Prémium

Rézangyal - a nyári fesztiválok hivatalos pálinkája (x)

Portfolio
Maros Róbert (36) és Gaspari Zsolt (36), a Rézangyal Kft. alapítói és tulajdonosai 1996-ban egy pályázaton nyerték el az akkor még Pepsi Sziget néven futó rendezvény

' title='
vendéglátó-nagyker üzemeltetésének jogait.
A Sziget- és azóta több nagy zenei fesztivál vendéglátását is szervező Gamma Trade Kft. vezetőinek tapasztalata szerint a fiataloknak szóló fesztiválok nagyon jó "előrejelzéseket" adnak az általános piaci tendenciákról. Egy ilyen prognózisra hallgatva 2004-ben néhány fővárosi rendezvényen felállítottak egy pálinkaházat, melynek sikerén felbuzdulva komolyabban kezdtek foglalkozni a ma már hungaricumként kezelt termékkel.

Idén tavasszal ünnepelte harmadik születésnapját a Rézangyal. Mire a legbüszkébbek?
Mindent számbavéve talán arra a feltételezésre lehetünk leginkább büszkék, hogy egy 2006 májusában indult márkát három év alatt piacvezetővé tudtunk tenni a HoReCa szegmensben.
Nagyon jó érzést több helyről is azt hallani, hogy a Rézangyal Pálinkaházak megjelenése a nagy zenei fesztiválokon jelentősen hozzájárult a pálinkakultúra átformálásához, hogy rengetegen ezeken a rendezvényeken szembesültek azzal, hogy a pálinka már nem egy büdös, szúros folyadék.
Talán mindezen eredményeinknek már következménye az, hogy nagyon jó kapcsolatot ápolunk az értékesítési partnereinkkel és látszik némi jele annak is, hogy a másik oldal, a pálinkafőző vállalkozások is kezdik felismerni és elismerni a Rézangyal szerepét az iparágban.
A Rézangyal ugyanis kereskedőházként nem versenytársa, hanem fontos partnere, vevője lehet a termelőknek. Ennek az útnak egy fontos állomásának tartjuk, hogy a közelmúltban még szorosabba fűztük a szálakat egy régi partnerünkkel: képviseleti és disztribúciós szerződést írtunk alá a top-prémium párlatokat előállító Márton és Lányai Pálinkafőzdével.
A kereskedőház vonalon emellett fontosnak tarjuk a Rézangyal Pálinkaház és Rézangyal Bistro franchise hálózatunk gyors fejlődését, azt hogy egyre több városban látnak üzleti lehetőséget a velünk való együttműködésben.
Az elmúlt egy évben négy új taggal bővült a hálózat: a budapesti Madách téri, a szegedi, majd a szarvasi Bistro után Egerben megnyílt a Rézangyal Pálinkapince.

Publikusak a forgalmi adatok?
A cég éves beszámolói mindenki számára elérhetőek: az első évben 66 millió, 2007-ben már 205 millió, és a tavalyi évben pedig 414 millió forint volt az éves forgalmunk. Idén a szegmensben is érzékelhető válság ellenére is nagyságrendileg 40%-os bevételnövekedésre számítunk.

Minek köszönhető ez a dinamikus és igen látványos növekedés?
A jó piaci eredmények alappillére véleményünk szerint a minőség. Hiába erőszakolnánk be egy terméket a piacra, ha a fogyasztók csak egyszer kérnek belőle; ha nem ízlik a termék, akkor másik palackkal már nem fognak vásárolni.
A minőség azonban már sajnos nem elegendő a XXI. században. Folyamatosan fejlesztjük portfóliónkat, keressük az új üzleti lehetőségeket és kapcsolatrendszerünket felhasználva próbáljuk minél hatékonyabb marketingkommunikációval megismertetni az általunk forgalmazott márkákat.
Továbbra is úgy gondoljuk azonban, hogy a Rézangyal önmagában nem lenne sikeres a pálinka sikere nélkül. Ezért hoztuk létre még 2005-ben a Magyar Pálinkamarketing Kht-t, amely minden év májusában megrendezi a Budapesti Pálinkafesztivált és tradicionálisan október második hétvégéjén a Budavári Pálinka- és Kolbászfesztivált, illetve számos egyéb közösségi marketingaktivitás is fűződik a nevéhez.

