Az autókölcsönzést nem érinti a válság (x)
Pedig a devizapiac ingadozásaitól megtisztítva még jobban is fut az üzlet, legalábbis az egyik legnagyobb fővárosi autókölcsönzéssel foglalkozó cégnél magasabb az árbevétel, mint a tavalyi hasonló időszakban, csak közben a forint 20 százalékos árfolyamveszteséget szenvedett el. Ezért az összkép mégsem rózsás.
Wolfgang Bartesch, a Fox Autorent cégvezetője számolt be arról, hogy a tavalyi évhez képest az első hónapokban a válság és a jelentős forintgyengülés ellenére jobb árbevételt értek el. Havonta 1 - 1,5 millió forinttal többet. A krízis előnye számukra, hogy sokan visszaléptek a kocsihitelektől, vagy kivárnak, hogy milyen irányba alakulnak tovább a gazdasági folyamatok, ezért bármilyen meglepő, de többen bérelnek náluk autót.
Azt feltételeznénk , hogy most a magánemberek, de a cégek is drasztikusan megfogják a költségeket. És hát a kölcsönzés - még a megemelkedett törlesztőrészletek ellenére - sem versenyképes a hitelek havi költségeivel.
Azt kell mondjam,hogy ebben téved. Vegyük például azt a lehetőséget, hogy valaki a legerősebb svájcifrank-árfolyam mellett 130-140 forintos franknál vett fel hitelt. A részletei azóta 20-30 ezer forinttal is megemelkedhettek. Ott van ráadásul költségként - amit sokan elfelejtenek beleszámolni - a kötelező felelősségbiztosítás, a casco, a gumicsere és nem mellesleg az amortizáció. Ha mindezeket havi lebontásban összeadjuk, akkor kijöhet akár 100 ezer forintos költség is, míg nálunk olyan 120 ezerért lehet már autót bérelni. A két összeg között már nincs olyan nagy különbség. A hitelből nagyon nehéz kiszállni, nálunk viszont, ha valaki úgy dönt, hogy nem bírja tovább vagy csak ideiglenesen szünetelteti az autóhasználatot, megteheti. Egyszerűen kifizeti az utolsó havi díjat, leadja nálunk az autót, és kész.
Azért ennek ellenére is nehezen hihető, hogy Önöket nem érintette a válság. Ha másért nem, hát a forint gyengülése miatt. A Fox Autorent is a piacról él, a kocsik megvásárlásához, cseréjéhez hitel vagy lízingszerződések kellenek, ehhez pedig devizakölcsönökre van szükség. Az árfolyamveszteség csak befolyásolta a cég bevételeit.
Nos, ez valóban így van. Olyannyira, hogy azokon az autókon, amelyekre nyáron a legerősebb forintárfolyamon kötöttünk lízingszerződést, havi 2 millió forintos veszteségünk is lehet. A 600 autós flottából jó pár ilyen kocsi van, így ezek lecserélését megpróbáljuk a lehető legtovább húzni, hogy csökkentsük az ezen elszenvedett veszteséget. Számunkra azért jó hír, hogy gyenge forintárfolyamnál is kötöttünk szerződéseket, ezért ott már keresünk a bolton.
A nagyobb bevétel és forgalom a céges megrendelésből jön, vagy esetleg az ide látogató külföldiek bérelnek több autót?
Érdekes helyzet állt elő. Az emberek nem terveznek hosszú távra, nagyon rövid szakaszokra határozzák meg a magánemberek és a cégvezetők is a pénzügyeiket. A hitelek - főleg a forinthitelek a magas kamatok miatt - szinte teljesen befagytak, így inkább a havi vagy féléves, esetleg éves üzletek kerültek előtérbe. Ilyen az autókölcsönzés is. Ráadásul a forint értékvesztésének azért van - legalábbis számunkra - pozitív hatása is. Mivel olcsóbbak vagyunk, arra számítunk, hogy a tavaszi-nyári időszakban több külföldi jön majd Magyarországra, ezért nagyobb lehet az igény az autókölcsönzésre is.
