A Nissan pontosan tudja, hogy az üzleti év utolsó egy-két hónapja mindig különösen fontos a vállalkozások számára, hiszen a legtöbbször ilyenkor dől el, milyen új év vár egy cégre. Ilyenkor véglegesednek a társaságok legfontosabb éves mutatói, kiderül, hogy az adott pénzügyi évben mekkora profit került a céges kasszába, de már szépen látszanak más fontos pénzügyi adatok is. De mi történik akkor, ha az év utolsó napján még akad némi felhasználatlan szabad forrás? Hogyan lehet azt úgy felhasználni, hogy a 2025-ös év hatékonyabbá és eredményesebbé váljon?

A legfontosabb teendők év végén
Ám mielőtt rátérnénk a szabad forrással kapcsolatos legésszerűbb teendőre, azelőtt érdemes pár szót ejteni arról, hogy a cégvezetők mi alapján gondolhatják úgy, hogy cégük stabilan és jól működik. Mik azok a feladatok, amelyeket minden év végén el kell végezniük ahhoz, hogy tiszta képet kapjanak vállalkozásuk jelenlegi és jövőbeni helyzetéről. Hiszen szinte minden cégvezető tudja, hogy a pénzügyi év forduló napja számtalan lehetőséget nyújt a jobb működésre. Ilyenkor lehetőség adódik a cég átfogó értékelésére, az addigi stratégiák felülvizsgálatára, a következő üzleti év legfontosabb céljainak meghatározására. Emellett a következő feladatokra is sort kell keríteni:
Adókötelezettségek teljesítése
Az adófizetések rendezése és adóoptimalizálás.
Pénzügyi beszámoló készítése
Az éves pénzügyi eredmények összegzése.
Likviditás felmérése
A rövid távú pénzügyi kötelezettségek teljesítési képességének számbavétele.
Költségvetés tervezése
A következő év pénzügyi céljainak és forrásainak meghatározása.

Befektetők és hitelezők tájékoztatása
Egyeztetés pénzügyi partnerekkel a jövőbeli tervekről.
Kintlévőségek kezelése
A vevőktől és partnerektől származó kintlévőségek áttekintése, és a kifizetetlen számlák hatékony kezelése.
Készlet- és leltárfelülvizsgálat
A cég összes eszközének és készletének felülvizsgálata, hogy a cégvezető pontos képet kapjon a meglévő értékekről, valamint esetleges leírásokról vagy újraértékelésekről.
Eszközberuházások tervezése
Szabad források felhasználása okos beruházásokra, mondjuk céges autóvásárlásra.
Guruljon az a vállalkozás Nissannal okosan a jövőbe!
Sőt, akár még az is előfordulhat, hogy kiderül: a költségvetési fegyelem a vállalkozáson belül annyira hatékony volt, hogy azáltal egy komolyabb szabad forrás is felhalmozódott az üzleti év során. Ebben az esetben a vállalkozásvezetőknek érdemes elgondolkodniuk azon, hogy tőkéjüket úgy használják fel, hogy azzal a 2025-ös évük hatékonyabb és eredményesebb legyen. Dönthetnek például úgy, hogy szabad forrásuk segítségével céges autót vásárolnak. Ennek rengeteg előnye lehet: az addiginál kényelmesebben és rugalmasabban közlekedhetnek a mindennapokban, könnyebben juthatnak el céges partnereikhez vagy a különböző rendezvényekre, de akár a kollégákat is motiválhatják általa. Összességében időt spórolhatnak meg, amit aztán vissza forgathatnak a cégükbe.
S hogy melyik autó lehet a legideálisabb erre a célra? Kétség kívül a Nissan X-trail e-Power e-4ORCE, amiről a karaktere alapján méltán gondolhatjuk, hogy semmi sem jelent számára akadályt. Nem is véletlenül: a modell ugyanis a jellegzetes aerodinamikájával és az összetéveszthetetlen V-alakú hűtőrácsával a Nissan izgalmas formatervezési DNS-ét képviseli. A hibrid meghajtású crossover tele van olyan vezetéstámogató rendszerekkel, amelyek biztonságosabbá teszik a közlekedést (intelligens vészfékező rendszer gyalogos és kerékpáros felismeréssel, intelligens ráfutásos baleset megelőző rendszer, intelligens sávelhagyás jelzés és beavatkozás, intelligens holttér-figyelés és beavatkozás, intelligens éberségfigyelő rendszer, aktív mögöttes keresztirányú forgalom felügyelet) és a sofőr, valamint az utasok maximális kényelmét szolgálják (háromzónás légkondícionáló, elektromosan nyitható napfénytető, head up display 10,8”-os szélvédőre vetített képpel, kéz nélkül nyitható csomagtérajtó, elektromosan állítható vezető- és utasoldali ülés memória funkcióval, adaptív távolsági fényszóró) stb.

A Nissan X-trail e-Power e-4ORCE tervezőmérnökei emellett a különböző autós kiegészítők dzsungelében sem hagyták elveszni az autótulajdonosokat, számos praktikus tárolómegoldás került az autóba, többek között egy lebegő középkonzol alatti tárolóhelyet is kialakítottak az utazás során épp fölöslegesnek ítélt kütyük számára.
S ha mindez nem lenne elég, akkor érdemes pár szót ejteni az X-trail e-Power e-4ORCE különleges hibrid meghajtásáról is, amely elektromos vezetési élményt nyújt, mindezt töltés nélkül. A benzinmotor ugyanis csak az elektromotor számára állít elő energiát, amelyek a kereket hajtják. Az e-4ORCE kivitel esetében elöl és hátul is található egy-egy villanymotor, amely így minden keréken különálló nyomatékot és optimális tapadást, valamint úttartást biztosít. Ezáltal az X-Trail kezelhetősége kimagasló, kanyarban is rendkívül stabil, a fékezésnél kiemelkedően hatékony. Egyszóval páratlan vezetési élményt nyújt.
Ez a meghajtás nemcsak erőt, de egyediséget is biztosít: segítségével a majdnem 2 tonnás autó mindössze 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ráadásul az összkerékmeghajtásnak köszönhetően semmilyen terep nem jelent akadályt az X-Trailnek, legyen szó csúszós, vizes, vagy meredeken emelkedő utakról.
(x)
Pillanatok alatt történelmi válságba taszította Ukrajnát legerősebb szövetségese - Mi lesz a megtámadott ország jövője?
Amerika nélkül nehéz lesz folytatni.
Megmozdult Európa: csattanós választ adhatnak az amerikai béketervre
Már zajlanak a tárgyalások.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Az EU Bíróság ítélete a minimálbér irányelvről: korrekció vagy megerősítés?
Az Európai Unió Bírósága 2025. november 11-én hozott ítéletével pont került a Dán Királyság által megtámadott, a megfelelő minimálbérek biztosításáról szóló (EU) 2022/2041 irányelv
Uptrading: válságban váltunk drágább FMCG-re?
A kis luxus paradoxona azt a jelenséget írja le, amikor válság idején bizonyos prémium termékek kereslete nem csökken, hanem növekszik. Ez különösen hangsúlyos az FMCG-szektorban, ahol a minde
Örömhír az autóvásárlás előtt állóknak: Olcsóbbak az autóhitelek, ideje a gázra lépni!
2025-ben ugyan az autóárak tovább drágulnak, ebben semmi meglepő nincsen. Viszont ami remek hír az autóhiteleseknek: a kamatok folyamatosan csökkenő pályán vannak. Mutatjuk, mik a piac legfontos
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