Melyek azok az új értékesítési csatornák, ahol jelen vannak?
Működésünk első három évében szinte kizárólag szakboltokban, rendezvényeken és vendéglátóegységekben lehetett megvásárolni termékeinket, idén viszont - bár speciálisan erre a csatornára fejlesztett termékekkel - nyitunk a kiskereskedelem irányába.

A belföldi értékesítés mellett szerepet kap a cég életében az export is?
Japántól Ausztrálián keresztül az Egyesült Államokig és persze közel minden európai országba küldtünk már mintát többnyire ott élő magyarok megkeresésére, ám sajnos kivétel nélkül értelmetlen sampling-ként értékelhetjük ezeket az akciókat.
A pálinkaexport meglátásunk szerint a követkető két feltétel együttes teljesüléséig legfeljebb reménytelen ábránd marad: a megfelelő volumenben, egyenletes minőségben és minél kevesebb, ezáltal jobban kommunikálható gyümölcsfajtából készült termékalap mellett egységes és nagyon átgondolt stratégia mentén elköltendő marketingmilliárdok hiányoznak ma a hatékony nemzetközi áttöréshez. A Rézangyal folyamatos technológiai fejlesztéseinek köszönhetően az első feltételnek már meg tudna felelni. Ami a másikat illeti, az - például a tequilához, vagy a grappához hasonlóan - kizárólag állami szerepvállalással valósulhat meg.

A termékportfóliójuk is bővül, vagy elegendő a már megszokott 10 íz?
Mire kimondjuk a tizes számot, már 11 lesz belőle: az októberi Budavári Pálinka- és Kolbászfesztiválon mutattuk be Fekete Cseresznye pálinkánkat, ezzel 11-re növelve a Classic Selection ízeit. Szintén idén vezettük be 55% alkoholtartalmú sorozatunkat, melynek tagjai eredetvédett szatmári szilvából, kajszibarackból és fürtös meggyből készülnek.
Természetesen gőzerővel dolgozunk újabb fejlesztéseken, de a pontos részleteket
egyelőre még nem árulhatjuk el.

Említették a Márton és Lányait. Miért jött létre és mit takar a képviseleti és disztribúciós együttműködés?
Márton János nagyon jó főzőmester, amit számos hazai és nemzetközi díj mellett az is bizonyít, hogy egyre több prémium étterem veszi fel italkínálatába párlatait.
Márton úr azért keresett meg bennünket, mert továbbra is a gyümölcsbeszerzésre, a cefrézésre és a főzésre szeretne koncentrálni. Mivel a növekvő értékesítési feladatok egyre több időt és energiát vontak el a termelés felügyeletétől, kézenfekvőnek tűnt ezen feladatok "outsource"-olása. A Rézangyal az elmúlt években felépített képviselői és disztribúciós hálózata pedig mára alkalmassá vált új márkák fel-, vagy továbbépítésére.

Esetleg a többi főzdével is terveznek hasonló megállapodást?
A következő néhány hónapban a Márton és Lányaival való közös munkára koncentrálunk és terveink szerint ennek tapasztalatai alapján fogunk 2010-ben továbblépni.
Még nyilvánossá sem vált a Mártonnal való együttműködésünk, amikor már bejelenkezett egy másik főzde és jelezte kapcsolódási szándékát a kereskedőházhoz.
Természetesen örülünk annak, hogy a piac szereplői nem csupán versenytársként, hanem partnerként is kezdik kezelni a Rézangyalt, ám - mivel óriási felelősségként is tekintünk egy-egy márka képviseletére - csak nagyon megfontoltan szeretnénk bővíteni portfóliónkat.
Legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az általunk kezelt brand-ek megfelelően legyenek pozicionálva és így ne fordulhasson elő, hogy egymást kannibalizálják a piacon.

Végezetül mik az évvégi terveik? Megélénkül ilyenkor a forgalom?
Az évvégi ajándékozásnak persze fontos szerepe van az értékesítési terveinkben, de izgalmas kommunikációs lehetőségeket is kínál ez az időszak. Az őszi-téli időszakban rengeteg konferenciát, illetve céges rendezvény t tartanak, melyeken egyre népszerűbb Rézangyal Pálinkasarok szolgáltatásunk. Itt szakképzett pálinka sommelier-k segítenek a vendégeknek eligazodni a különféle gyümölcspárlatok útvesztőjében, adnak betekintést a pálinkakészítés és fogyasztás világába.
(x)
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Béketárgyalás lesz az ukrajnai háború lezárásáról, de máris jött egy igazán rossz hír

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
shutterstock_1940409019