Összeomlott az akkumulátorgyártás Magyarországon

Összeomlott az akkumulátorgyártás Magyarországon

Az akkumulátorgyártás látványos zuhanása, valamint a szektor szinte összes ágazatára jellemző pangás miatt látunk nagyon gyenge ipari teljesítményt - derül ki a januári termelési adatokból. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.

Ez még kevés lesz a magyar ipartól

Ez még kevés lesz a magyar ipartól

Továbbra is szenved a hazai ipar. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.

Döntött Brüsszel, hatalmas segítséget ad az autógyártóknak

Döntött Brüsszel, hatalmas segítséget ad az autógyártóknak

Az Európai Bizottság hároméves haladékot ad az autógyártóknak a szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítésére, amelyeket eredetileg 2025-re kellett volna elérniük – jelentette be Ursula von der Leyen. A lépés lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy az idei évben elmaradjanak a céloktól, ha a következő két évben kompenzálják a hiányt.

Kannibalizálják egymást a magyarországi akkumulátorgyárak, ördögi kör fojthatja meg a szektort

Kannibalizálják egymást a magyarországi akkumulátorgyárak, ördögi kör fojthatja meg a szektort

A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL legalább 5 milliárd dolláros tőzsdei bevezetésre készül Hongkongban, hogy finanszírozza magyarországi üzemének bővítését. A vállalat a gödi és komáromi dél-koreai gyártók mellé érkezve jelentősen növeli jelenlétét az országban, ahol 7,3 milliárd eurós beruházással épít akkumulátorgyárat. Az új üzem stratégiai jelentőségű, mivel a Mercedes-Benz, a BMW és más nagy autógyártók számára biztosít majd energiatárolókat. Ezzel viszont kiszoríthatja a német autógyártók beszállítói közül az SK On-t és a Samsung SDI-t, ami ördögi kört jelent a hazai akkumulátoriparnak.

Válságban a magyar akkuipar: megindultak az elbocsátások, gyárbezárások is jöhetnek

Válságban a magyar akkuipar: megindultak az elbocsátások, gyárbezárások is jöhetnek

A dél-koreai SK On magyarországi akkumulátorgyártó üzemeiben egyre növekvő bizonytalanság tapasztalható, mivel az elektromos járművek iránti kereslet megtorpanása és a vállalat nemzetközi pénzügyi problémái komoly hatással vannak a működésre. Bár a magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint az SK On és testvérvállalata, az SK BM nem épített le annyi dolgozót, hogy az állami támogatások visszafizetését kellene kezdeményezni, a cég komáromi gyárából az elmúlt időszakban többeket elküldtek a sajtóbeszámolók szerint. A probléma nem csak a koreai gyártót érinti, az egész ágazat válságba került.

Problémák vannak a komáromi akkumulátorgyárral, felmerült a bezárás lehetősége

Problémák vannak a komáromi akkumulátorgyárral, felmerült a bezárás lehetősége

A koreai SK akkumulátorgyártó komáromi üzemében jelentős változások zajlanak, amelyek komoly aggodalmakat keltenek a dolgozók körében. A Telex által megszerzett információk szerint a vállalat drasztikus lépéseket tesz a létszámcsökkentés érdekében, ami érinti mind a külsős, mind a saját alkalmazottakat. A források szerint már a gyárbezárás lehetősége is felmerült, illetve a termelés áthelyezése az iváncsai üzembe.

Olyan uniós szigorítást sürgetnek, ami kivéreztetné a magyar gazdasági modellt

Olyan uniós szigorítást sürgetnek, ami kivéreztetné a magyar gazdasági modellt

Európa akkumulátorgyártása egyre nagyobb mértékben függ a kínai beszállítóktól, miközben a kontinens nem biztosította a szükséges technológiai feltételeket és a kutatás-fejlesztést sem futtatta fel. Ha az uniós szabályozás nem szigorodik, fennáll a veszélye, hogy Európa csupán összeszerelő központtá válik, míg a stratégiai innováció továbbra is Kínában és Dél-Koreában marad – írja a Financial Times.

További ázsiai befektetések jönnek, de a Trump-adminisztrációtól is új beruházásokat vár a Nemzeti Befektetési Ügynökség

További ázsiai befektetések jönnek, de a Trump-adminisztrációtól is új beruházásokat vár a Nemzeti Befektetési Ügynökség

Idén is marad a keleti nyitás stratégiája, de már nincsen tervben újabb akkumulátorgyártó bevonzása, viszont az amerikai gyógyszergyártókra, üzleti szolgáltató központokra, innovatív befektetésekre számít a HIPA - mondta el a Portfolio-nak Joó István, a szervezet vezérigazgatója, befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztos. A vezérigazgatót a jövőbeni tervekről, a beruházások diverzifikálására tett lépésekről, valamint a hazai vállalatok erősítésének fontosságáról kérdeztük.

