatótávolságot biztosító akkumulátoroknak, a direkt és az indirekt ösztönzőknek, valamint a töltőinfrastruktúra dinamikus fejlesztésének köszönhetően a plug-in-hibrid és a tisztán elektromos autók globális állománya megszázszorozódott néhány év alatt. Az egyes országok ambiciózus célkitűzései, illetve a várakozások szerint ráadásul a számuk brutális ütemben növekedhet majd a következő években is.
Az elektromos autók elterjedésében, az árukon és a hozzájuk kapcsolódó támogatásokon túl, a megfelelő töltőinfrastruktúra is meghatározó szerepet játszik. Cikksorozatunk negyedik részében ezt a témát jártuk körbe.
Közzétették féléves jelentésüket.
Civilekkel egyeztetett.
Hazai és nemzetközi szinten sem lesz hiány a piacmozgató eseményekből.
345 milliárd forint lett a nyereség, szinte minden fronton nőttek.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.