Az Index úgy tudja, hogy a Gazdasági Versenyhivatal azt vizsgálja a műtrágya-piacon indított eljárása keretében, hogy az értékesítők nem fogtak-e össze árkartellben például területfelosztással és az árak magasan tartásával a vevőikkel szemben, illetve nem fogtak-e össze az importtermékek, elsősorban Andrej Babi¹ (cseh miniszterelnök) termékeinek összehangolt kiszorítása érdekében.
Kartellgyanú miatt eljárás van folyamatban a Péti Nitrogénművek Zrt.-vel szemben - erősítette meg a Portfolio értesülését a Gazdasági Versenyhivatal. A versenyhivatal azt is közölte, hogy más vállalkozásokkal szemben is zajlik az eljárás.
A Union Investment, az Erste és az Acadian alapkezelő is megtiltotta, hogy egyes alapjaik a német autógyártók papírjait tartsák, miután kiderült, hogy iparági szintű összejátszás miatt vizsgálódnak a hatóságok - írja a Financial Times.
Ha igaz a kartellgyanú, nem csak az EU szabhat ki milliárdos bírságot a német autógyártókra, de nagyobb összegű kártérítést követelve a részvényesek is beperelhetik a cégeket. A német pénzügyi felügyelet most azt vizsgálja, az összejátszó német cégek megtettek-e mindent, hogy értesítsék részvényeseiket a kockázatokról.
Húsz vállalattal szemben indított április 11-én versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal, akik a gyanú szerint az egyik egészségügyi uniós pályázathoz kapcsolódóan összejátszottak az ajánlati árak, illetve a nyertes vállalkozások meghatározása céljából.
Legkorábban is csak fél éven belül derülhet ki, hogy valóban összejátszottak-e a tervezett M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának építői - írja a Világgazdaság.
A Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) új eljárást kell lefolytatnia az M4-es autópálya egy szakaszának építésével kapcsolatban, amelyben korábban nem állapítottak meg kartellezést - mondta Csepreghy Nándor miniszterhelyettes, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára az MTI-nek kedd este.
Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek között minap leállított építkezését nagy taktikázás övezi a kormány részéről, amelynek része, hogy először az uniós kartellgyanújára fogták a finanszírozás leállítását, azonban hamar kiderült, hogy Brüsszelben nem fogalmaztak meg ilyet - írja az Index. Ugyanígy a Magyar Nemzet is azt közölte ma, hogy az Európai Bizottság szóvivője számára hangsúlyozta: a tenderezést nem kérdőjelezték meg soha, noha a magas ár többször is szóba került. Az Index szerint ha a magyar hatóságok bebizonyítják a kartellt, akkor ez alapot adhat az előleg-visszafizetési biztosíték lehívására az útépítőkkel szerződött bankoktól.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megerősítette az MTI-nek, hogy az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának építése során érkezett bejelentés a felmerült kartellgyanúval kapcsolatban a versenyhatósághoz. Arra a kérdésre, hogy a bejelentést ki tette, illetve hogy indít-e vizsgálatot a versenyhatóság, a GVH nem válaszolt. Az eddigi kormányzati kommunikáció azt jelezte, hogy a Miniszterelnökség Belső Ellenőrzési Főosztálya vizsgálja az ügyet Lázár János kérésére, a GVH "bekapcsolódása" az ügybe friss fejlemény. Lázár János a Reuters tudósítása szerint ma délután megerősítette a parlamentben a GVH-vizsgálatot és jelezte, hogy a gyanú szerint a külföldi hátterű cégek összebeszéltek, hogy magasabb árakat adjanak meg ajánlataikban.
A kormány visszavonta az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának megépítésére vonatkozó projekt EU-s projektként való elismertetését és egyúttal felfüggeszti a folyamatban lévő beruházást, mert új közbeszerzési eljárást ír ki - többek között ezt jelentette ki egy csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint emellett azt is tisztázni kell az M4-es ügyében, hogyan alakult ki a kivitelezési ár, valamint a Brüsszel által felvetett kartellgyanút is ki kell vizsgálni. Szavai szerint a kormány most azon dolgozik, hogy Szolnokot az M5-ös autópályával kösse össze egy négysávos autóúttal.
Amennyiben beigazolódik a következő időszakban az Európai Bizottság által minap megfogalmazott kartellgyanú a 4-es autópálya 30 km-es szakasza kapcsán, akkor az érintett cégeknek "az utolsó fillérig be kell fizetni azt a büntetést, amelyet az ország ezen ügyből kifolyólag szankcióként kap" - hangsúlyozta a Világgazdaság ma délelőtti konferenciáján Csepreghy Nándor. A Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára hozzátette: az nem kérdés, hogy a most vitatott útszakasz megépül-e, azt viszont csak a következő időszak vizsgálatai döntik majd el, hogy felmerül-e a büntetőjogi felelősség a kartellgyanú kapcsán.
Kiugróak a tavaly decemberi értékek.
Percről percre tudósítunk.
A kiemelt beruházások ellen indulna népszavazás idehaza, de ezt a tárca nem szeretné.
Ha újra hatalomra kerülne az elnökjelölt.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.