“Az utóbbi időszakban a konténeres forgalom egyre jelentősebb szerepet tölt be a logisztikai láncban, ezen a területen bővülnénk mi is, illetve a last mile delivery, vagyis az utolsó mérföldes szállítási szolgáltatásunkat szerettük volna kiegészíteni. A szlovén vállalat akvizícióját követően már a kikötőkből, a hajóról történő konténerlerakodást követően azonnal tudunk megoldásokat javasolni a megbízóinknak arra, hogy hogyan juttathatják el az árujukat Közép-Európán belül bárhova” – mondta el a Portfolio-nak Szemerey Loránd, a WIN Capital vagyonkezelő tulajdonos-ügyvezetője.
A főként a logisztikai piacra fókuszáló vagyonkezelő társaság érdekeltségei 2022-ben zárták az első teljes évüket 9 milliárd forintos árbevétellel, jelentős szállítási kapacitással rendelkeznek. A fuvarok túlnyomórészt belföldre irányulnak, míg a többi jellemzően a koperi és a hamburgi kikötő viszonylatában, illetve a környező országokba közlekedik.
A WIN Capital Kft. a szlovén vállalat 80 %-os tulajdonrészének megvásárlásával ezentúl az olasz, horvát, cseh, lengyel és szlovák célállomásokra is tud majd versenyképes, közúti szolgáltatást ajánlani.
Magyarországon tavaly a konténerszállítási üzletág generálta a legnagyobb forgalmat. Az akviráló szlovén cég 100 %-ban konténerszállítással foglalkozik és az adriai régió kikötőiből Közép-Európába szállít konténereket oda-vissza hajós társaságoknak, illetve szállítmányozóknak.
A cégcsoport flottáját jelenleg 250 nyerges szerelvény (ponyvás, hűtős és konténerszállító félpótkocsi) alkotja, amelyek főként kiskereskedelmi láncokat szolgálnak ki, illetve hajózási vállalatok és vasúti operátorok részére végeznek konténerszállítást.
A szlovén kollégákkal együtt jelöljük ki a stratégiai irányvonalakat annak érdekében, hogy egymás működését a legeredményesebben tudjuk támogatni. Ők is fognak tudni segíteni új megbízásokat szerezni nekünk Magyarországon, és ez fordítva is így lesz. Jelentős a szinergia, hiszen az export-import fuvarok kombinálásával hatalmas megtakarításokat lehet elérni
– emelte ki Szemerey Loránd.
Amennyiben nem bővülne a WIN Capital megbízói köre, az organikus bővülés következtében akkor is a jelenlegi forgalmuk 20-30 %-os emelkedése várható. Ha ehhez hozzáadjuk a szlovén vállalat forgalmát, akkor a portfólió már 20 milliárd forintos értékkel bír. A következő fél-egy évben arra fókuszálnak, hogy ezt stabilan kezeljék, és továbbra is megbízható szolgáltatást nyújtsanak.
A hosszú távú, lekötött megállapodások az extrém módon megnövekedett szállítási idők ellenére is lehetővé teszik az üzletmenet folytonosságát. “A nagy volument kibocsátó cégekre fókuszálva a hazánkban leginkább jellemző hosszú távú szerződéses együttműködéseknek köszönhetően 5-7 évre garantált az autók és a sofőrök foglalkoztatása. A szlovén társaság egyelőre 1-2 éves szerződésekkel dolgozik, azonban a felek számára tervezhetőbb működést biztosít a több éves elköteleződés, ami a finanszírozók számára is megnyugtatóbb, illetve nekünk is ad egy kiszámíthatóságot” – fűzte hozzá Szemerey Loránd.
Fenntartható ágazat, zöld logisztika
A WIN Capital idén máciusban vette át a Scaniától az általuk fejlesztett és előállított elektromos teherautót, amely egyben az első értékesített darab Közép-Európában. A WIN Capital Kft. érdekeltségei azóta további 4 db, elektromos teherautót rendeltek a Scaniatól, melyek közül már három darab meg is kezdte a fuvarozást. Habár az elmúlt években több gyártó is készített elektromos teherautókat, amelyek már járják az utakat, viszont ezekben az e-kamionokban a hűtőrendszer is teljes mértékben elektromos működésű. Ezzel együtt immár öt teljesen elektromos hajtású nyerges szerelvénnyel és öt elektromos teherautóval fognak tudnak részt venni a közúti áruforgalomban.