Gyászos éven van túl az ipar

Gyászos éven van túl az ipar

Tavaly az ipari termelés volumene 4 százalékkal alulmúlta az előző évit, ezzel második egymást követő évben zsugorodott a teljesítmény. A ma megjelent részletes adatokból kitűnik, hogy az exportorientált szektornak alig volt olyan ágazata, amelyik érdemben bővülni tudott volna, és a megrendelések alakulása rövid távon nem ad okot a bizakodásra.

Hongkongban megy tőzsdére a CATL, a magyarországi gyárépítést is ebből a pénzből finanszírozná

Hongkongban megy tőzsdére a CATL, a magyarországi gyárépítést is ebből a pénzből finanszírozná

A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL várhatóan legalább 5 milliárd dollárt fog bevonni a hongkongi tőzsdére lépéssel. A vállalat kedden nyújtotta be a tőzsdei bevezetés iránti kérelmét, és a befolyó összeg egy részét magyarországi gyárának építésére kívánja fordítani. A lépés a hongkongi tőzsde elmúlt négy évének legnagyobb kibocsátása lehet.

Útvesztőbe került az európai elektromos autópiac - Van-e belőle kiút?

Útvesztőbe került az európai elektromos autópiac - Van-e belőle kiút?

Alapvető kihívások sokaságával szembesült az elmúlt években az európai belsőégésű- és elektromos járműipar, amelyekre úgy tűnik, hogy egyelőre nem, vagy csak részben vannak meg a válaszok; és mindez a termelés visszafogásában és áthelyezésében, illetve elbocsátásokban is jelentkezik a mindennapi híráramlásban. Érdemes ezekből egy kicsit kitekinteni, és megvizsgálni, hogy mennyire jelentős az autóipar súlya Európában, milyen tendenciák mutatkoznak az elektromos autószektorban, és melyek azok a főbb kihívások, amelyekre sürgősen meg kellene találni a megfelelő válaszokat. Ha nem sikerül összehangolni az "európai értékeket" a globális piac tempójával egy átfogó stratégia keretében, akkor a kontinens könnyen a saját, szigorú szabályozási szándékai és a dinamikusabb, kevésbé kötött - sokszor masszív állami támogatással operáló - versenytársak közé szorulhat.

Magyarország a tiszta technológia alkatrészek gyártási központjává válhat

Magyarország a tiszta technológia alkatrészek gyártási központjává válhat

Magyarország több, a zöldátállás szempontjából nélkülözhetetlen tiszta technológia szempontjából fontos szereplője az európai uniós feldolgozóiparnak, melyek közül súlyát tekintve kiemelkedik az akkumulátorgyártás. Az elmúlt évek elsősorban ázsiai beruházásainak köszönhető eredménye azonban nagyrészt az olcsó munkaerőn alapul, és ennek biztosítása egyre nagyobb kihívást jelent.

Nagy gondban a CATL, lehangoló bejelentést tett a vállalat

Nagy gondban a CATL, lehangoló bejelentést tett a vállalat

A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a Debrecenben gyárat építő kínai CATL jelentős bevételcsökkenést és lassú profitnövekedést jelentett 2023-ra vonatkozóan. A vállalat részvényei ennek hatására közel 4%-ot estek a szerdai kereskedésben. A cég először szembesül éves bevételcsökkenéssel 2015 óta, miközben a nyereség növekedési üteme is a leglassabb 2019 óta.

Csúnya, ami a magyar iparban történik - Nagy bajban vannak a húzóágazatok

Csúnya, ami a magyar iparban történik - Nagy bajban vannak a húzóágazatok

Bár az elmúlt néhány hónapban úgy tűnt, hogy életjelet mutat a magyar ipar, novemberben újra érdemi visszaesést láttunk. A KSH most kiadott részletes adatai alapján látható, hogy sem a külpiac, sem a magyar gazdaság nem mutatott erőt. A magyar ipar nagy súlyú ágazatai pedig esnek, mint a kő. A járműgyártás több mint két és fél éve nem teljesített ilyen gyengén. Mi vár a magyar iparra?

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
A háttérben nagyon érdekes orosz-amerikai alku kezd kibontakozni, és ez Magyarországot is érintheti
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.