Prémium

A GVH reklámozással kapcsolatos alapelveiről a kkv-k számára (x)

Portfolio
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fogyasztóvédelmi eljárásai azt a célt szolgálják, hogy biztosítsák a fogyasztók szabad és informált döntéseinek meghozatalát.
A GVH tapasztalatai alapján látható, hogy vannak olyan kisebb méretű vállalkozások, amelyek esetén a jogszabályi előírásoknak való nem megfelelés elsősorban annak tudható be, hogy a cégek nincsenek tisztában a tisztességes reklámozásra, kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó jogszabályi előírások tartalmával, illetve nem ismerik a GVH vonatkozó gyakorlatát. A GVH e tájékoztatása ezért azzal a céllal született, hogy felhívja a figyelmet a reklámozással kapcsolatos olyan alapelvekre, amelyek az elmúlt időszak joggyakorlatából levezethetőek.

Fontos kiemelni, hogy a GVH különböző mércét alkalmaz a kommunikáció tisztességtelenségének megállapítása során a fogyasztóknak, illetve az üzletfeleknek szóló tájékoztatások kapcsán. A fogyasztók részéről a hivatal általában alacsonyabb tudatosságot feltételez, így a nekik szóló kommunikáció megítélése szigorúbb mércével történik, mint az üzletfeleknek szóló tájékoztatás értékelése.

A tisztességtelenség körébe értendőek a tevőleges megtévesztést (valótlan vagy megtévesztő információt), megtévesztő mulasztást (lényeges információ elhallgatását) tartalmazó, vagy agresszív kereskedelmi gyakorlatok.

A kommunikáció tartalmának megítélésével kapcsolatosan a GVH eljárásában nem az a mérvadó, hogy a vállalkozás hogyan értelmezi azt, hanem az, hogy a kommunikáció címzettjei számára mi annak tartalma - a hivatal eljárásai során tehát a reklám üzenetének elemzését végzi el.

A fogyasztók és üzletfelek döntésének befolyásolását a vállalkozások a legtöbb esetben nem egy-egy önálló reklámeszközzel, hanem integrált kommunikációval, több kommunikációs eszköz együttes alkalmazásával kívánják elérni. Ilyen esetben a jogszabályoknak való megfelelés minden egyes eszköz esetében külön-külön, és az eszközök összességére is vizsgálandó.

Amennyiben egy reklám tényállítást tartalmaz, úgy a tényállítás valóságtartalmát az azért felelős vállalkozásnak kell bizonyítania. Tényállítás valóságtartalmának ellenőrzése esetén tehát a GVH először bekéri a vállalkozástól azon bizonyítékokat, amelyek segítségével az az állításokat alátámaszthatónak tartja, majd ezen bizonyítékok megfelelőségének értékelését végzi el. A GVH gyakorlata szerint az állítások valóságát megalapozó bizonyítékoknak már az állítás közzétételének időpontjában a vállalkozás rendelkezésére kell állnia.
(x)
Holdblog

Ha az ételpazarlás ország lenne...

Rengeteg erőforrást használunk fel olyan ételek előállítására, szállítására, feldolgozására és csomagolására, amelyekre végül nincs szükségünk. Az el sem fogyasztott ételhulladékok

Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet