A globális klímacélok elérése érdekében a közúti járművek villamosítása mellett elengedhetetlen a szállítmányozási ágazat zöldítése. Ugyan az elektromos kamionoknak egyelőre megvannak a maguk korlátjai, a vasúti áruszállítás versenyképes alternatívát jelent a hosszabb szállítási útvonalak esetében, ráadásul a közúti fuvarozással kombinálva a rugalmasság és a jó szállítási idők is megtarthatók. Ezt felismerve, illetve az egyre növekvő ügyféligények kielégítése érdekében a regionális terjeszkedés felé haladó Waberer’s többségi részesedést szerzett az egyik vezető hazai vasúti szállítmányozási társaságnak számító PSP (Petrolsped) csoportban. A részletekről beszélgettünk Tóth Szabolccsal, a Waberer’s gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettesével.
A Waberer's fél évszázada lát el szállítási és raktározási feladatokat Papyrusnak. A két vállalat 2024-ben dedikált, megújult és környezetbarát flottával tervezi ünnepelni 50 éves együttműködését - derült ki a Waberer's közleményéből.
A népszerű diszkont ruhaáruházlánc, a Pepco közleményt adott ki csütörtökön, melyben arra figyelmeztetnek, hogy a jemeni húszik vörös-tengeri rakétázása miatt ellátási nehézségekkel kell szembenézniük - írja a Világgazdaság.
Kijev és Brüsszel biztosítékokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a jövőben lehetetlenné váljon Ukrajna és az Európai Unió (EU) szárazföldi határainak blokádja - közölte szerdán Szerhij Derkacs ukrán infrastrukturálisminiszter-helyettes.
A Waberer's meghirdette friss stratégiáját, amelyben a menedzsment a bevétel és a profit jelentős növekedésével számol, és régiós vezető szerep elérését tűzi ki célként. A vállalat emellett tőkepiaci jelenlétét is növelné, és hamarosan egy tőkepiaci stratégiát is be fog mutatni. A vállalati stratégia egyes elemeiről, az országba betelepülő gyártókapacitások nyújtotta lehetőségekről, a jövőbeli tervekről, és többek között az iparági trendekről kérdeztük Barna Zsoltot, a Waberer's elnök-vezérigazgatóját.
A Waberer’s adásvételi szerződést kötött Magyarország egyik vezető vasúti logisztikai szolgáltató társaságának, a Petrolsped Csoport 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról. Ezzel a lépéssel a Waberer’s belép azon speciális szállítmányozási szegmensbe, mely jelenleg döntően vasúti szolgáltatásokat vesz igénybe. A tranzakció várhatóan 2024 elején, a szerződéses feltételek teljesülése és a versenyhatósági jóváhagyást követően zárulhat.
Együttműködési megállapodást kötött a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete - jelentette be Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.
A Covid évek alatt többszörösére ugró tengeri szállítási költségek mérséklődésével jelentősen felértékelődött a konténeres áruforgalom és a hajózási szolgáltatások szerepe. Az ágazatban egyre többen keresik az alternatív útvonalakat és technológiai megoldásokat, mivel a többféle útvonalon és módon történő áruszállítás a szolgáltatást kiszámíthatóbbá és versenyképesebbé teszi. A WIN Capital logisztikai érdekeltségei Magyarországon az egyik legnagyobb kamionflottával rendelkeznek, amely mostantól egy Szlovéniában TOP 30-as szállítmányozó-logisztikai vállalat kapacitásával bővül abból a célból, hogy a konténeres áruszállítási szolgáltatásait támogassa és az integráció utáni években Szlovéniában is a TOP3-ba kerüljön. Az adriai régióban történő bővülésről és a fenntartható logisztikai megoldásokról Szemerey Loránd, a cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője beszélt a Portfolio-nak.
