A lakásbiztosítási kampányban új szerződést kötő lakóingatlan-tulajdonosok és -bérlők döntő többsége, 84 százaléka másik biztosítóhoz ment át - közölte saját adatai alapján a Netrisk. A legtöbb szerződést náluk a KÖBE, a Groupama, a Genertel és a K&H biztosítóknál kötötték, a legnagyobb növekedést a portfolión belül részarányban pedig a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali és a K&H érte el.
Véghajrájához érkezett az idén először meghirdetett márciusi lakásbiztosítási kampány: április 2-áig, vagyis ma éjfélig mondhatók fel a meglévő lakásbiztosítások az éves évfordulóhoz kötött szokásos felmondási időszakon túl, és legkésőbb 30 napon belül érdemes új szerződést kötni. A felmondásnak még ma be kell érkeznie a biztosítóhoz, tehát már nem érdemes postán próbálkozni.
270 ezer szerződést mozgatott már meg a lakásbiztosítási kampány, a húsvéti időszakban is van lehetőség a lakásbiztosítások felülvizsgálatára - hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Tovább emelkedett a lakásbiztosítási kampányban új szerződést választók száma, legalábbis erre utalnak a piacvezető online biztosításközvetítő adatai, amelynél a legtöbb új szerződést a KÖBE, a Genertel, a Groupama és a K&H biztosítóknál kötötték, a legnagyobb növekedést pedig a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali és a K&H érte el.
Tavaly ősszel indult el az „Auchan Pénzügyi Szolgáltatások”, amely eddig áruhitelt és műszaki termékeknél a garancia kiterjesztését fedte le. Az ajánlatok köre most lakásbiztosítással bővül, amelyben az Auchan biztosító partnere az Alfa Biztosító - közölte a kiskereskedelmi áruházlánc.
250-300 ezer váltást és szerződés-átdolgozást, a szerződések 8%-át érintő aktivitást, változatlan piaci koncentrációt és 1 százalékpontos penetrációnövekedést vár jelen állás szerint a lakásbiztosítási kampánytól az Insura.hu biztosításközvetítő, amelynek adatai szerint az Alfa, a KÖBE, a Generali és a Groupama biztosítók szerezték meg eddig a szerződések 65%-át, tehát jól állnak a nagy biztosítók.
Egy ezer mérföldes út első lépéseit tette meg az ország legnagyobb alkuszcége, a Hungarikum Biztosítási Alkusz a biztositasipiac.hu elindításával, amellyel nem a magyar biztosítási piac kannibalizációját, hanem annak fejlesztését ígérik. Minden kezdet nehéz, ennek megfelelően lassabban indult el a lakásbiztosítási kampány is – mondja Keszthelyi Erik elnök-vezérigazgató, akivel az online biztosításközvetítésről, a lakásbiztosítási kampányról, az érdekeltségükbe tartozó CIG Pannónia növekedéséről és a Posta Biztosítók mára biztosan meghiúsult megvásárlásáról is beszélgettünk.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A mai műsor első részében arról volt szó, hogy elég szép eredményeket szállít eddig az első lakásbiztosítási kampány, melynek bevezetéséről tavaly döntött a kormány. A témáról Palkó Istvánt, a Portfolio Pénzügy rovatnak vezető elemzőjét kérdeztük. Adásunk második részében az ukrajnai háborúról beszéltünk Ács Bencével. A Portfolio Globál rovatának elemzője azzal kapcsolatban volt a vendégünk, hogy melyek most a legfontosabb frontszakaszok, és hogy változik-e az elmúlt időszakban inkább az oroszoknak álló dinamika.
A március 17-ei adatok szerint 100 ezer szerződéskötést hozott az idén először meghirdetett márciusi lakásbiztosítási kampány, ebből 36 ezer a nettó növekmény. További 61 ezren átdolgozták meglévő lakásbiztosításukat, a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) aránya pedig az új szerzésben 22%-ra nőtt – derült ki az MNB mai sajtótájékoztatóján, amelyen bejelentették: új MNB-indexet indítanak a lakásbiztosítási díjak alakulásáról.
