Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban, a jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek - közölte a Stadler pénteken az MTI-vel.
Olyan szigorú műszaki és szállítási feltételeket szabott meg egy 6+15 motorvonatra vonatkozó uniós közbeszerzési eljárás során a MÁV, hogy azon jó eséllyel csak egy pályázó, a svájci Stadler lesz az induló a Flirt motorvonatával - mutat rá cikkében az Index. A lap szerint ez többek között azért nagyon problémás, mert egyrészt a versenytársak joggal háboroghatnak a csalásnak tűnő eseten, az Európai Unió pedig valószínűleg visszakéri majd az uniós támogatás jelentős részét a szabályok megsértése miatt. A beszerzés nagy részét azonban még így is az EU fizetheti. A két részre bontott beszerzést egyébként az indokolja, hogy a kevesebb kocsit még a 2007-2013-as ciklus terhére akarja elszámolni a Miniszterelnökség, míg a nagyobbikat majd az új ciklusból fizetnék ki.
Megérkezett Svájcból Magyarországra a negyvenkét új FLIRT-motorvonat első két járműve, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyelete alatt megkezdődhettek a hazai álló- és futópróbák. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a MÁV-START és a Stadler ma mutatta meg először a nyilvánosságnak a két új FLIRT egyikét - olvasható az NFM közleményében.
Néhány héten belül érkezik az értékelés.
Október 3-án és 4-én tartják a cseh parlamenti választásokat.
Hamarosan megjelenik a Bidenéket leleplező könyv.
Mi lesz itt csütörtökön?
Az OTP lehet a nap nyertese?
Nagyon gyorsan döntött a konklávé.
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.