
A cikk a 2021-es BÉT50 kiadványban jelent meg. A kiadvány médiatámogatója a Portfolio.
A Szahara felől Afrika északi, észak-nyugati partjai felé fújó, sivatagi szélről elnevezett, 1996-ban alapított Ghibli a szállítmányozási vállalkozások döntő többségéhez hasonlóan is a közúti szállítmányozással indult. Ebben a szegmensben ma is 250-300 alvállalkozóval dolgozik, és évente több mint 120 ezer megbízást bonyolít le. Szabó Zoltán, a Ghibli Kft. tulajdonos ügyvezetője büszke rá, hogy 99,7 százalékos a minősítési arányuk - ez azt jelenti, hogy a reklamációk aránya csupán 3 ezrelék - az egyik legjobb eredmény a szakmában. Az évek során ugyanakkor jelentősen bővült a szállítmányozási potenciál:
a vállalat a közúti mellett ma már vasúti, tengeri és légi úton is vállalja a küldemények célba juttatását, raktározását, vámkezelését, logisztikáját, akár komplett gyárak elköltöztetését is.
„Ez az a komplexitás, amit a nagy cégeken kívül csak nagyon kevés logisztikai és szállítmányozási szolgáltató tudhat magáénak, és hogy mekkora előnyt jelentenek ezek a képességek, azt mindennél jobban bizonyította a pandémia. Mert amikor a lezárások és a légi forgalom szinte teljes leállása miatt alig lehetett eljuttatni az árukat a világ egyik pontjáról a másikra, a cégcsoportunk volt az, aki egyedüliként képes volt az egészségügyi védőfelszerelések Magyarországra juttatására Kínából két áruszállító repülőgéppel megszervezni – és mindezt 3 nap alatt” – említi büszkén Szabó Zoltán. A BUD Cargo Cityben frissen, elsőként átvett raktáruk, és az addigra kiterjesztett vám engedélyeik jelentős versenyelőnyt biztosítottak számukra a többi szállítmányozó céggel szemben ebben az időszakban.
A járvány kezdetekor Európába vonatokat indítottak kamionok helyett, amivel ki tudták váltani a határzár és a kamionosok karanténba helyezése miatt megbénult közúti áruforgalmat.
A Ghibli tehát, erényt kovácsolva a kényszerből, olyan áthidaló megoldásokat keresett és talált, amivel garantálni tudta az áru célba juttatását, és erre nagyon kevesek voltak képesek azokban a hetekben, hónapokban.
A Ghibli erős közép-európai logisztikai szolgáltatóként immár több kontinensen van jelen: Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Továbbra is stratégiai célpontjuk Olaszország, Lengyelország, Németország, Törökország, de immár Dél-Korea és Kína is.
A cégvezetés már tíz éve felismerte a kínai gazdaságban és kereskedelemben rejlő növekedési potenciált, és úgy határozott: belép a kínai piacra.
2011 óta Szabó Zoltán elnökségi tagja a Magyar-Kínai Gazdasági Kamarának, alapítója és elnöke a Nagyvállalati Logisztikai Vezetetők Klubjának, nyolc éve pedig a Ghiblit egy olyan vállalattá alakította, amelyben a tulajdonostársa egy kínai háttérrel rendelkező cégcsoport. E kapcsolatnak köszönhetően már 2018-ban több mint 160 Kínából érkező vonatnak az érkeztetését, az áruk vámkezelését és Európába juttatását bonyolították. Jelenleg is hetente érkeznek vonatok és naponta áruszállító repülők a szervezésükben az ázsiai országból. A Ghibli egy hongkongi és egy USA-központú szállítmányozási-logisztikai világhálózatnak is tagja.
Ezek révén a világ több mint 100 országába tudnak teljes biztonsággal szállítani.
Tavaly megkapták az év európai közúti szállítmányozója címet. A cég forgalmának jelentős részét biztosító közúti szállítmányozást járműipari, vegyipari, élelmiszeripari multinacionális vállalatok adják, ahol kiemelten fontos a pontos és megbízható szolgáltatás, a magas szintű, elkötelezett szakmai munka.

