Lázár János építési és közlekedési miniszter a napokban már előrevetítette, a szerdai közlönyben pedig a kormány ki is hirdette azt a döntését, ami a közösségi közlekedés tarifa- és kedvezményrendszerének átalakítását készíti elő. A tárcának jövő március elsejéig kell teljesítenie a feladatot.
Lázár János építési és közlekedési miniszter azt szeretné, ha 65 év felett és 14 év alatt ingyenesen utazhasson mindenki Magyarországon - írja a Facebookon.
„Nagyjából egymilliárd eurót irányoztunk elő a következő évekre a magyarországi beruházásokra”, amely hálózati fejlesztések megvalósítására „készek és képesek vagyunk”, de „a kiszámítható szabályozói környezet kulcsfontosságú tényező számunkra” – hangsúlyozta Guntram Würzberg a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban. Az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója a kiszámíthatóság fontosságát többször is kiemelte, és bár nagyon konstruktívnak mondta a cég és a kormány közti viszonyt, de jelezte, hogy a Dunaferr-ügybeli tárgyalásokon még nem sikerült megtalálni a megoldást azután, hogy lényegében ingyen kellett adniuk az áramot, és „emiatt bőven kétszámjegyű millió eurónyi veszteséget szenvedtünk el idáig”. Bízik azonban a helyzet rendezésében, ahogy abban is, hogy még az év vége előtt minden olyan lakossági napelemes ügyfelet rá tudnak csatlakoztatni a hálózatra, aki a tavaly október végi határidő előtt jelentkezett, és meg is nyugtatta őket, hogy nem fognak lemaradni a szaldó elszámolásról. Az interjúban ezek mellett szóba került még például az E.ON Hungária üzleti stratégiája, az orosz gázról leválás kérdése, az energiafelhasználásban a további takarékosság lehetőségei, illetve a megújuló energiával kapcsolatos beruházások számos kérdése is. Guntram Würzberg egyébként úgy látja, hogy az energiaválságnak még nincs vége, és „az árak nem fognak a háború előtti szintre csökkenni, a jövőben magasabb energiaköltségekkel kell majd együtt élnünk.”
Az adás első részében arról lesz szó, hogy mit eredményez a fővárosi taxis piacon a hétfői tarifaemelés, miért bukott el a főváros javaslata a sávos díjmeghatározással kapcsolatban és mikor lehet újabb drágulás. Vendégünk volt Metál Zoltán, az országos taxis szövetség elnöke. A második részben egy nemrég megjelent jóléti indexről volt szó, amely elég lesújtó képet fest Magyarországról. Erről Szabó Dániellel a Portfolio makrogazdasági elemzőjével beszélgettünk.
2022. március 1-jén három országban - Magyarországon, Bulgáriában és Szerbiában - egyszerre indult a Yettel márka. A mobilhálózat az első egy év alatt több mint 370 millió gigabájt adatforgalmat szolgált ki, az ügyfelek pedig közel hatmilliárd perc hanghívást indítottak és több mint egymilliárd SMS-t küldtek. A szolgáltató március 2-tól új számlás tarifákat vezet be a változó ügyféligényekre reagálva – áll a cég közleményében.
Jelentősen magasabb árak és egységesebb parkolási zónák várhatók szeptembertől Budapesten, miután a fővárosi közgyűlés módosította a parkolási rendeletet – írja az Index. A mostani 27 körzet helyett mindössze négy zónára osztják fel a fővárosban a parkolást. Ez azt jelenti, hogy a belvárosban 15-90 százalékos mértékben, a külvárosban pedig 15-100 százalékkal drágulhat a parkolás. Emellett a belvárosban a fizetős időszak végét 22 óráig tolják ki.
A lakossági fogyasztók már most is számtalan tarifa alapján fizetnek az áramért, létezik A1, A2, B, H, és korábbi szerződések alapján B Geo tarifa is. De mit jelentenek ezek? Mekkora az áramdíj az egyes tarifáknál, és hogyan változik az áramár augusztus 1-től? Ezt gyűjtöttük össze ebben a cikkben.
Ideiglenesen ugyan, de öt-hat perccel megnő a várakozási idő a budapesti taxisoknál a tarifaemelés miatt – mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az InfoRádiónak.
