Kína tesztelte az ultragyors hyperloop-vákuumvonatát – közölte múlt héten a South China Morning Post.
Franciaország és Németország bejelentette, hogy a két ország közötti környezetbarátabb utazás érdekében megerősítik vasúti kapcsolataikat – a hírről a Bloomberg számolt be.
Budapesten találkoztak egymással a visegrádi országok közlekedési államtitkárai és miniszterhelyettesei, akik többek között a nagysebességű vasúti összeköttetések előkészítésének felgyorsításáról, összehangolásáról és az ukrán gabonaexport hathatósabb elősegítéséről állapodtak meg - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán.
Minden korábbi szerbiai vasúti sebességet megdöntött az Újvidék és Belgrád között közlekedő mérővonat a múlt hét végén, amikor óránként 201,5 kilométeres sebességgel száguldott a két város között.
Miért mondják a rövidebb repülőutak valós kiváltójának a vonatot? Leginkább azért, mert nem minden vonatra igaz, hogy 40-es tempóval, szerencsésebb esetben légkondi, vagy éppen fűtés mellett döcög városról városra, a tervezett kétórás menetidejéhez minden megállónál csak 5 perc késést összeszedve, hogy aztán a végére pont másfélszer annyi időt tölthessenek rajta az utasok, gyakran végig állva a teljes utat helyhiány miatt. Vannak bizony olyan vonatok is, amik pár óra alatt nem 100-150 kilométert, hanem 1000 kilométert tudnak megtenni, köszönhetően az elképesztő infrastruktúrának és sebességnek. A jó hír pedig, hogy mindezért már nem kell Ázsiáig menni, Európában is szép számmal vannak csúcssebességű, és nem mellesleg a repülőknél jóval kevesebb környezeti terheléssel közlekedő vonatok. A 10 leggyorsabb vonatot mutatja be a CNN Travel cikke.
Kétmilliárd fontból épülhet meg a HS2, az évek óta tervezett gyorsvasút az Egyesült Királyságban – írja a BBC. A szerelvényeket a Hitachi és az Alstom gyárthatja angliai üzemeikben.
Digitálisan irányított, teljesen automatizált vonat tette meg első útját hétfőn Hamburgban a városi forgalomban egy nemzetközi mobilitási kongresszus alkalmából.
Megkezdődött a Budapest-Varsó nagysebességű vasút előkészítésének folytatására szóló feltételes közbeszerzési eljárás. A környezetvédelmi tanulmány többek között részletes talajtani, vízrajzi, élővilággal, zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos felmérések alapján pontosítja a magyarországi szakasz nyomvonalát. A visegrádi országok fővárosai között a tervek szerint a következő évtizedben kiépülő összeköttetés egy bécsi ággal a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba is bekapcsolja majd a térséget - közölte az ITM.
Elsőként a négy visegrádi ország közül a magyarországi szakaszra elkészült a Budapest-Varsó gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmánya – jelentette be a V4-országok és Szlovénia kormányfői csúcstalálkozója keretében Ljubljanában Szijjártó Péter. A külgazdasági és külügyminiszter a magyar szakaszon akár 320 km/h-val száguldó vasúti beruházás részleteiről is beszélt.
A visegrádi országok fővárosait felfűző nagysebességű összeköttetés, a Budapest-Varsó gyorsvasút, egy osztrák leágazással kapcsolhatja be a térséget a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba. A tervek szerint a következő évtizedben kiépülő vonal egyes szakaszain akár 320 kilométer/órás sebességgel járhatnának a vonatok. A pályát a belföldi InterCityk is használhatnák, például a balatoni utazásokban versenyképesebb alternatívát kínálva a közúti közlekedésnél.
Nagysebességű vasút Budapestről Győr érintésével Bécsbe, illetve Pozsonyon át Prágába és Varsóba. Távolinak tűnik, de mint a vasútfejlesztésben oly sokszor, itt is igaz: ha azt szeretnénk, hogy 2040-ben valóság legyen, most kell az előkészítésén dolgozni - osztotta meg Vitézy Dávid, közösségi oldalán.
Kínában a nagysebességű vasúthálózat hossza mintegy 35 ezer kilométer, ami csaknem 70 százaléka a világhálózatnak.
A Nyugati már így is a legforgalmasabb pályaudvar, a Keleti pályaudvar 5 éves távon tervezett felújításának megtérüléséhez pedig nagyon jól jönne, ha a reptéri gyorsvasút oda futna be a Nyugati helyett, de ehhez módosítani kell a kormánydöntést - jelezte az InfoRádió Aréna műsorában Homolya Róbert.
A MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvarra érkező repülőtéri vasút tervét egyformán támogatja szakmailag - nyilatkozta pénteken Homolya Róbert, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója az MTI-nek a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret a belvárossal összekötő kötöttpályás közlekedéssel kapcsolatban. A társaság véleménye szerint a kormány - budapesti fejpályaudvarok jövőjéről is szóló - döntéseitől függ majd, hogy melyik nyomvonal valósulhat meg.
Rubio még fontosabb ember lett, egyelőre.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Rég nem látott mértékben esett a forgalma.
Az iráni olaj vásárlásának bojkottjára szólított fel mindenkit.
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.