11 elektromos autót töltöttek egyszerre: sikeresen vizsgázott az Alteo új fejlesztése (x)

Az e-mobilitás Magyarországon friss számokban:
- első negyedévéhez képest 2021. első negyedévében 25,5%-kal több zöld rendszámos gépjármű került forgalomba (ez darabszámban 2825-öt jelent), így összesen már 30 ezernél is több ilyen jármű járja a magyar utakat.
- A tisztán elektromos gépjárművek aránya folyamatosan növekszik, jelenleg 100 zöld rendszámosból már 46 teljesen elektromos meghajtású.
- A járművek a nyilvános töltőállomásokon 2020-ban összesen 7,1 GWh energiát töltöttek.
- A publikus töltők száma elérte az 1320 darabot, a töltések száma pedig a 700 ezret.
- Ezek alapján átlagosan napi 1,47 töltés volt egy publikus töltőn.
Új piacra lépett az Alteo
Magyarország teljes energiafelhasználásának negyedét a közlekedés teszi ki, miközben városaink levegőjére a gépjárművek károsanyagkibocsátása van a legnagyobb hatással. Az Alteo Nyrt, a hazai tulajdonban lévő, modern szemléletet képviselő energetikai szolgáltató és kereskedő vállalat ezért indított egy új, a stratégiájához tökéletesen illeszkedő e-mobilitással foglalkozó üzletágat, amivel a fenntarthatóságot tovább növelő megoldást kínál ügyfeleinek.Engedélyes elektromos töltőberendezés üzemeltetőként és elektromobilitás szolgáltatóként töltők értékesítését, telepítését és teljeskörű üzemeltetését biztosítjuk az egész országban az ALTE-GO Kft. által. Az otthoni, a vállalati és a publikus töltők piacán egyaránt megoldásokat kínálunk - mondta Novotny Dénes az Alteo E-mobilitás Üzletágvezetője a Portfolio-nak.
A szakember hozzátette: elsősorban nem-publikus helyszíneken, azaz irodaházakban, parkolóházakban, vállalatok telephelyein, továbbá családi és társasházaknak kínálják töltőberendezések telepítését és üzemeltetését, A publikus helyszínekre való telepítést egyelőre nem tartják megtérülő beruházásnak, mert ahogy az üzleti tervükben is számolták, egyelőre a napi töltések száma nem termeli ki a töltőberendezés telepítési és üzemeltetési költségeit.
Novotny úgy látja, a villamos energia és az energiatárolás forradalma zajlik jelenleg, amelynek az egyik – kétségtelenül leglátványosabb – területe a gépjárművek piaca. Ugyanakkor megfigyelhető, hogy egyre több háztartási gép, kerti gép, roller, kerékpár stb. használ akkumulátort, fokozva ezzel a felhasználói kényelmet és eszközök használhatóságát.„Az akkumulátor gyárak megépülésével egy gyors és látványos árcsökkenésre számítok ezen a területen, amely meghozza az elektromos gépjárművek elterjedésének igazi fordulópontját akár már 2025 előtt hazánkban is” – tette hozzá.
De mi gátolja ezeknek az autóknak a (még) látványosabb elterjedését?
Az ügyfelek többsége azt szeretné, hogy - a benzines/dízel autókhoz hasonlóan – egy töltéssel (tankolással) legalább 500 km-t meg lehessen tenni. Ehhez legalább 90-100kW-os akkumulátorok kellenek a középkategóriás gépjárművekben is. 2-3 év múlva lát erre reális esélyt a szakértő.
Szintén ügyféligény, hogy ha több száz vagy akár ezer kilométeres távolságot kell megtenni, akkor ne kelljen egy órát várni, amíg az autó feltöltődik. Nagyobb, 350kW teljesítményű publikus töltőberendezésekre lesz szükség (elsősorban az autópályák mentén), amelyek fogják tudni biztosítani ezt az „élményt”. Ugyanakkor egy ilyen nagy teljesítményű töltőberendezést, illetve akár több berendezést egy helyszínen csak akkor lesz költséghatékony üzemeltetni, ha van mellettük egy energiatároló, azaz ismét visszatértünk az akkumulátorok forradalmához.
Ebben az ALTEO vezető és úttörő szerepet tölt be hazánkban, amelyet kamatoztatni fog tudni az újgenerációs publikus töltőberendezések kiépítésében és üzemeltetésében is.
