A Revolut felállít egy vállalati kultúráért és viselkedésért felelős csapatot az "agresszívnak" nevezett munkahelyi kultúra kezelése érdekében - írja a The Guardian.
Komplex központ kialakításába fogott a Bosch Budapesten, melynek keretében egy épületegyüttesbe rendezte szakterületeit és munkaformáit. Az új egységben irodák, laborok, tesztfelületek, a kutatás és az innováció terei, közösségi terek, konferencia- és előadótermek kaptak helyet, amit most látványos fotókon mi is megmutatunk.
A munkáltatók és a munkavállalók is egyre nehezebb helyzetbe sodródnak a jelenleg ható gazdasági bizonytalanságok miatt, ezért egyre nagyobb értékkel bírnak a törődő munkahelyek, ahol odafigyelnek a dolgozókra, és komplex szolgáltatás áll rendelkezésükre. Ezért a Blue Colibri megnyitotta saját platformját további innovatív technológiai vállalkozások előtt, hogy a vállaltok számára egy helyen számos szolgáltatás váljon elérhetővé.
Ferenc pápa kedden elbocsátotta a római katolikus egyház globális jótékonysági szervezetének teljes vezetőségét, miután egyre több bejelentés érkezett az alkalmazottak zaklatásáról és megalázásáról. A szervezetet most egy pápa által kinevezett biztos irányítja átmeneti jelleggel -írja a Reuters.
Elkezdődött a balatonfüredi Portfolio Property X 2022 konferencia második napja, amelyen az ingatlanbecslés nehézségeibe, a digitalizált munkakörnyezet jellemzőibe, valamint a jövő munkatrendjeibe avatták be a szakértők egy szakmai reggeli keretében a résztvevőket. Válság válság hátán, de ki lehet jönni győztesen belőle? Mi teszi leginkább értékállóbbá az ingatlanokat? Melyek a legfontosabb trendek, amik a jövő HR-jét alakítják? Hogyan alakul a jövő munkavégzése, munkahelye? Nem könnyű kérdések, lássuk a szakértők válaszait!
2020 márciusa óta felismertük, hogy a COVID-19 ugyan kiszámíthatatlan, azonban megtervezhetjük a munkahelyeket oly módon, hogy korlátozni tudjuk a fertőzések terjedését. Mi a lényeges az irodák átalakításában, valamint az egészség és biztonság, a kényelem és fenntarthatóság, illetve az irodai felhasználók magánélethez való joga közötti megfelelő egyensúly megteremtésében?
A legfrissebb piaci felmérések szerint az irodai munkavállalók fele ma is otthonról dolgozik, és azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ehhez az új helyzethez alkalmazkodni, üres irodákkal és gyengébb teljesítménnyel küzdenek. A munka és a magánélet egyensúlyának fontossága, valamint a munkafolyamatok digitalizációja két olyan, régóta jelenlévő trend, melyeket jelentősen felgyorsított a koronavírus járvány. A dolgozók kényelme egyre fontosabb a vállalatok számára, a tehetség megtartása szempontjából is, az irodába történő bejárás pedig sok cégnél egyre inkább választás, mintsem kötelezettség – derül ki a rugalmas munkaterület- és hibrid munkaerő-menedzsmenthez digitális megoldásokat kínáló start-up, a workcloud24 elemzéséből.
Az Arena Corner első nagy megújítási programja 2018-ban fejeződött be, a CPI Hungary tulajdonában álló komplexumban a felújítási program idén a második fázissal folytatódik. Az összesen csaknem ezer négyzetméternyi közösségi és kiszolgáló terek kialakítására és felfrissítésére kiírt belsőépítészeti tendert a MádiLáncos Studio nyerte el. A kivitelezési tervek elkészülte után a munkálatok 2021 második felében fejeződnek be.
A DVM group magyarországi alapító tagként csatlakozott a Studio Alliance nemzetközi szakmai szövetséghez, az irodai munkakörnyezet kialakításának tudásmegosztó szakértői csoportjához, akik Európa-szerte közös értékek és célok, valamint etikai meggyőződés mentén valósítják meg építészeti projektjeiket.
Januárban robbant a hír, hogy Európában először Finnországban vezetik be a négynapos munkahetet. Néhány nappal később kiderült, hogy erről szó sincs. Egyelőre egy országban sem vezették be a fix, négynapos munkahetet, de pozitív példákat Magyarországon is találni. Megkérdeztük a budapestieket, szerintük van-e esély itthon a rövidebb munkahétre, kivitelezhető lenne-e, valamint ők maguk el tudnák-e látni a feladataikat négy nap alatt.
A Portfolio Big Office Day Konferencia 2019 harmadik szekciója a munkahelyi jóllét gyakorlati megvalósulásának lehetőségeit járta körül. Kiderült, milyen lesz a jövő munkája, és milyen szempontokat kell(ene) figyelembe venni a ma munkahelyének megtervezésénél.
Ahogy az életben számos dologról másként gondolkoznak a nők és a férfiak, úgy a mindennapi munkavégzés során is bőven vannak különbségek. Egy cég, látva a jelenlegi munkaerőhiányos környezetet, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen felszereléseket, eszközöket, és kényelmi extrákat biztosít a munkavállalói számára. Egy állítható magasságú asztal, egy mozgásérzékelős világítás, vagy éppen a tárgyalók kihasználtságát figyelő rendszer a legfontosabb? Hogy pontosan melyikre, és milyen arányban van igény, az jócskán eltérhet egy női és egy férfi dolgozó esetében. Az Offiseven és a Portfolio közös felméréséből kiderül, hogy mit akarnak a nők, és mit a férfiak az irodában.
Idén 10 éves a törökbálinti Telenor Ház, amely rengeteg egyedi megoldással épült a MÜPA-t is jegyző vezető építész Zoboki Gábor és a ZDA – Zoboki Építésziroda tervezésével. A tízéves évforduló kapcsán egy zártkörű bejáráson voltunk, végigjártuk az épületet, berepültük a környéket, interjúkat készítettünk és egy kerekasztalbeszélgetés során azt is megtudhattuk, hogy mit gondolnak a szakértők a hazai irodaépítészetről, illetve az aktuális munkavállalói igényekről.
Az irodák kialakítása korábban leginkább a menedzsment elvárásai mentén zajlott, ezért a többségük egy gyárra hasonlított, ahol szellemi munka folyik. Először a dizájn terén történtek látványos változások az, mára pedig egyértelműen a dolgozók igényei, kényelme, egészsége és persze hatékonysága került a középpontba. Az elmúlt években hazánkban is óriási fejlődésen ment keresztül az irodakultúra, de milyen helyen dolgoznak a legszívesebben és a leghatékonyabban a magyar munkavállalók?
Többnyire szubjektív megítélés kérdése, hogy ki mennyire elégedett a munkahelyével, beleértve nem csak az elvégezendő munkát, de minden fizikai körülményt is, mint például magát az irodaházat, a munkakörnyezetet, a rendelkezésre álló eszközöket és szolgáltatásokat. Éppen ezért nem is egyszerű olyan környezetet kialakítani, amiben mindenki jól érzi magát, a törekvés viszont egyre látványosabb sok cég részéről. Ehhez azonban ismerniük kell az igényeket, azt hogy mi zavarja és mi motiválja a dolgozókat, egyelőre ugyanis úgy tűnik, hogy csupán 5 százalékuk elégedett az irodaházzal, amelyben dolgozik.
Szerinte túl szigorúak a szabályok.
Edukációra is szükség van.
Mi történt az egyes településtípusoknál?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklist vendége volt.