Prémium

A K&H Biztosító nyerte a fogyasztóbarát biztosító címet (x)

Portfolio
A K&H Biztosító nyerte az "Év Fogyasztóbarát Biztosítója - 2011" szakmai díjat, elsősorban a "fogyasztóbarát szemléletnek a teljes intézményrendszert átható, minden részletre kiterjedő bemutatása miatt". Az Allianz Hungária és a Generali-Providencia "Elismerésre Méltó Fogyasztóbarát Tevékenység" oklevélben részesültek.
Az idén első alkalommal átadott díjat az a Magyarországon működő biztosítótársaság nyerhette el pályázat útján, amelynek működését, intézkedéseit egy független szakemberekből álló zsűri előre rögzített szempontok alapján fogyasztóbarátnak ismert el. A zsűri tagjai: dr. Kovács Erzsébet, a Corvinus Egyetem tanára, dr. Morvay György, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke, dr. Eitmann Norbert, a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület vezetője és Székely Zoltán, a KPMG partnere voltak. A zsűri tagjai a Kiírók Tanácsa (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, Magyar Biztosítók Szövetsége, Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft.) által meghatározott szempontrendszerben bírálták el a pályázatokat.

A pályázóknak tíz kifejtendő kérdésben kellett bemutatniuk, hogy üzletmenetük, tevékenységük különböző területein milyen intézkedéseket hoztak ügyfeleik kényelme, biztonsága, elégedettsége érdekében. A pályázati anyagoknak tartalmazniuk kellett a panaszkezelés, a tájékoztató anyagok (elektronikus felületek és hirdetések) minőségbiztosítása érdekében tett lépéseket, a biztosítási termékeket közvetítők munkájának ellenőrzésére, képzésük fejlesztésére fordított energiákat. Külön kérdés irányul arra, hogy a pályázók mennyire figyelnek az anyagi nehézségekkel küzdő ügyfeleikre, a hátrányos helyzetűekre, illetve miként építik be az ügyfelek véleményét a napi működésbe.

A beérkezett pályázatok értékelése során a zsűri a megadott szempontokat az alábbi súllyal vette figyelembe:

Pályázati anyag részeÉrtékelésben képviselt súly
Kifejtendő kérdések60 % (egyenként 6 %)
Átlagos kárrendezési idő illetve a 2 éven belül törölt Unit Linked szerződések száma5 %
Elektronikus ügyfélmegkeresések átlagos időtartama5 %
Hatósági fogyasztóvédelmi bírsághatározatok száma és a kiszabott bírságok összege5 %
A hatósági bírságokra adott intézményi reakciók5 %
Panaszszám a szerződések számára vetítve5 %
Panaszkezelési hatékonyság10%
Együttműködés a Pénzügyi Békéltető Testülettel5 %


A zsűri több tagja is kiemelte a nyertes call centerének fejlesztéseit, annak ügyfélbarát voltát és hatékonyságának visszamérését. A K&H Biztosító emellett jó eredményt ért el az objektív mutatók (bírságok, panaszszám, panaszkezelési hatékonyság) terén is. A Generali-Providencia és az Allianz pályázati anyagának alapossága és az egész tevékenységet átható ügyfélbarát szemlélet még a magas átlaghoz képest is kiemelkedett, ennek köszönhetően az első három helyezett között alig néhány pontnyi különbség döntött.

Siklósi Máté, a szervező Tetszett Kft. ügyvezetője közölte: egyedülálló, hogy a szakmai érdekszövetség, a felügyelő hatóság és a fogyasztóvédők által közösen meghatározott keretrendszerben mutathatják be fogyasztóbarát tevékenységüket a pénzügyi szervezetek. A pályázó biztosítók azonban még ennek a magas mércének is meg tudtak felelni, komoly energiát és erőforrást fordítottak arra, hogy tevékenységüket a szakmai zsűri előtt bemutathassák. Ezen tapasztalatok birtokában az évről-évre kiírásra kerülő díj jövőre más szektorokra (banki, befektetési szolgáltatói) is kiterjed majd, a biztosítókhoz hasonló pályázati rendszerben.
(x)
Holdblog

Ha az ételpazarlás ország lenne...

Rengeteg erőforrást használunk fel olyan ételek előállítására, szállítására, feldolgozására és csomagolására, amelyekre végül nincs szükségünk. Az el sem fogyasztott ételhulladékok

Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet