Az autómegosztás terjedése találkozott a vállalatok mobilitási igényeivel, így egyre több cég dönt úgy, hogy a saját flottájukat carsharing szolgáltatásokkal váltják ki.
A munkáltatóknak megéri az, hogy közösségi autóhasználatot biztosítanak dolgozóiknak, mivel növeli a dolgozók elégedettségét, és közben a cég anyagilag is jól jár: a bérlés díja költségként elszámolható, a munkavállaló számára nem jelent jövedelmet, kvázi adómentes
– mondta a Portfolio-nak Fata László juttatási szakértő, a Cafeteria Trend magazin alapítója. Fata szerint ugyanakkor bizonyos pozíciókban, például a felsővezetők körében a saját vagy a lízingelt céges autó még mindig presztízskérdés. Ezt támasztja alá Decsy Diána, a Randstad branch managere is, aki elárulta, megbízóik nagy része multinacionális cég, ahol a felsővezetők körében 90-95%-ban juttatásként jelen van a saját céges autó, de minimum egy céges garázshely. Mint mondta, a jelöltek nagy részének az is számít, milyen típusú járművet biztosítana a cég a részére.
"Véleményem szerint a közösségi autóhasználat egy köztes út lehet, hiszen a munkavállalók számára plusz juttatást jelent, olyan eszközt, amely segíti a munkahelyi mobilitást, és a kényelmi szempont is fontos. Ha nem is mindennapi használatra, de azt gondolom, nagyon jó választás lehet akár időszakosan hozzáférhetővé tenni az alkalmazottak számára, például esti munkavégzés esetén, vagy városon belüli mozgásra, ha egyik helyről kell gyorsan átjutni máshová, vagy akár jutalmazási rendszerben alkalmazni. Az ilyen gesztusoknak komoly munkaerő-megtartó szerepe van" – jegyezte meg Fata.
Ezzel Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület (OHE) elnöke is egyetért.
A juttatási csomagokat érdemes évről évre fejleszteni, annak megfelelően, ahogy a világ változik. Néhány éve még az autómegosztás, mint szolgáltatás elképzelhetetlen volt, ma viszont a céges kultúra része
– mondta a szakember, hozzátéve, hogy most, amikor a munkaerőhiány egyre súlyosabban érinti a magyar gazdaságot, különösen fontos, hogy a cégek vonzó juttatási csomagot kínáljanak a munkavállalóknak.
"A car sharing bevezetése előtt nagyon alaposan át kell gondolni a szolgáltatás igénybevételére való jogosultság feltételeit, fontos, hogy rögzítsük a szabályokat" – mondta.
Egy idei kutatás szerint a magyarok számára fontos a környezettudatosság, a munkavállalók 75%-a olyan szolgáltatásokat, cégeket részesít előnyben, amelyek környezettudatosan végzik a munkájukat. Épp ezért a toborzás során is döntő lehet, ha egy vállalat a céges flotta helyett vagy mellett közösségi autóhasználatot biztosít a dolgozók számára.
Ha a környezetvédelem része a munkáltatói brandnek, az sokat segít a fiatalabb, Y vagy Z generáció megnyerésében
– jegyezte meg Szűts Ildikó.
Nyitnak a cégek a carsharing irányába
Az utóbbi években rohamosan elszaporodtak az autómegosztással foglalkozó vállalkozások Budapesten. Magyarországon a GreenGo volt az első cég, amelyik elektromos autómegosztó szolgáltatást kínált a fővárosban. A cég hamar felfedezte a vállalatokban rejlő potenciált. A nagyvállalatok számára három különféle csomag is elérhető, ahol rugalmas felhasználás alapú csomagok alapján vehető igénybe a szolgáltatás.
Előfordul az is, hogy egy cég dolgozói kedvezményt kér tőlünk. Így a bérlést nem a vállalat, hanem a dolgozók fizetik, azonban így is jól járnak, mert kedvezményes áron használhatják a kocsikat
– mondta a Portfolio-nak Michaletzky Bálint, a cég ügyvezetője, aki szerint egyre több cég nyit a car sharing irányába. Úgy véli, cégmérettől függetlenül a legfontosabb döntési pont természetesen a céges közlekedésre fordított ár, összevetve a hasonló mobilitást biztosító autós megoldásokkal.
Azt láttuk, hogy az autók valójában az idő nagy részében csak állnak a parkolónkban, ezért igyekszünk drasztikusan csökkenteni a céges gépjárművek számát, és a GreenGókat beállítani helyettük. Egy ilyen kombinált közlekedési szolgáltatás már mindenki számára megadja a kellő rugalmasságot
– nyilatkozta dr. Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ igazgatósági elnöke, hozzátéve, igyekeznek széles palettát kínálni a munkavállalóknak a közlekedés terén.
Az egyik legnagyobb kreatívügynökségi csoport, a HPS beszerzési vezetője, Kutas Gergely elmondta, saját tapasztalataikból kiindulva inkább a differenciált közlekedési megoldások biztosítását látják fontosnak. A HPS-nél 150 ember napi mobilitási igényeit kell megoldaniuk, ebben egyaránt szerepet kap a dedikált céges autó, a taxi, a pool-car vagy akár a robogó, de a carsharing is. Már most is van számos olyan terület, amit a leghatékonyabban megosztott autókkal tudnak lefedni.