A lakásbiztosítás a legnépszerűbb biztosítási forma Magyarországon, ennek ellenére a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente a biztosítását – többek között ez derült ki az MBH Bank által készített reprezentatív felmérésből. Noha a piaci adatok alapján a hazai ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, még így is 1-1,2 millió olyan otthon van, ami nincs biztosítva.
Az alkuszoknak hatalmas felelősségük van abban, hogy megfelelő biztosítással rendelkezzenek az ügyfelek. A márciusi lakásbiztosítási kampány különösen is ráirányítja a figyelmet a fedezetek felmérésének és ismeretének a fontosságára, az alkusz ezt példákon keresztül tudja bemutatni – hívta fel a figyelmet videóinterjúnkban Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz elnök-vezérigazgatója, aki a közelmúltban megrendezett Biztosítás 2024 konferencia szünetében nyilatkozott a Portfolio kameráinak.
Fokozatosan aktivizálódó ügyfelekre, a kampány végére mintegy 100 ezer biztosítást váltóra számít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) – közölték a szövetség mai sajtótájékoztatóján. Láthatóan felértékelődött az alkuszi összehasonlító csatornák szerepe, és jelentősen megnőtt a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) értékesítése.
A lakásbiztosítási kampány jelentős lakossági érdeklődés mellett zajlik, amelyet a piaci szereplők intenzív médiaaktivitása is támogat – értékelte a kampány első harmadának tapasztalatait Nagy Márton minisztériuma. Az eredményeket az NGM és az MNB folyamatosan vizsgálja, szükség esetén pedig további finomhangolással támogatja a kampány céljainak teljesülését – közölték. Tegnap írtunk arról, hogy a kampány első harmadában több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés történt.
Kissé ellentmondásos kommentárok jelentek meg az elmúlt órákban és napokban arról, mennyire aktívak az ügyfelek a hivatalosan március 31-ig, valójában április 2-áig futó lakásbiztosítási kampányban. Ami biztos: több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés már megtörtént – itt tart a kampány az első harmad letelte után. Időarányosan nézve meglehet tehát a sokak által várt legalább 100 ezer szerződéskötés, de mivel a kampánytapasztalatok szerint az utolsó hét lesz várhatóan a legerősebb, ezt a számot akár jelentősen túl is szárnyalhatja a piac.
A március 1-jén indult és április 2-án éjfélig tartó hazai lakáskampányban mindenki soron kívül, díjmentesen újíthatja meg lakásbiztosítási szerződését. A biztosítótársaságok kedvező konstrukciókkal és akciókkal készültek erre az időszakra, és van olyan biztosításközvetítő, ahol hétvégén, személyes megkereséssel is lehet ügyet intézni.
A magyar lakosság több mint fele nem foglalkozik rendszeresen a lakásbiztosítása felülvizsgálatával, pedig szakértők szerint érdemes lenne legalább két-három évente ellenőrizni azt. Amikor az ingatlanon változás történik, vagy nagyobb értékű ingóságot vásárolunk, mindenképpen fontos ezt lekövetni a biztosítással is. Március 1-jén indult az egy hónapon át tartó országos kampány, amelyben az évfordulón kívül is felmondhatják lakásbiztosításukat az emberek és újat köthetnek. A biztosítók a lakosság tudatosságának növekedését, illetve a piaci verseny élénkülését várják ettől, amely összességében jobban biztosított ingatlanokat eredményezhet. Az elemzők 100 ezer körül várják a biztosításváltásokat a kampányidőszak során. A szakértők várakozásairól Csabai Boglárkát, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatóját és Szobonya Lászlót, a lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetőjét kérdeztük.
Az iváncsai dolgozók úgy tudják, hétfőn folytatódnak az elbocsátások.
Ő lesz Oroszország új védelmi minisztere.
76 résztvevő ellen indult eljárás.
Akár egymillió érintettje is lehet az új pályázatnak, aminek első körben 20 vagy talán 30 ezer nyertese lehet.
Valami felfelé húzza az árakat.
Az Európai Unióban a kínai érdekeket leginkább támogató országokba látogat csak el az ázsiai világhatalom vezetője.