A tervezett egyesülést követően is megtartaná összes autómárkáját a PSA Group és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - jelentette ki Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója, az összevont csoport vezérigazgatói posztjának várományosa egy tévéinterjúban pénteken.
Kedden este 94 éves korában Parkinson-kórban elhunyt Lee Iacocca, aki az 1980-as években megmentette a csődtől a Chrysler autógyárat, és az amerikai gazdaság sztárjává vált.
Több mint 400 ezer autót hívott vissza a Fiat Chrysler tűzveszély miatt. 2011-ben és 2012-ben gyártott szabadidő-terepjárókat érintenek a visszahívások, főleg Amerikában.
Nem túl szerencsés, ha egy város túlságosan is függ egy-egy vállalat vagy iparág sikerességétől, jól tudják ezt például Dunaújvárosban is, ahol a város elsőszámú munkaadója, a Dunaferr került nehéz helyzetbe, veszélybe sodorva nem csak az ott dolgozók és családtagjaik jövőjét, de közvetve az ott lakók többségének megélhetését is. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány példát olyan városokról és vállalatokról, amelyek neve és sorsa összeforrt.
Az 1980-as években Lee Iacocca mentette meg a Chryslert a csődtől, most az amerikai márkának köszönheti a Fiat, hogy tovább gyárthatja kisautóit. A Chrysler és a Jeep nagyon jó eladási darabszámokat ért el fő piacain, ami az egész vállalatcsoport eredményességén meglátszik.
Csupán hat autógyártó maradhat független a következő években, derül ki a KPMG tanulmányából. A többiek vagy nagyobb autógyártó szövetségekhez csatlakoznak, vagy felvásárolják őket, vagy egyszerűen feladják a küzdelmet.
Szerdán véget ért a közel egy éves huzavona, miután a Fiat megvásárolta a Chrysler még nem nála levő részvényeit. Az olasz autógyártó az üzletet teljes egészében készpénzben bonyolítja le, új részvények nem kerülnek forgalomba - írja a reuters.com.
Az amerikai autógyártók jól teljesítettek hazájukban a múlt hónapban, a General Motors, a Ford és a Chrysler is két számjegyű növekedést ért el az autóeladások tekintetében. Az erős eladási számok hátterében az új modellek népszerűsége, valamint a Fed által eszközölt laza monetáris politika áll elsősorban.
Tőzsdére viheti a Chryslerben meglévő részesdését az amerikai autóipari munkások szakszervezetének egészségbiztosítási alapja (UAW) már akár 2014 első negyedévében. Ezzel pont kerülhet egy évek óta tartó vitára a Fiat és az Amerikai Munkások Szakszervezete (VEBA) között, ami azért robbant ki, mert az olasz autógyártó rendre kevesebbet ajánlott a VEBA részesedésért, mint az szerintük jogos lett volna. Ezzel a Fiat sokat kockáztat, tudja ezt a cég vezére, Sergio Marchionne is, ugyanakkor egyelőre igazi hazardőrként viselkedve nem enged a nyomásnak.
A Fiat vezére, Sergio Marchionne ma azt nyilatkozta, hogy az olasz autógyártó tulajdonában lévő Chryslert már jövő év elején tőzsdére vihetik. A részvénykibocsátásra 2014 első negyedévében kerülhet sor a New York-i tőzsdén, írja a Reuters.
Hiába tett közzé a Fiat csoport a tavalyinál sokkal erősebb második negyedéves számokat kedden, a cégcsoport zászlóshajója, a Chrysler ugyanis profit warningról számolt be. Az amerikai autógyártó csökkentette az idei évre vonatkozó nettó eredmény várakozásait, amit a várhatóan csökkenő autó eladásaival indokolt elsősorban. A bejelentés hatására erőteljes eladások kezdődtek a Fiat piacán, a cég árfolyama több mint 4 százalékos mínuszban tartózkodik jelenleg.
Az elmúlt hónapokban remekül teljesítő Fiat árfolyama tovább szárnyal a keddi kereskedésben. A cég árfolyamának erősödése több tényezőre vezethető vissza, ezek közül a legfontosabbak az európai autógyártók elmúlt hetekben nyújtott remek teljesítménye, az európai újautók regisztrációjának áprilisi növekedése, valamint a legújabb hírek, amelyek a Chrysler kivásárlásáról szólnak.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.