Mindig nehéz döntés, ha a megemelkedett költségek miatt dolgozókat kell elküldeni. A Fox Autorentnél szükség volt ilyen döntésre?
Rengeteg pluszköltségünk van, és nem szeretjük a jelenlegi svájci frankkal vagy már az új kölcsönöknél az euróval szembeni forintárfolyamot, de nem bocsátottunk el senkit. Mind a 35 dolgozónkat tovább foglalkoztatjuk.
Átszervezésre sem volt szükség?
De igen, de mindenkinek tudunk feladatot adni. A rendkívül kiszámíthatatlan devizamozgások, az iszonyatosan ingadozó piac miatt egyébként nekünk is át kellett térnünk arra, hogy nem negyedévente, hanem 2-3 hetente vizsgáljuk felül a bevételi és a kiadási terveket. Átvilágítottuk a céget, és hatékonyabb helyekre tettük át a hirdetéseinket. Az átcsoportosításoknak köszönhetően szerintem 1 év múlva a korábbinál is hatékonyabban, gazdaságosabban és átláthatóbban működik majd a Fox Autorent. Ilyen nehéz időszakban, mint a mostani, szerintem a rugalmasság nagy érték.
(x)
Idén akár még kétszer vághat kamatot az EKB
Gediminas Simkus szerint tovább kell csökkenteni a kamatokat.
Kanadai miniszterelnök: Trump tényleg az 51. amerikai állammá tenné Kanadát
Szó szerint kell venni, amit az amerikai elnök mond.
Trump kemény üzenetet küldött Putyinnak, fontos tárgyalások zajlottak – Háborús híreink szombaton
Trump szerint ő nem felelős a helyzetért.
Teljesen alkalmatlannak tartjuk a kormányainkat, aminek már gazdasági ára van
Annyira nem vonnak be senkit a világ vezetői a döntéshozatalba, hogy az emberek teljesen kiábrándultak.
Sokszínűség és befogadás: ESG fókuszban a vállalati kultúra
A fenntarthatósági szempontok (ESG - Environmental, Social, Governance) ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A \"Social\" (társadalmi) pillér ugya
Unicredit ingyenes számlacsomag
Mint mindenki másnak, nekünk is megszüntették a Raiffeisen Gold2 számlacsomagunkat, helyette választhattuk volna az új Prémium számlákat, aminek a legnagyobb hátulütője az, hogy havi egymilli
Lassan, de zöldül a globális villamosenergia-termelés
Kedvező folyamatok látszanak a villamos energia terén is, hiszen a tavalyi termelésnövekedés nyolcvan százalékát már a megújuló energiaforrások és a nukleáris energ
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.
Elszigetelt bunkerek versengése - Mind autarkisták leszünk
Greg Jensen a Wall Street Journal hasábjain megjelent \"Mind merkantilisták vagyunk\" írása Milton Friedman 1965-ös \"Mind Keynesiánusok vagyunk\" kijelentését próbálta átformálni a modern kor
Az AI hatása a gazdasági fejlettség egyenlőtlenségeire: előnyt növel vagy lemaradást csökkent?
A kutatások és történelem alapján mely országok lehetnek az AI nyertesei és ez mitől függ? Az egyes országokban eltérő mértékben érvényesülhet az AI potenciális növekedési hatása, amit
A nearshoring jelenség átrendezi a világkereskedelmet - Délkelet-Ázsia lehet az egyik nyertes
A nearshoring trendje révén Vietnám, Malajzia, Indonézia, Thaiföld és India kulcsszereplővé válnak a globális ellátási láncokban, miközben erősödnek a regionális gazdasági és ipari együ


- Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
- Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
- Elhunyt Ferenc pápa - Egy korszak ért véget a katolikus egyházban
Évtizedek óta nem látott változás az OTP-nél – Mi jöhet most?
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Miért járt kétszer Magyarországon Ferenc pápa? És mi lesz az egyházfő öröksége?
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.