Portfolio signature

Rátörte az ajtót a válság a biztosítókra, ám egy ügyes csavarral még nagy fordulat jöhet

Portfolio
A magas infláció és a finanszírozási költségek növekedése a biztosítási ágazatot is elérte, a szektor szereplői pedig könnyen találhatják magukat abban a helyzetben, hogy díjat kell emelniük, ezzel megkockáztatva az ügyfelek elvándorlását. A biztosítási díjak elszállását legkönnyebben a működési költségek csökkentésével, és új bevételi csatornák megnyitásával akadályozhatják meg, amelyben nagy segítségükre lehetnek a legújabb felforgató technológiák. Cikkünkben sorra vettük, milyen technológiai újításokat vethetnek be a biztosítási szektor szereplői, ha életben akarnak maradni a legzordabb körülmények között is.
Hasonló témákról is szó lesz a Portfolio március 8-ai Biztosítás 2023 konferenciáján, érdemes mielőbb regisztrálni a rendezvényre!

Lehetőség a válságban

Tavaly több szektorhoz hasonlóan a biztosítási ágazatban is visszaesett a befektetési kedv, és ahogy más piacokon, a befektetői pénz elapadása itt is elsősorban a növekedési szakaszban lévő vállalatokat érintette. A feltörekvő vállalatok lassuló növekedésével várhatóan új erőre kapnak majd a hagyományos biztosítók, akik visszaszerezve a piaci részesedésüket egyfajta konszolidációt indíthatnak el a szektorban.  

Az infláció a biztosítókat is érzékenyen érinti, ugyanis nőnek a kárfizetési költségek. E mögött az áruk, szolgáltatások megdrágulása, valamint a növekvő szervizköltségek állnak. Ráadásul időbe telik mire a biztosítási díjak felzárkóznak a költségekhez, amely tovább növelheti a cégek veszteségét. További problémát jelent, hogy a biztosítók beszállító partnerei sokszor még magas inflációs környezetben is nehezen tudnak árat emelni, hiszen azok meghatározásra kerültek a szerződésekben. Ilyenkor felmerül a veszélye annak, hogy a beszállítók tönkre mennek, amely nehezen behozható hátrány jelent a biztosítók számára. 

Előfordulhat, hogy az eleve mindenhol magas árakkal szembesülő gazdasági szereplők a biztosítási díjak növelésére sokkal érzékenyebben reagálnak, és áremeléssel szembesülve könnyen elfordulhatnak addigi szolgáltatójuktól.

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések