Az akkumulátorgyártás látványos zuhanása, valamint a szektor szinte összes ágazatára jellemző pangás miatt látunk nagyon gyenge ipari teljesítményt - derül ki a januári termelési adatokból. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
Továbbra is szenved a hazai ipar. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
Az Európai Bizottság hároméves haladékot ad az autógyártóknak a szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítésére, amelyeket eredetileg 2025-re kellett volna elérniük – jelentette be Ursula von der Leyen. A lépés lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy az idei évben elmaradjanak a céloktól, ha a következő két évben kompenzálják a hiányt.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL legalább 5 milliárd dolláros tőzsdei bevezetésre készül Hongkongban, hogy finanszírozza magyarországi üzemének bővítését. A vállalat a gödi és komáromi dél-koreai gyártók mellé érkezve jelentősen növeli jelenlétét az országban, ahol 7,3 milliárd eurós beruházással épít akkumulátorgyárat. Az új üzem stratégiai jelentőségű, mivel a Mercedes-Benz, a BMW és más nagy autógyártók számára biztosít majd energiatárolókat. Ezzel viszont kiszoríthatja a német autógyártók beszállítói közül az SK On-t és a Samsung SDI-t, ami ördögi kört jelent a hazai akkumulátoriparnak.
A dél-koreai SK On magyarországi akkumulátorgyártó üzemeiben egyre növekvő bizonytalanság tapasztalható, mivel az elektromos járművek iránti kereslet megtorpanása és a vállalat nemzetközi pénzügyi problémái komoly hatással vannak a működésre. Bár a magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint az SK On és testvérvállalata, az SK BM nem épített le annyi dolgozót, hogy az állami támogatások visszafizetését kellene kezdeményezni, a cég komáromi gyárából az elmúlt időszakban többeket elküldtek a sajtóbeszámolók szerint. A probléma nem csak a koreai gyártót érinti, az egész ágazat válságba került.
A koreai SK akkumulátorgyártó komáromi üzemében jelentős változások zajlanak, amelyek komoly aggodalmakat keltenek a dolgozók körében. A Telex által megszerzett információk szerint a vállalat drasztikus lépéseket tesz a létszámcsökkentés érdekében, ami érinti mind a külsős, mind a saját alkalmazottakat. A források szerint már a gyárbezárás lehetősége is felmerült, illetve a termelés áthelyezése az iváncsai üzembe.
Európa akkumulátorgyártása egyre nagyobb mértékben függ a kínai beszállítóktól, miközben a kontinens nem biztosította a szükséges technológiai feltételeket és a kutatás-fejlesztést sem futtatta fel. Ha az uniós szabályozás nem szigorodik, fennáll a veszélye, hogy Európa csupán összeszerelő központtá válik, míg a stratégiai innováció továbbra is Kínában és Dél-Koreában marad – írja a Financial Times.
Idén is marad a keleti nyitás stratégiája, de már nincsen tervben újabb akkumulátorgyártó bevonzása, viszont az amerikai gyógyszergyártókra, üzleti szolgáltató központokra, innovatív befektetésekre számít a HIPA - mondta el a Portfolio-nak Joó István, a szervezet vezérigazgatója, befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztos. A vezérigazgatót a jövőbeni tervekről, a beruházások diverzifikálására tett lépésekről, valamint a hazai vállalatok erősítésének fontosságáról kérdeztük.
Tavaly az ipari termelés volumene 4 százalékkal alulmúlta az előző évit, ezzel második egymást követő évben zsugorodott a teljesítmény. A ma megjelent részletes adatokból kitűnik, hogy az exportorientált szektornak alig volt olyan ágazata, amelyik érdemben bővülni tudott volna, és a megrendelések alakulása rövid távon nem ad okot a bizakodásra.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL várhatóan legalább 5 milliárd dollárt fog bevonni a hongkongi tőzsdére lépéssel. A vállalat kedden nyújtotta be a tőzsdei bevezetés iránti kérelmét, és a befolyó összeg egy részét magyarországi gyárának építésére kívánja fordítani. A lépés a hongkongi tőzsde elmúlt négy évének legnagyobb kibocsátása lehet.
Alapvető kihívások sokaságával szembesült az elmúlt években az európai belsőégésű- és elektromos járműipar, amelyekre úgy tűnik, hogy egyelőre nem, vagy csak részben vannak meg a válaszok; és mindez a termelés visszafogásában és áthelyezésében, illetve elbocsátásokban is jelentkezik a mindennapi híráramlásban. Érdemes ezekből egy kicsit kitekinteni, és megvizsgálni, hogy mennyire jelentős az autóipar súlya Európában, milyen tendenciák mutatkoznak az elektromos autószektorban, és melyek azok a főbb kihívások, amelyekre sürgősen meg kellene találni a megfelelő válaszokat. Ha nem sikerül összehangolni az "európai értékeket" a globális piac tempójával egy átfogó stratégia keretében, akkor a kontinens könnyen a saját, szigorú szabályozási szándékai és a dinamikusabb, kevésbé kötött - sokszor masszív állami támogatással operáló - versenytársak közé szorulhat.
A Scania tehergépkocsi-gyártó vállalat aktív szerepet vállalt a Northvolt észak-svédországi akkumulátorgyárának működtetésében. A lépés célja a minőség és a termelés növelése a pénzügyi nehézségekkel küzdő akkumulátorgyártónál - számolt be a Reuters.
Magyarország több, a zöldátállás szempontjából nélkülözhetetlen tiszta technológia szempontjából fontos szereplője az európai uniós feldolgozóiparnak, melyek közül súlyát tekintve kiemelkedik az akkumulátorgyártás. Az elmúlt évek elsősorban ázsiai beruházásainak köszönhető eredménye azonban nagyrészt az olcsó munkaerőn alapul, és ennek biztosítása egyre nagyobb kihívást jelent.
Az LG Energy Solution jelentős költségcsökkentést tervez az idei évre, miközben az elektromos járműipar bizonytalanságokkal néz szembe. A dél-koreai akkumulátorgyártó óvatos optimizmussal tekint a jövőbe, de a vállalat előrejelzése inkább vegyes, mint pozitív - írta meg a Bloomberg.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a Debrecenben gyárat építő kínai CATL jelentős bevételcsökkenést és lassú profitnövekedést jelentett 2023-ra vonatkozóan. A vállalat részvényei ennek hatására közel 4%-ot estek a szerdai kereskedésben. A cég először szembesül éves bevételcsökkenéssel 2015 óta, miközben a nyereség növekedési üteme is a leglassabb 2019 óta.
Bár az elmúlt néhány hónapban úgy tűnt, hogy életjelet mutat a magyar ipar, novemberben újra érdemi visszaesést láttunk. A KSH most kiadott részletes adatai alapján látható, hogy sem a külpiac, sem a magyar gazdaság nem mutatott erőt. A magyar ipar nagy súlyú ágazatai pedig esnek, mint a kő. A járműgyártás több mint két és fél éve nem teljesített ilyen gyengén. Mi vár a magyar iparra?
Az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményei percről percre.
Virtuális világvezetői találkozót tartottak.
A Checklist különkiadásában Madár István volt a vendégünk.
Két ukrán harckocsit és 5 páncélozott harcjárművet semmisíthettek meg.
15 milliárd dollár feletti értékelést céloztak meg.
A Checklist különkiadásában Madár István volt a vendégünk.
Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke volt a Checklist vendége.
Folytatódik a PMÁP-kamatok kifizetése.