Természetesen az akkumulátorok árcsökkenése az autók árát is jelentősen csökkenteni fogja; jelenleg ez is jelentős visszatartó erő.
A publikus töltések mellett ugyanolyan fontos, hogy a lehető legtöbb helyszínen kiépüljenek az úgynevezett nem-publikus töltési pontok. Ez alatt a családi házakat, a társasházak mélygarázsait, az irodaházak parkolóit, a vállalatok telephelyeit kell érteni. A legtöbb esetben itt a rendelkezésre álló villamos energia a fő korlát; sok esetben nem tud egyszerre működni az összes ipari/háztartási gép és töltődni a gépjármű, nincs elegendő kapacitás.
Az Alteo tudatosan készül erre az átalakulásra és mindig igyekszik egy lépéssel előrébb járni a piacnál:
Egyrészt több, mint másfél éve üzemel a saját fejlesztésű energiatárolójuk. Rengeteg tapasztalatot szereztek, amelyeket be fognak tudni építeni az elektromobilitásba. Ezzel párhuzamosan a dinamikus terhelés-menedzsment mintaprojektjükben úgy oldották meg a Share Now autómegosztó 11 gépjárműjének egyidőben való töltését, hogy az irodaház villamosenergia teljesítményét nem kellett korlátozni, valamint nem volt szükséges a rendelkezésre álló teljesítményt (jelentős költséggel) bővíteni.

Mint azt Novotny Dénes elmondta, ehhez hasonló rendszert az otthonok számára is kínálnak. Tapasztalatuk szerint egy családi ház esetében is legalább ilyen fontos az egyidejű energiahasználat kezelése. Társasházak esetében pedig az irodaházhoz hasonló megoldást érdemes kialakítani azzal a különbséggel, hogy a rendelkezésre álló energia dinamikus elosztását nem napközben, hanem a hétköznap esti órákban és hétvégén szükséges biztosítani.
(x)
Ennyi sikerült: két hétnyi szenvedés után elfogadtak egy közös nyilatkozatot a COP30-on, csak a lényeget nem írták bele
Tegnap estére várták az eredményt, ami igazából most sincs meg.
Itt van az ukránok bosszúja a kedvezőtlen békefeltételek miatt? - Rommá bombázzák a szeparatista régiót
Néhány órán belül négy településről is robbanásokat jelentettek.
Elvitte a hó: a nyugati országrész nagy részében nem tudnak közlekedni a buszok
Négy megye huszonegy települése vált elérhetetlenné, de Zalaegerszegen is akadnak bajok.
Teljes kudarc a COP30 klímakonferencia - Hazamennek a delegáltak, pedig még meg se született a döntés
Valószínűleg nem erre számítottak Brazíliában.
Meghökkentő, ami az afrikai hatalomban történik: több száz gyereket raboltak el egy szempillantás alatt
Pedig a hatóságok még szóltak is, hogy zárják be az iskolát.
Az első hó magával hozta a baleseteket is - Figyelmeztetést adott ki a katasztrófavédelem
Az ország nyugati felén nagyjából minden második főúton történt baleset.
A villamosenergia-forradalom terén még egy fontos láncszem hiányzik
A hálózatok interoperabilitása sürgető prioritássá vált.
Összeül a válságstáb: minden borít Trump béketerve
Az ötletnek örülnek az európai vezetők, a gond a részletekkel van.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Franklin Resources Inc. - kereskedés
Júniusban néztem rá legutóbb, akkor 18%-os pluszban voltam, ez mostanra 7%-ra olvadt. De szerintem nincsen semmi baj, ez csak egy korrekció, és nemsokára megint emelkedni fog.Hetes:Pont ugyanúgy l
Megjelent a tervezet: meghosszabbítják a kamatstopot a diákhiteleknél
A tervezet alapján a szabad felhasználású Diákhitel1 esetében a kormány meghosszabbítja félévvel a kamatstopot, az érintett kölcsönök kamata 2026. január 1-től 2026. június 30-ig érvényb
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Az EU Bíróság ítélete a minimálbér irányelvről: korrekció vagy megerősítés?
Az Európai Unió Bírósága 2025. november 11-én hozott ítéletével pont került a Dán Királyság által megtámadott, a megfelelő minimálbérek biztosításáról szóló (EU) 2022/2041 irányelv
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!

