Prémium

A GVH reklámozással kapcsolatos alapelveiről a kkv-k számára (x)

Portfolio
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fogyasztóvédelmi eljárásai azt a célt szolgálják, hogy biztosítsák a fogyasztók szabad és informált döntéseinek meghozatalát.
A GVH tapasztalatai alapján látható, hogy vannak olyan kisebb méretű vállalkozások, amelyek esetén a jogszabályi előírásoknak való nem megfelelés elsősorban annak tudható be, hogy a cégek nincsenek tisztában a tisztességes reklámozásra, kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó jogszabályi előírások tartalmával, illetve nem ismerik a GVH vonatkozó gyakorlatát. A GVH e tájékoztatása ezért azzal a céllal született, hogy felhívja a figyelmet a reklámozással kapcsolatos olyan alapelvekre, amelyek az elmúlt időszak joggyakorlatából levezethetőek.

Fontos kiemelni, hogy a GVH különböző mércét alkalmaz a kommunikáció tisztességtelenségének megállapítása során a fogyasztóknak, illetve az üzletfeleknek szóló tájékoztatások kapcsán. A fogyasztók részéről a hivatal általában alacsonyabb tudatosságot feltételez, így a nekik szóló kommunikáció megítélése szigorúbb mércével történik, mint az üzletfeleknek szóló tájékoztatás értékelése.

A tisztességtelenség körébe értendőek a tevőleges megtévesztést (valótlan vagy megtévesztő információt), megtévesztő mulasztást (lényeges információ elhallgatását) tartalmazó, vagy agresszív kereskedelmi gyakorlatok.

A kommunikáció tartalmának megítélésével kapcsolatosan a GVH eljárásában nem az a mérvadó, hogy a vállalkozás hogyan értelmezi azt, hanem az, hogy a kommunikáció címzettjei számára mi annak tartalma - a hivatal eljárásai során tehát a reklám üzenetének elemzését végzi el.

A fogyasztók és üzletfelek döntésének befolyásolását a vállalkozások a legtöbb esetben nem egy-egy önálló reklámeszközzel, hanem integrált kommunikációval, több kommunikációs eszköz együttes alkalmazásával kívánják elérni. Ilyen esetben a jogszabályoknak való megfelelés minden egyes eszköz esetében külön-külön, és az eszközök összességére is vizsgálandó.

Amennyiben egy reklám tényállítást tartalmaz, úgy a tényállítás valóságtartalmát az azért felelős vállalkozásnak kell bizonyítania. Tényállítás valóságtartalmának ellenőrzése esetén tehát a GVH először bekéri a vállalkozástól azon bizonyítékokat, amelyek segítségével az az állításokat alátámaszthatónak tartja, majd ezen bizonyítékok megfelelőségének értékelését végzi el. A GVH gyakorlata szerint az állítások valóságát megalapozó bizonyítékoknak már az állítás közzétételének időpontjában a vállalkozás rendelkezésére kell állnia.
(x)
KonyhaKontrolling

Görgető FIRE

Azok, akik már elérték a FIRE-t (vagy legalábbis az FI részét) sokszor gondolkoznak el azon, hogy mennyit költhetnek...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Portfolio Hitelezés 2025
2025. május 22.
Kelet - magyarországi Gazdasági Fórum 2025
2025. június 4.
Portfolio Financial IT 2025
2025. május 27.
Portfolio Property X 2025
2025. május 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet