Magyar cég bővít az Adrián: mutatjuk a milliárdos beruházás részleteit
Gazdaság

Magyar cég bővít az Adrián: mutatjuk a milliárdos beruházás részleteit

A Covid évek alatt többszörösére ugró tengeri szállítási költségek mérséklődésével jelentősen felértékelődött a konténeres áruforgalom és a hajózási szolgáltatások szerepe. Az ágazatban egyre többen keresik az alternatív útvonalakat és technológiai megoldásokat, mivel a többféle útvonalon és módon történő áruszállítás a szolgáltatást kiszámíthatóbbá és versenyképesebbé teszi. A WIN Capital logisztikai érdekeltségei Magyarországon az egyik legnagyobb kamionflottával rendelkeznek, amely mostantól egy Szlovéniában TOP 30-as szállítmányozó-logisztikai vállalat kapacitásával bővül abból a célból, hogy a konténeres áruszállítási szolgáltatásait támogassa és az integráció utáni években Szlovéniában is a TOP3-ba kerüljön. Az adriai régióban történő bővülésről és a fenntartható logisztikai megoldásokról Szemerey Loránd, a cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője beszélt a Portfolio-nak.

“Az utóbbi időszakban a konténeres forgalom egyre jelentősebb szerepet tölt be a logisztikai láncban, ezen a területen bővülnénk mi is, illetve a last mile delivery, vagyis az utolsó mérföldes szállítási szolgáltatásunkat szerettük volna kiegészíteni. A szlovén vállalat akvizícióját követően már a kikötőkből, a hajóról történő konténerlerakodást követően azonnal tudunk megoldásokat javasolni a megbízóinknak arra, hogy hogyan juttathatják el az árujukat Közép-Európán belül bárhova” – mondta el a Portfolio-nak Szemerey Loránd, a WIN Capital vagyonkezelő tulajdonos-ügyvezetője. 

Szemerey Lóránd-33
Szemerey Loránd - fotó: Mónus Márton/Portfolio

A főként a logisztikai piacra fókuszáló vagyonkezelő társaság érdekeltségei 2022-ben zárták az első teljes évüket 9 milliárd forintos árbevétellel, jelentős szállítási kapacitással rendelkeznek. A fuvarok túlnyomórészt belföldre irányulnak, míg a többi jellemzően a koperi és a hamburgi kikötő viszonylatában, illetve a környező országokba közlekedik.

A WIN Capital Kft. a szlovén vállalat 80 %-os tulajdonrészének megvásárlásával ezentúl az olasz, horvát, cseh, lengyel és szlovák célállomásokra is tud majd versenyképes, közúti szolgáltatást ajánlani.

Magyarországon tavaly a konténerszállítási üzletág generálta a legnagyobb forgalmat. Az akviráló szlovén cég 100 %-ban konténerszállítással foglalkozik és az adriai régió kikötőiből Közép-Európába szállít konténereket oda-vissza hajós társaságoknak, illetve szállítmányozóknak.

A cégcsoport flottáját jelenleg 250 nyerges szerelvény (ponyvás, hűtős és konténerszállító félpótkocsi) alkotja, amelyek főként kiskereskedelmi láncokat szolgálnak ki, illetve hajózási vállalatok és vasúti operátorok részére végeznek konténerszállítást.

A szlovén kollégákkal együtt jelöljük ki a stratégiai irányvonalakat annak érdekében, hogy egymás működését a legeredményesebben tudjuk támogatni. Ők is fognak tudni segíteni új megbízásokat szerezni nekünk Magyarországon, és ez fordítva is így lesz. Jelentős a szinergia, hiszen az export-import fuvarok kombinálásával hatalmas megtakarításokat lehet elérni

– emelte ki Szemerey Loránd.

Amennyiben nem bővülne a WIN Capital megbízói köre, az organikus bővülés következtében akkor is a jelenlegi forgalmuk 20-30 %-os emelkedése várható. Ha ehhez hozzáadjuk a szlovén vállalat forgalmát, akkor a portfólió már 20 milliárd forintos értékkel bír. A következő fél-egy évben arra fókuszálnak, hogy ezt stabilan kezeljék, és továbbra is megbízható szolgáltatást nyújtsanak.

A hosszú távú, lekötött megállapodások az extrém módon megnövekedett szállítási idők ellenére is lehetővé teszik az üzletmenet folytonosságát. “A nagy volument kibocsátó cégekre fókuszálva a hazánkban leginkább jellemző hosszú távú szerződéses együttműködéseknek köszönhetően 5-7 évre garantált az autók és a sofőrök foglalkoztatása. A szlovén társaság egyelőre 1-2 éves szerződésekkel dolgozik, azonban a felek számára tervezhetőbb működést biztosít a több éves elköteleződés, ami a finanszírozók számára is megnyugtatóbb, illetve nekünk is ad egy kiszámíthatóságot” – fűzte hozzá Szemerey Loránd.

Fenntartható ágazat, zöld logisztika

A WIN Capital idén máciusban vette át a Scaniától az általuk fejlesztett és előállított elektromos teherautót, amely egyben az első értékesített darab Közép-Európában. A WIN Capital Kft. érdekeltségei azóta további 4 db, elektromos teherautót rendeltek a Scaniatól, melyek közül már három darab meg is kezdte a fuvarozást. Habár az elmúlt években több gyártó is készített elektromos teherautókat, amelyek már járják az utakat, viszont ezekben az e-kamionokban a hűtőrendszer is teljes mértékben elektromos működésű. Ezzel együtt immár öt teljesen elektromos hajtású nyerges szerelvénnyel és öt elektromos teherautóval fognak tudnak részt venni a közúti áruforgalomban.

thumbnail_38eb91c2-ad63-4b0d-8fb3-49c1c4d7b505

“Egyelőre nem tervezzük további dízelüzemű kamionok elektromossá alakítását, a meglévő ötről gyűjtjük a gépjárművezető kollégák és az informatikai rendszerek tapasztalatait, visszajelzéseit. Az első és az ötödik autó között óriási a különbség akár hatótávban, akár vezethetőségben. A Scaniákról is kiválóak az első tapasztalatok és büszkék vagyunk a stratégiai együttműködésünkre” – egészítette ki Szemerey Loránd.

A járműflotta hamarosan újabb 30 nyerges vontatóval bővül, így 2024 elejére a szlovén érdekeltséggel együtt már több, mint 350 kamion fog részt venni a szállítmányozási feladatokban, ugyanakkor a flotta kezelését kiszolgáló infrastruktúra fejlesztéséről sem felejtkeznek el. A flottakezelő platform, amelyet alkalmaznak, lehetővé teszi az autók mozgásának, üzemanyag-fogyasztásának és a vezetési idő nyomon követését, a gépjárművezetők havi vezetési stílusát pedig telematikai szoftver segítségével elemzik. A rendszer használatát kiterjesztik a szlovén vállalatra is.

A cikk megjelenését a WIN Capital támogatta.

Fotók: Mónus Márton/Portfolio, WIN Capital

Kasza Elliott-tal

Deutsche Bank - kereskedés

Na, nincs több Deutsche Bank részvényem. 2018 óta volt, abban az időben aktívan kereskedtem vele, aztán beleragadtam. Most végre az utolsótól is megszabadultam. Nem volt egy jó trade, de most m

RSM Blog

A válóperes ügyvéd válaszol - a válás

A családjogi, azon belül a válóperes ügyvédek praxisában legtöbbször előforduló kérdéskör a házasság megromlása, a válás, a válóper, a gyermekelhelyezés kérdésköre, illetve a vál

KonyhaKontrolling

A javadat akarják?

A CBC Marketplace nemrég kiadott egy videót, amiben rejtett kamerával megvizsgálták néhány kanadai bank ügyintézőit. Nem meglepő módon azt találták, hogy a kapott tanács nem az ügyfelek é

Kiszámoló

A sávos vagy többkulcsos adózásról

Akárhányszor előjön az adózás, egykulcsos-többkulcsos adózás kérdése, úgy tűnik, hogy három emberből kettő nem érti, hogyan működik a többkulcsos, sávos adózás. \"Felháborító, hog

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
Benzin