“Egyelőre nem tervezzük további dízelüzemű kamionok elektromossá alakítását, a meglévő ötről gyűjtjük a gépjárművezető kollégák és az informatikai rendszerek tapasztalatait, visszajelzéseit. Az első és az ötödik autó között óriási a különbség akár hatótávban, akár vezethetőségben. A Scaniákról is kiválóak az első tapasztalatok és büszkék vagyunk a stratégiai együttműködésünkre” – egészítette ki Szemerey Loránd.
A járműflotta hamarosan újabb 30 nyerges vontatóval bővül, így 2024 elejére a szlovén érdekeltséggel együtt már több, mint 350 kamion fog részt venni a szállítmányozási feladatokban, ugyanakkor a flotta kezelését kiszolgáló infrastruktúra fejlesztéséről sem felejtkeznek el. A flottakezelő platform, amelyet alkalmaznak, lehetővé teszi az autók mozgásának, üzemanyag-fogyasztásának és a vezetési idő nyomon követését, a gépjárművezetők havi vezetési stílusát pedig telematikai szoftver segítségével elemzik. A rendszer használatát kiterjesztik a szlovén vállalatra is.
A cikk megjelenését a WIN Capital támogatta.
Fotók: Mónus Márton/Portfolio, WIN Capital
Háború és béke: kezdődnek az újabb orosz-amerikai tárgyalások
Nem törölték a Budapestre tervezett találkozót - mondta Dmitrijev.
Meglátogatta a frontot az orosz vezérikari főnök, nagy sikerekről beszélt
Valerij Geraszimov megnézte a katonákat.
Újabb magyar városban nyílhat McDonald's, megosztja a hír a lakosságot
A diákmunkásoknak biztosan jó lenne.
Olasz külügyminiszter: Nem telepítünk légvédelmi rendszert Ukrajnába
A béke pártján állnak, mint fogalmazott.
Sorra döntik a rekordokat a világ hedge fundjai, nagyon jó évük van
Szeptember végén 8464 fedezeti alapot tartottak nyilván.
Ezüstpénz rézből? - Római sztori a fiat valutákkal
Aurelianus császár nem értette jól a fiat valuták rendszerét: növelni akarta a pénz vásárlóerejét, ehelyett hiperinflációt okozott. Tanulságos közgazdasági sztori a Krisztus utáni III. sz
Falatnyi területről jön a globális GDP fele
Itt van ez a térkép, ami első ránézésre talán túlzó állításnak tűnik: a világ GDP-jének fele mindössze a Föld felszínének 3,6 százalékán termelődik. A pontos... The post Falatnyi ter
Személyes pénzügyek válságos helyzetben
A jelenlegi gazdasági berendezkedés gyakran kerül komolyabb válságba, amit az emberek is megéreznek. Ez nem újdonság, a világtörténelemben sokszor volt olyan körülmény, ami nehezebbé tette a
KIVA 2025 - Mi változott?
A többi adónemhez hasonlóan a kisvállalati adó (KIVA) szabályok is változtak az elmúlt évek során. A KIVA mértéke 2025-ben is 10 százalék, de van egy fontos KIVA-változás is, amit a 2025 ta
A vizes élőhelyek pusztulása több billió dolláros kárt okozhat
A halászatot, mezőgazdaságot és árvízvédelmet támogató vizes élőhelyek pusztulása súlyos gazdasági károkat okozhat világszerte, derül ki a Vizes élőhelyek egyezmén
Belefulladunk az ingyen puncsos tálba, pedig egyszer le kell jönni róla
Rossz ómen a pénzügyeidre nézve, ha pénzügyminisztered szemében könnyek gyűlnek. Nagyon nehéz ugyanis leszokni a költségvetési alkoholizmusról: kényelmetlen és politikailag öngyilkosság i
Az Otthon Start mellett a CSOK Plusz feltételeibe is belenyúlna a kormány
Egy éjszaka társadalmi egyeztetésre bocsátott jogszabálytervezet alapján a CSOK Plusz két fontos részletébe is belenyúlna a kormány. Nem kell megijedni a változás inkább kedvező a támogatá
Lesotho - az afrikai ország, amely elesett a vámháborúban
Lesotho súlyos gazdasági és humanitárius válságba került az aszály és a textilipar visszaesése miatt.
Tűzeset Százhalombattán: mit fogunk ebből érezni?
A Mol dolgozik a kapacitások helyreállításán.
Nem az a kérdés, hogy lufi-e az AI-boom, hanem, hogy mikor lesz vége
Milyen jövő vár a mesterséges intelligenciára?
Budapestre jön Trump és Putyin: ennél nagyobb realitása még nem volt a békének
Bár maradtak még kérdőjelek.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