Azzal, hogy a kormány friss döntése miatt közel ötödével mérsékli a stratégiai gázkészlet mértékét, arányaiban csökken az ipari fogyasztók áramdíjában a gázkészletezés díja is, de ezen felül is megvizsgálja a kormány, hogy mi a mozgástere a magánszektor által fizetett tarifaelemek terén – mondta el a Portfolio kérdésére Steiner Attila egy pénteki sajtóbeszélgetésen. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár a tájékoztatón hangsúlyosan beszélt arról, hogy a jelentős piaci áremelkedés mellett is fenntartott lakossági rezsicsökkentés havonta átlagosan 32 ezer forintnyi megtakarítást jelent a családoknak és további havi 4-12 ezer forintnyi kiadás megtakarítását tudná elérni a kormány akkor, ha az ETS-rendszer Brüsszelben tervezett kibővítését meg tudja akadályozni a V4-ek együttműködésével. Az eseményen elhangzott, hogy hétfőn jelenti be a tárca a családok tízezrei által várt lakossági napelemes és fűtéskorszerűsítési pályázat végső szabályrendszerét. Erről bővebben külön cikkünkben írtunk.
Miután Donald Trump amerikai elnök ma az amerikai részvénypiacok nyitása után kiírta a Twitterre, hogy nagyon közel egy nagy megállapodás Kínával, a Wall Street Journal konkrét információkat is megtudott az amerikaiak vámcsökkentési ajánlatáról. Ezekre az amerikai részvénypiacok új történelmi csúcsra ugrottak.
Donald Trump amerikai elnök azt újságolta el a most zajló G7-csúcstalálkozón, hogy éjjel kétszer is felhívták az amerikai kereskedelmi tárgyalókat a kínaiak, hogy szeretnének újra asztalhoz ülni a vitás kérdésekről. Mivel a kínai külügyminisztérium felől is az a jelzés érkezett, hogy tényleg szeretnének tárgyalni és higgadt, racionális keretek között szeretnék tartani a vitákat, így a piacok elkezdtek bizakodni, hogy mégiscsak lesz valamiféle enyhülés a nagyon eldurvult kereskedelmi háborúban.
A megállapodás - amely a globális gazdaság közel harmadát, összességében mintegy 600 milliós piacot fed le - csökkenti vagy megszünteti a tarifákat csaknem minden termék esetében; teljesen eltörli például az európai borra és sajtra vonatkozó japán tarifákat, valamint jelentősen csökkenti egyebek mellett a japán autók EU-s behozatali terheit.
Az amerikai és kínai illetékesen dolgoznak egy kölcsönös megoldáson, amivel megmenekülhetne a bajba jutott ZTE technológiai cég, melyet amerikai szankciók sodortak veszélybe - értesült a Reuters és a Dow Jones. Állítólag Kína kész megszüntetni a mezőgazdasági termékekre kivetett szankciókat, hogy cserébe ne menjen csődbe a vállalat.
Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) közleménye szerint zöld utat kapott a fővárosi taxis tarifaemelés, így most a fővárosi közgyűlésen a sor, hogy döntsön az ügyben - írja a Népszava.
A korábban a sajtóban elhangozott 600 forintnál is többre, 700 forintra emelnék a fuvarok alapdíját a budapesti taxisok - értesült a Zoom.hu. Ugyanakkor lehet, hogy nem tavasztól, hanem majd csak júniustól lesz drágább a taxizás.
Komoly áremelésre készülnek a taxisok januártól, mostanra a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát (BKIK) is sikerült meggyőzni arról, hogy támogassák a lépést, már csak a főváros jóváhagyásán múlik a dolog. Állítólag tíz százalékos lehet a tarifaemelés mértéke, de valójában ennél sokkal nagyobb lehet az áremelkedés, főleg azok járhatnak rosszul, akik rövid utakra veszik igénybe a taxit.
Cikkünket folyamatosan frissítjük az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményeivel.
Hullámzó volt a kereskedés Amerikában.
A HDZ nagy fölénnyel nyert.
Nincs idő késlekedésre.
Egészen döbbenetes összegről megy a jogi huzavona.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.
Egyre gyakoribb a megműveletlen szőlő a legjobb magyar borvidékeken.
Erről Csicsmann László egyetemi tanár beszélt a Portfolio Checklistben.