Az Európai Unióban a Waberer’s Csoport próbálhatta ki először a kínai BYD autógyártó 19 tonnás elektromos teherautóját. A cégcsoport leányvállalata, a WSZL több mint két hétig használta a járművet a magyar főváros útjain.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist keddi adása. A műsor első részében a napelemes áramtermelés elszámolásának 2024-es változásairól volt szó. Az ezzel kapcsolatos friss bejelentés hidegzuhanyként érte mind a napelem-tulajdonosokat, mind a telepítőket. Tényleg olyan nagy baj, ha éves helyett havi elszámolás jön jövőre? Vendégünk Weinhardt Attila, a Portfolio energiapiaci elemzője. A második részben arról lesz szó, hogy drasztikusan megemelkednek a magyar fuvarozók terhei, részben az e-útdíj drágulása, részben pedig a jövedéki adó 2024-es emelése miatt. Ezek a költségek pedig meg fognak jelenni mind a termékek, mind pedig a szolgáltatások árában. Erről Dittel Gábort, Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary ügyvezető főtitkárát kérdezzük.
Az októberi és a jövő januári jelentős emeléssel „a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül”, és az elszálló gázolajárral megfejelve oda vezet, hogy „felgyorsul a belföldön tevékenykedő magyar vállalkozások piacvesztése, fokozódik a magyar közúti fuvarozók kiszorulása a hazai és a nemzetközi piacról, miközben erősödik a külföldi, elsősorban harmadik országos cégek jelenléte” – állapította meg csütörtöki aggódó közleményében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete. Éppen emiatt szakmai egyeztetést kezdeményeznek a kormánnyal „az útdíjrendszer és a jövedékiadó szabályok felülvizsgálatáról annak érdekében, hogy növekvő pályán maradjon a magyar logisztikai ágazat, s megvalósuljanak a kormány inflációs célkitűzései”.
A teherfuvarozás környezetbarátabbá tételére javasolt intézkedéseket az Európai Bizottság. Brüsszel célja a nagyobb haszon lehetővé tétele kisebb környezeti hatás mellett.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium javaslatára a kormány elfogadta a logisztikai vállalkozások megerősítését szolgáló intézkedéscsomagot, valamint arról döntött, hogy a szaktárcák év végéig célzott intézkedéseket készítenek elő, különös figyelemmel a szakmai szervezetek által megfogalmazott kérésekre.
Teljesítette a stratégiájában meghatározott célját a Waberer’s Csoport, miután 2,5 év alá csökkentette a magyar központú Nemzetközi Fuvarozási Szegmensébe tartozó nyerges vontatóinak átlagéletkorát - áll a vállalat közleményében. A Csoport az utóbbi években vontatóinak jelentős részét lecserélte, így magasabb színvonalú, értéknövelt és zöldebb kiszolgálást tud nyújtani az ügyfeleknek, ráadaásul a fiatalítás révén a Waberer’s flottájának működése költséghatékonyabbá, valamint fenntarthatóbbá válik.
2023 első negyedévében tovább emelkedtek a fuvarozás költségei, ugyanakkor az árak már nem követték ezt az emelkedést. A nemzetközi fuvarozásban 5,8%-os, a belföldiben pedig 7,2%-os költségnövekedés volt mérhető 2022. átlagos költségszintjéhez hasonlítva. Ez azt jelenti, hogy 5,8, illetve 7,2%-os díjemelkedés kompenzálta volna a költségek növekedését, azonban a díjak nemzetközi tekintetben csupán 0,3%-os emelkedést, belföldi esetében pedig 4,1%-os csökkenést mutattak.
Enyhén lazít a kormány az ukrán gabonaimport tilalmán. Egyes érzékenynek minősülő mezőgazdasági termékek bejuthatnak az ország területére a veszélyhelyzet ideje alatt is. A szabályok a veszélyhelyzet idején lesznek alkalmazandók, és csak az érzékeny termékek Magyarországra történő fuvarozására vonatkoznak, amelyeket 2023. május 2-án vagy azt követően szállítanak át Ukrajnából.
Megnéztük, hogy mit érdemes tudni ezekről a cégekről.
De a várakozások nem reálisak.
Mennyibe kerül most egy négyzetméter havonta?
Percről percre tudósítunk.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.