"Semmiképpen sem szeretnénk a taxizást tovább növelni, legfőképpen anyagi okokból, és a fenntarthatósági okok miatt. Egy belvárosi lokációban, ahol a parkolás nagyon nehéz, nem lehet fenntartani juttatásként, fizetési csomagként sehogy sem egy ekkora céges autós flottát. Adózási szempontból előnyös a GreenGo használat, már csak azért is, mert sokkal könnyebb alátámasztani az adóhatóság felé a GreenGózásnak a számláját, a bizonylatát, hiszen ugye autóbérlet van rajta" – mondta Kutas.
Michaletzky szerint vállalati partnereik száma épp azért növekszik, mert adott egy széleskörű munkavállalói réteg, akinek a munkaköre megkövetelné a városi mobilitást, de nem csak, hogy saját céges autót nem kapnak, a vállalatnál korlátozottan elérhető, közösen igénybe vehető autóért is versenyezniük kell.
Címlapkép forrása: Getty Images
A cikk megjelenését a GreenGo támogatta.
Lezárultak az amerikai-ukrán tárgyalások: ezt ajánlja Washington
A következő körben Moszkvába megy az amerikai delegáció
Tesztelni vitték az ukránok az új fegyverüket, szempillantás alatt lett éles a helyzet
Ezt nem látták jönni, szó szerint.
Történelmi fordulat: a Vatikán vezetője nyíltan kimondta, mit kell tennie Izraelnek a béke érdekében
A pápa első külföldi útja a Közel-Keletre vezetett.
Nem kíméli a természet a világ egyik legnépesebb országát - Százak haltak meg két hét alatt
Sok embert még mindig keresnek.
Tízezre vonultak utcára a kedvelt turistaközpontban - A kormány lemondását követelik
Nyár óta viszonylagos nyugalom volt, most újra beindultak a tiltakozások.
Adómentesség, avagy a TBSZ számla titkai - díjmentes, interaktív előadás
Gyakorlati, hasznos, érthető
Friss részletek derültek ki a nemzeti gárdistákra támadó férfiról - Bedőlt Trump elmélete
Nem Joe Biden alatt hibáztak a hatóságok.
Véget ér egy korszak Magyarországon: titokban már elindult a felkészülés az orosz gáz utáni életre
A gázárak nem is az LNG-költségek miatt, hanem a tranzitdíjak miatt ugorhatnak meg.
Mit hoz a 2025-ös őszi adócsomag a vállalkozásoknak?
A 2025. november 18-án gyorsított eljárásban elfogadott adócsomag célja a vállalkozások adóterheinek mérséklése, az adminisztráció csökkentése és az adóeljárások digitalizációjának f
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Nem csak a hírek mutatják, ami fontos - Miről gondolkoztak a világ vezető agytrösztjei 2025 októberében?
Az Összkép új kalandba kezd, kísérletként havi összefoglalót készítünk a világ vezető agytrösztjeinek munkáiból. Célunk, hogy áttekintsük a világ alakulásának fő trendjeit mélyebben
Az osztalék portfólióm - 2025. november
Két új céget is vettem, meg bővítettem is, szóval aktív volt ez a hónap is.VáltozásokFederal Agricultural Mortgage Corporation( AGM) vásárlás 164 dolláron. A hozama csak 3,66%, de nem ezért
Az MNB behúzta a kéziféket - Megéri beszállni a túlfűtött lakáspiacra az olcsó hitel miatt?
Miközben az országot elöntötte az Otthon Start generálta vásárlási láz, a piac mélyén vészjósló folyamatok zajlanak. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss jelentése szerint a lakásárak elszaka
Haalandnak jó a hozama (HOLD After Hours)
Móricz Dániellel szakértjük, hogy miért esnek, illetve nem esnek a piacok, és ír sebeket is feltépünk. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours... The post Haalandnak jó a ho
Elektromos áramot vezető baktériumok forradalmasíthatják az egészségügyet
Amerikai tudósok olyan elektromos áramot vezető baktériumokat fedeztek fel, amelyek új orvosi eszközök és hatékonyabb szennyezésmentesítési módszerek kifejlesztéséhez v
TBSZ nélkül milliókat bukhatsz
Nagyjából két éve számokkal alátámasztva írtam arról, hogy a TBSZ nélkül miért nem éri meg befektetni Magyarországon. Röviden összefoglalva: kellően nagy infláció mellett könnyen megleh
Préda: Nincs másik gyártósor
Ha egy kibertámadás miatt leáll egy vízmű, vagy egy erőmű, ott nem működnek a bevált IT-s reflexek.
Összeomlott a nagy bérmegállapodás – Lőttek a gyors magyar béremelésnek?
Mi jöhet most?
A lakosság nyer, az ipar fizet? Kettészakította az új szabályozás az energiahatékonysági piacot
Az EKR-rendszer fényes és sötét oldala.
Adómentesség, avagy a TBSZ számla titkai
Ha szeretnéd kihozni a legtöbbet a befektetéseidből, akkor ez az előadás neked szól. Végigmegyünk mindenen, ami a TBSZ és megnyitásához, használatához és okos kihasználásához kell.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