Az ügyvezető tulajdonosnak meggyőződése, hogy a Ghibli sikereiben kiemelt szerepe van a minőségi munkaerőnek, ami mögött ott van a munkatársak rendkívül körültekintő kiválasztása, és az is, hogy a jelenleg több mint 180 főt foglalkoztató cég hosszú évekkel ezelőtt felismerte a vezetők képzésének és támogatásának jelentőségét.
A közelmúltban bekapcsolódtak a Távol-Keletről Európába érkező áruk e-kereskedelmének logisztikájába is.
Jelentős növekedési potenciált látnak benne, hiszen egy dinamikusan növekvő piacról van szó, amihez a logisztikának alkalmazkodnia kell. "Ma még napokba telik, míg Kínából megérkezik egy termék Európába, de az USA-ban már vannak olyan e-kereskedelmi felületek, amelyek 12 órán belüli kiszállítást vállalnak.
Ez csak közbeeső, a piacokhoz közel telepített raktárakkal lehetséges, ezért bővíteni fogjuk a Csepeli Szabadkikötőben, és a repülőtéren lévő több mint 33 ezer négyzetméternyi raktárunkat
– utalt a közeljövőre a tulajdonos ügyvezető. Óriási siker, hogy a legnagyobb kínai e-kereskedelmi platform kizárólagos kínai szállítmányozója több ország logisztikai szolgáltatója közül a Ghiblit választotta partnerének és egy közösen fejlesztett informatikai rendszer segítségével napi több százezer vámkezelést képesek elvégezni számukra, megalapozva az e-kereskedelem logisztikájába való bekapcsolódásukat. Az eddigi sikeres együttműködésük hatására jelentős forgalomnövekedéssel számolnak a következő időszakra.
A Ghibli, amely sikeresen meg tudta lovagolni a globalizációt, igyekszik mindent megtenni azért, hogy a saját területén és eszközeivel küzdjön annak negatív következményeivel. Már korábban stratégiai megállapodást kötött a Levegő Munkacsoporttal, díjat alapítva a környezetbarát logisztikai megoldásokat kidolgozó logisztikusok számára.
A cégvezető tapasztalatai szerint a hatékonyan szervezett logisztika kisebb ökológiai lábnyommal jár.
Ezért maguk is igyekeznek optimalizálni az útvonalakat, a raktérkihasználást, a szervezettséget és partnereiknek felajánlani a fenntarthatóbb szállítmányozási megoldásokat.
Szabó Zoltán a jövő szempontjából a digitalizációt, az új technológiák alkalmazását is elengedhetetlennek tartja. Hamarosan piacra is lépnek egy saját fejlesztésű dokumentumkezelő applikációval, amely bármely ezt megvásárló cég számára biztosítja a leigazolt szállítólevelek azonnali megjelenését azok vállalat irányítási rendszerében. A Ghiblinél hisznek a professzionizmus és az innovativitás erejében és abban, hogy az üzleti eredményeik alapján két éven belül megjelenhetnek a BÉT Xtenden.
Címlapkép: BÉT50
Áramkrízis az Ibériai-félszigeten: Franciaország siet Spanyolország segítségére
A franciaországi ellátásban nem okoz problémát.
Orbán Viktor: jelentősen nő a gázszállítási kapacitás Magyarország és Szlovákia között
900 millió köbméterrel.
Von der Leyen szép lassan visszacsinálja a brexitet – új brit–EU-paktum a láthatáron
Donald Trump újbóli hatalomátvétele visszalöki Londont az EU karjaiba.
Ugrik a forint a sűrű hét első napján
A geopolitikai és amerikai piaci mozgások hozhatnak este izgalmakat.
Nyaralás: készpénz vagy kártya?
Jön a nyaralási szezon, sokan mennek külföldre és ott idegen devizában kell fizetniük. Két lehetőségük van, vagy a bankkártyájukat használják vagy készpénzt használnak. A legtöbb emberne
Kína is tud ám, ha akar...
Kedves Olvasó, nem untatlak az elmúlt néhány hétben lezajlott tőzsdei mozgásokkal egy sokadig cikkben, sőt még napi rekordokkal és \"milyen világot élünk\" szlogennel sem fárasztalak....
The
Zöld energiával meleg otthonokat: új lehetőség a távhőtermelőknek
A 2025/MA/TÁVHŐ/02 kódszámú, társadalmi egyeztetésre bocsátott pályázati felhívás új lendületet adhat a hazai távhőrendszerek megújításának.
Új ERP rendszer bevezetése: adózási és számviteli buktatók, amikre figyelni kell
Egy új ERP rendszer bevezetése nemcsak informatikai projekt, hanem a vállalat szinte minden működési területét érintő, komplex átalakulás. Különösen igaz ez akkor, ha az ERP rendszer külfö
Egy despota harca a piaccal
Egy fékeket vesztett rezsim épp visszaél egy fékevesztett helyzettel. Amióta Erdoğan az elnök, a török líra folyamatosan gyengül. Ez a folyamat az elmúlt négy évben...
The post Egy despota ha
Lassan, de zöldül a globális villamosenergia-termelés
Kedvező folyamatok látszanak a villamos energia terén is, hiszen a tavalyi termelésnövekedés nyolcvan százalékát már a megújuló energiaforrások és a nukleáris energ
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.

Óriási siker az új Duna-parti negyed, itt tart az építkezés (x)
A budapesti átlagot is felülmúlja a Marina City iránti kereslet

- Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
- Mérgező borokkal árasztották el Európát, Magyarországon is súlyos a helyzet
- Bezzegországból bukott angyal? Nagy bajba kerülhet Magyarország szomszédja
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
Oszkó: jobb idők jöhetnek az európai tőzsdéken, csökken az USA elszívó hatása
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Évtizedek óta nem látott változás az OTP-nél – Mi jöhet most?
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.