Ha életbe lép ez a törvény, nem kell többé applikáció az elektromos autó töltéshez

Ha életbe lép ez a törvény, nem kell többé applikáció az elektromos autó töltéshez

2023 első negyedévében közel 3000 új elektromos vagy plug-in hybrid autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami összesen közel 20 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és az összes eladás több mint 10 százalékát adja. Nem csoda, hogy egyre égetőbb kérdéssé válik a nyilvános töltőpontok számának növelése, és a töltés egységesítése, egyszerűsítése. Ezt szem előtt tartva, 2023-24-ben ölthet végleges formát az alternatív üzemanyagtöltési infrastruktúrák uniós szintű egységes szabályozása (AFIR), amely az említett kihívásokra kíván szabályozói választ adni. Az elektromos autót használók leginkább az ugrásszerűen növekvő számú töltőpontoknak, és applikációs kavalkád helyett sima bankkártyás fizetés lehetőségének örülhetnének az AFIR életbelépése után.

Fizetősek lesznek a Tesla töltői Magyarországon

Fizetősek lesznek a Tesla töltői Magyarországon

Az elmúlt időszakban nagy népszerűségnek örvendett Magyarországon a Tesla Supercharger hálózata, mivel ingyenesen tölthették vele a Tesla tulajdonosok járműveiket. Egy, a vállalat által a tulajdonosoknak küldött levél szerint azonban hamarosan ennek vége szakad, miután már március 9.-től fizetős lesz a Supercharger töltők használata.

Sokkal drágább lesz villanyautót tölteni a Sparnál

Sokkal drágább lesz villanyautót tölteni a Sparnál

Február 3-tól, vagyis péntektől számos közterületi töltőállomáson és önkormányzati töltőponton több mint 20 százalékkal kell kevesebbet fizetni a töltésért – közölte az MVM Mobiliti. Egy helyen azonban jelentős drágulásra is kell számítani: a Spar áruházlánc töltőpontokon 170 forint helyett 335 Ft/kWh áron tölthetnek a regisztrált felhasználók.

Árvízvédelmi töltés épül Budapesten

Árvízvédelmi töltés épül Budapesten

Összesen 1680 méter hosszan árvízvédelmi töltést építenek ki Budapest IV. kerületében, Újpesten, a Megyeri csárdától délre eső területen - írja a Magyar Építők. A töltés 1,5 méterrel a mértékadó árvízszint felett lesz és 2,6 milliárd forintból valósul meg.

Még mindig megéri? – a rezsisokk után is olcsóbb otthon tölteni az elektromos autót

Még mindig megéri? – a rezsisokk után is olcsóbb otthon tölteni az elektromos autót

A magánszemélyek által üzembentartott gépjárművekre érvényes üzemanyagár sapka és a lakossági villamosenergiaár duplájára emelkedése szinte eltűntette az elektromos autók üzemeltetésének korábbi árelőnyét. Hiába lett drágább az otthoni áram, a nyilvános töltőállomásokon a lakosságihoz képest akár nyolcszoros árakkal is találkozhatnak a tulajdonosok, így még mindig sokkal jobban megéri garázsban autót tölteni, mint a fizetős töltőoszlopokon. Sokan a napelemes háztartási kiserőművekben látták az otthoni rezsi- és autótöltés költségeinek hosszútávú csökkentését, de a kormány októberi bejelentése után többször is meggondolják, hogy belefogjanak a többmillió forintos beruházásba. A szigetszerű működéshez szükséges otthoni akkucsomag rendszerbe állítása elengedhetetlennek tűnik, de hosszútávon a technológia fejlődésével akár az elektromos autók is tárolhatják a megtermelt energiát.

Az energiaválság sem állja útját az e-töltőknek

Az energiaválság sem állja útját az e-töltőknek

Nem csupán kiegészítő tevékenység, hanem a cég munkájához üzletileg, továbbá a stratégiát tekintve is szervesen tartozó elem az Alteo életében az e-mobilitás. A cég e-mobilitás üzletága, az Alte-Go másfél évvel ezelőtti indulása óta több, mint kétszáz elektromos gépjármű töltési pontot telepített, elsősorban irodaházi és társasházi környezetben.

