Kína hétfőn olyan, új irányelveket jelentett be, amelyek alapján a kínai techológiai vállalatoknak fel kell hagyniuk azzal a gyakorlattal, hogy az általuk működtetett platformokon akadályozzák a hozzáférést riválisaik linkjeihez.
A kínai szabályozók arra köteleznék az Alibaba alá tartozó Ant Groupot, hogy hitelezési üzletága számára a népszerű Alipay alkalmazástól elkülönített applikációt hozzon létre, és a felhasználói adatokat továbbítsa egy új hitelminősítői vállalkozás részére, amelyben állami vállalatoknak is jelentős részesedése lesz. Ez egy újabb jele annak, hogy a hatóságok egyre keményebben lépnek fel a technológiai és más cégek ellen.
Aki nézi az idei foci-Eb mérkőzéseit, az az unalmasabb percekben bizonyára észrevette, hogy a pályákat körülvevő hirdetőtáblákon egészen más nevek tűnnek fel, mint a korábbi tornákon. Adidas, McDonald’s, Carlsberg, ezeknek a cégeknek a hirdetéseihez voltunk hozzászokva, idén viszont a Cristiano Ronaldo miatt reflektorfénybe került Coca-Cola kivételével szinte az összes szponzor teljesen új, és meccs közben olyan márkák reklámjai úsznak be a látóterünkbe, mint a TikTok, a Bajnokok Ligájából már jól ismert Gazprom, a Booking vagy a kínai Alipay, utóbbinak a reklámja gyakran kizárólag kínai írásjelekkel jelenik meg az európai stadionokban. Szakértők szerint a szponzorációknál látott gyökeres átalakulás nagyrészt a pandémia következménye, hiszen a legtöbb stadionban továbbra is korlátozott a nézőszám és a személyes kontaktusok száma még mindig nagyon alacsony a korábbi évekhez képest, így a márkáknak a fizikai interakció helyett sokkal inkább a digitális megoldások felé kellett elmozdulniuk a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésben.
A kínai piacfelügyelet (SAMR)közzétette vasárnap az internetes platformokat célzó, új monopolellenes irányelveket, amelyek szigorítják a hazai technológiai óriásvállalatokra eddig is vonatkozó korlátozásokat.
Azt szeretnék elérni Kína felügyeleti szervei, hogy Jack Ma engedjen hozzáférést az Ant Group által tárolt bizalmas ügyféladatokhoz az állam szervezetei számára. Eddig ennek a kérésnek ellenállt a milliárdos, most viszont több büntetőeljárást is indított ellene a kommunista párt, melyekkel arra presszionálhatják, hogy tegyen eleget a korábbi kérésnek – írja a Wall Street Journal.
Donald Trump amerikai elnök kedden rendelettel megtiltotta nyolc kínai fizetési alkalmazás, köztük az Alipay és a WeChat Pay használatát.
Monopólium gyanúja miatt vizsgálatot indított az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat ellen a kínai piacfelügyelet - adta hírül a Hszinhua kínai állami hírügynökség csütörtökön.
Nem túl elégedett eddig a kínai lakosság a digitális jegybankpénzzel, melynek kísérletei jelenleg Sencsenben zajlanak.
Az Alibaba 33 százalékos tulajdonában álló Ant Group, a Jack Ma kínai milliárdos érdekeltségébe tartozó fintech-óriás zöld utat kapott a sanghaji és hongkongi tőzsdére lépéshez a helyi tőzsdefelügyelettől.
Nem lenne jelentős hatása annak, ha az Egyesült Államok szankciókat vetne ki az Ant Groupra, az egyik legnagyobb kínai fintechcégre – vélik a CNBC-nek nyilatkozó elemzők.
35 milliárd dolláros tőzsdei bevezetésre készül az Ant Group, az Alibabát alapító Jack Ma techcége: ez lesz a valaha volt legnagyobb IPO, melynek értéke még a tavalyi, 29,4 milliárd dolláros Saudi Aramco-bevezetést is megelőzi. Az Ant letarolta a kínai mobilfizetési-, vagyonkezelési- és személyi kölcsönpiacot is; elmondható, hogy egy kifejezetten ígéretes cég megy a tőzsdékre, viszont első körben csak a sanghaji és a hongkongi piacon lesz elérhető.
Miközben a Facebook Libra virtuális devizáját (átmenetileg) elkaszálták a felügyeleti szervek, a nyugati jegybankok pedig többnyire még hallani sem akarnak arról, hogy digitális jegybankpénzt bocsássanak ki, Kína szép lassan építgeti a saját digitális devizáját. Az e-renminbi / digitális jüan néven ismert, hivatalosan digitális elektronikus devizaalapú fizetési rendszer (DC/EP) néven projektet már élesben tesztelik, a széles körű bevezetésre hamarosan sor kerülhet. Az e-jüan annyiban sajátos lehet, hogy inkább hasonlít majd egy mobilfizetési rendszerre, mint bármilyen működő virtuális devizára és ahelyett, hogy decentralizál, inkább még jobban elmélyíti a kínai államapparátus félelmetes megfigyelőrendszerét.
Tavaly óta ekézi a TikTokot az amerikai politikai elit, így egy ideje számítani lehetett arra, hogy betiltják az alkalmazást, aztán végül váratlanul lesújtottak a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő platformjára, a WeChatre is. Az 1,2 milliárd felhasználóval rendelkező applikáció nagyon fontos szerepet tölt be az Amerikában élő kínai közösség életében, hiszen rengetegen ezen keresztül tartják a kapcsolatot a családdal, itt utalnak pénzt és ezen keresztül is vásárolnak. Ettől függetlenül a WeChat biztonságilag még a TikToknál is aggályosabb, hiszen még a felhasználói feltételeikben is elolvashatjuk, hogy szívesen átadják az adatainkat a kínai kommunista pártnak, ha erre szépen kérik őket. Mindettől függetlenül Trump egyértelművé tette, hogy a WeChat valószínűleg nem az utolsó cég lesz, melyet száműzni szeretne Amerikából, több tucat cég válhat érintetté a most kibonatkozó tech-háborúban.
Nevet változtat az Ant Financial: elhagyják a Financial (vagyis pénzügyi vállalat) jelzőt annak érdekében, hogy szélesebb spektrummal rebrandeljenek, mint tech cég – írja a Wall Street Journal.
Partnerségre lépett a Transferwise az Alipay-jel, Kína legnagyobb fizetési szolgáltatójával – jelentette be közleményben a brit fintechcég.
Elindít az Ant Financial egy olyan AliPay-változatot, amelyhez külföldi bankkártyát is lehet csatolni, így ha Kínában járunk, már külföldiként sem kell többé készpénzzel bajlódnunk - írja a CNBC.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Akcióba lépett az ukrán légi képesség.
Nagyobb az átfertőzöttség, mint gondolták.
Két keleti gyártó is milliárdokat költ el.
Itamar Ben-Gvir gyakran találja magát különféle botrányok középpontjában.
Amerika lehet a következő célpont.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?