Több tucat ponton további magyarázatot vár, illetve új számításokat kér az Európai Bizottság két olyan közlekedésfejlesztési projektnél, amelyhez a magyar kormány együtt 160 milliárd forintnyi támogatási igényt küldött ki Brüsszelbe év végén és összességében drágának találja a két projektet - írja a 24.hu. A lap kormányközeli informátora szerint a sietség miatt nem teljeskörűen kidolgozott támogatási igényeket küldtek ki Brüsszelbe, hogy minél hamarabb kik lehessen itthon fizetni a két projektre az előlegeket, és ezért lehet az, hogy beleköthettek odakint az anyagokba.
Számos uniós, vagy magyar költségvetésből finanszírozott nagyobb beruházásnál annyira durva a költségnövekedés mértéke, hogy az már felveti a visszaélés gyanúját, ezért vizsgálat szükséges - jelezte a mai Kormányinfón Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter elárulta: az egyik legutóbbi kabinetülésen 30-40 ilyen beruházást tárgyaltak át, és "sorba kellett nemet mondani, vagy utólagos vizsgálatra visszadobni" a projekteket, mert akkora a költségnövekmény jelentkezett náluk. Szerinte nem életszerű, hogy a 2-3 éve kidolgozott fejlesztési tervekhez képest immár 100-200%-os költségnövekményeknél járunk és vizsgálat szükséges, beleértve a saját városát érintő tram-train beruházást is. A Kormányinfón egyéb témákban elhangzott fontosabb üzenetek:
Ma jóváhagyta a Budapest és Székesfehérvár közötti vasúti összeköttetés javítására szánt 30 millió eurónyi uniós támogatást a Kohéziós Alapból az Európai Bizottság. Ezt a fejlesztési elképzelést a magyar hatóságok ún. nagyprojektként nyújtották be Brüsszelnek, ezért kellett megvárni a kedvező döntést. A tervek szerint a projekt 2018 nyarára fejeződik be.
Még a támogatási szerződések megkötése előtt hirtelen közel 28 milliárd forinttal megnövelte a kormány két dunántúli nagy vasúti EU-s projekt támogatási keretösszegét és ezekkel az új számokkal javasolja megkötni a szükséges szerződéseket - derül ki az érdekes eset a legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent egyik kormányhatározatból.
A kormány két nagy útprojekt javaslatát terjeszti az Európai Bizottság (EB) elé jóváhagyásra.
Miután a társadalmi infrastruktúra fejlesztési projektek terén fokozott a lemaradás a források lehívásában, kedd este megjelent az a Magyar Közlöny, amely a ciklus zárása előtt 3 hónappal az Operatív Program lényegi módosítását vázolja. Ugyanez rajzolódik ki a társadalmi megújulást szolgáló Operatív Programnál is, amelynek lényege, hogy a most év végéig felhasználható (és esélyesen "beragadó") vissza nem térítendő forrásokat pénzügyi eszközzé (hitel, azaz visszatérítendő forrássá) alakítaná a kormány azért, hogy ezek lehívására több idő legyen.
Az Európai Bizottság elfogadta az Emberi Erőforrások Minisztériuma által 2014 decemberében benyújtott négy egészségügyi nagyprojektet, így négy megyében egyenként 15 milliárd forintot meghaladó mértékű, összesen 203 millió eurós kórházfejlesztési beruházás valósulhat meg a "Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 2." prioritása keretében.
Több, a magyar kormány által is javasolt jelentős közlekedési, energetikai és egyéb fejlesztési projekt is megtalálható azon a listán, amelyet ma hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság munkacsoportja és amely alapul szolgálhat majd a Juncker-féle nagy beruházási program megvalósításához. A ma nyilvánosságra hozott listáról az EU pénzügyminiszterei után december közepén az EU állam és kormányfői tanácskoznak és azt követően látjuk majd a pontos menetrendet.
Rendkívül fontos kormányrendelet jelent meg a legfrissebb Magyar Közlönyben, hiszen rögzítette a kabinet azon 75 millió euró feletti, ún. közlekedési nagyprojektek listáját, amelyeket a 2014-2020-as uniós fejlesztési ciklus terhére kíván megvalósítani. Ezek a hatalmas beruházások alapvetően befolyásolják majd az ország életét a következő években, és egyúttal az építőiparon, illetve a közlekedésen keresztül a nemzetgazdaság teljesítményét is. A nyári Tarlós-Lázár csörte egyik fő oka mellett megtaláljuk a listán azt a régóta rebesgetett fejlesztést is, hogy közvetlen gyorsvasút vezessen a ferihegyi reptérről Budapest belvárosába. Közben nem találjuk a listán a Budapest-Kelebia vasútvonal szintén régóta rebesgetett fejlesztését, így ebben az EU helyett valószínűleg a kínaiak pénzére épít majd a kormány.
Kissé sejtelmes megfogalmazású, de több százmilliárd forintot jelentő feladatot kapott Orbán Viktor kormányfőtől egy tegnapi dátumú kormányrendeletben Lázár János, Seszták Miklós, Varga Mihály és Balog Zoltán miniszterek. November 15-ig ugyanis teljes körűen át kell világítaniuk "az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló, a 2007-2013 programozási időszakban indított, szakaszolással érintett és a feszített megvalósítási ütemezésű projekteket", ami a kormány által támogatott nagyprojektekre vonatkozik a gyakorlatban.
A gázai események miatt.
Holnap jön az amerikai inflációs adat.
Tartják magukat a korábbi előrejelzéshez.
Már látszódnak a magyar devizánál a túlvettség jelei.
Szerinte újra kell gondolni a monetáris politikát.
A kormány szerint puccs készült az országban.
A keddi Checklist a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáról jelentkezik.
Tényleg felfelé bukott Szergej Sojgu?
Akár egymillió érintettje is lehet az új pályázatnak, aminek első körben 20 vagy talán 30 ezer nyertese lehet.