Drágulnak az e-töltők - Mutatjuk, hol éri meg tölteni a villanyautót

Drágulnak az e-töltők - Mutatjuk, hol éri meg tölteni a villanyautót

Amint az várható volt, mostanra nagyjából minden nagy hazai nyilvános elektromostöltő-üzemeltető árat emelt vagy bejelentette az emelési szándékot, amit az üzemeltetési költségek, elsősorban a világpiaci energiaárak jelentős növekedése tett szükségessé. A szolgáltatók átlagosan 10-30% körüli tarifaemelését követően a nyilvános kutakon való töltés durván 3-4-szeresébe kerül annak, mint ha valaki otthon, rezsicsökkentett árammal tankolná meg a villanyautóját. Ezzel együtt a szolgáltatók nem tapasztalják a nyilvános töltők forgalmának csökkenését, és ez várakozásaikban sem szerepel.

11 elektromos autót töltöttek egyszerre: sikeresen vizsgázott az Alteo új fejlesztése

Magyarország teljes energiafelhasználásának negyedét a közlekedés teszi ki, miközben városaink levegőjére a gépjárművek károsanyagkibocsátása van a legnagyobb hatással. Az Alteo ezért indította el tavaly, a stratégiájához tökéletesen illeszkedő e-mobilitással foglalkozó üzletágát, az ALTE-GO-t, amivel a fenntarthatóságot tovább növelő megoldásokat kínál ügyfeleinek. Projektjeikben máris izgalmas eredményeket értek el.

Rohamtempóban dolgoznak, hogy minden kórházba jusson elég orvosi oxigén

Rohamtempóban dolgoznak, hogy minden kórházba jusson elég orvosi oxigén

Magyarországon három olyan vállalkozás van, amelyik orvosi oxigénnel látja el a kórházakat. Ezek egyike a Messer Hungarogáz Kft. Bohner Zsolt, a cég ügyvezetője a Portfolio-nak elmondta, a koronavírus harmadik hullámában a kórházak oxigénfelhasználása jelentősen megnőtt, és mivel sok az olyan intézmény, amely nem rendelkezik központi gázelosztó hálózattal, illetve számos olyan helyiséget alakítottak át Covid-osztállyá, amelynek falaiban nincs kiépített vezetékhálózat, gázelvételi pontokkal a betegágyak mellett, ezért óriási az igény a palackos oxigén iránt. Bohner szerint sok esetben nem működik a szervezett logisztika, az egészségügyi intézményekben például nincs koordinálva a kiürült palackok begyűjtése, azokat a szállítóknak kell összeszedniük a kritikus kórházi osztályokon. A folyamat lehetne gördülékenyebb, gyorsabb, ez pedig mindenki közös érdeke, hiszen ahogy nő a betegszám, úgy van egyre sürgetőbb igény az orvosi oxigénre.

Több helyen már fizetős az e-töltés

Nem egységes a magyarországi elektromosautó-töltők piaca, ahány hálózat, annyi szokás, és bár sok helyen ingyenes a szolgáltatás, egyre több üzemeltető cég vezet be tarifát, elsősorban a nagyobb teljesítményű állomásain - írta szombati lapszámában a Népszava.

Ezek már konkrét lépések

Még idén 150 új elektromosautó-töltőállomást telepítenek Magyarországon - mondta Bottyán Balázs, az elektromos autózás terjedését segítő Jedlik Ányos Klaszter (JÁK) ügyvezető igazgatója a szervezet MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint.

Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ

A kezdeti lelkesedést, majd megtorpanást követően új lendületet kaphat az elektromos autók magyarországi elterjedése. Három évvel ezelőtt több márka és több, az infrastruktúra kiépítésében, üzemeltetésében érdekelt cégcsoport is nagy reményeket fűzött a tisztán elektromos árammal hajtott járművekhez és használatukhoz.

Így lehet ingyen parkolni Siófokon

A Nissan és Siófok önkormányzata 2013. július 17-én adta át Siófok belvárosában, a Városház téri felszíni parkolóban telepített elektromos autó villámtöltő berendezést. Ezzel megnyílik a balatoni régió a villanyautó tulajdonosok számára.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.