Prémium

Változnak a kommunikációs stratégiák a válságban (x)

Portfolio
Felmérés a pénzügyi szektor szereplői körében
A globális válság átalakítja a pénzügyi szereplők kommunikációs stratégiáját. Míg a korábbi félelmekhez képest már látszik, hogy a pénzügyi szolgáltatók kommunikációra fordított költései nem változnak jelentősen, a szektorban a hitelesség megteremtéséhez szükséges eszközökre áldoznak a legtöbbet az idén.

Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók többsége 2009-ben változatlan szinten tervezi tartani a teljes kommunikációs büdzsét és ezen belül végez átcsoportosításokat. Az idén elsősorban a PR-kommunikációra és a rendezvényekre kerül egyre nagyobb hangsúly.

Mindez a GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség által a pénzügyi szektor kilenc szegmensében (corporate finance tanácsadók, értékpapír kereskedők, alapkezelők, lízingcégek, faktoring szolgáltatók, kockázati tőkealap kezelők, specializált pénzügyi szolgáltatók, nyugdíjpénztárak, private banking szolgáltatók) végzett felméréséből derül ki. A kilenc területen összesen 28 cég és szervezet vett részt a felmérésben, amely kiterjedt az egyes szegmensek szakmai szövetségeire is.

Volt olyan szereplő, aki 2009-re a PR költéseinek 40%-os tervezett növeléséről számolt be, míg a válaszadók negyede 5-30%-kal költ többet PR-re - sokszor pontosan megegyező mértékben csökkentve a reklámkiadásokat.

"A válság új helyzetet teremtett: a piaci átrendeződés hamarosan érződni fog a kommunikációban is. A hangsúly a reklámról az indirekt kommunikáció irányába tolódik, és egyre többen látják úgy, hogy a marketing különböző területei közül a PR nyújtja a leghatékonyabb támogatást az üzleti célok eléréséhez." - állapítja meg Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere.

A válaszadók elmondása alapján már 2008-ban is a PR-re, a rendezvényre és belső kommunikációra fordított költségek nőttek átlag feletti mértékben, és hasonló tendencia körvonalazódik 2009-re is.

' title='
Megjegyzés: a felmérés módszertanáról részletes leírás található az anyag végén

A költségek és befektetések megtérülése különösen kényes kérdés recessziós időszakokban. A reklám és a PR-kiadások megfelelő allokációjánál jó kiinduló pontot adhat annak vizsgálata, hogy a jellemzően alacsonyabb költségszint mellett megvalósítható PR mely területen hatékonyabb, mint a reklám. Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók szerint a PR a piaci pozícióépítésben (ide tartozik az ismertség növelése, az imázs javítása és a piaci szerep és a kommunikációs aktivitás párhuzamba állítása) és az üzleti stratégia támogatásában (vagyis az elérendő célokhoz szükséges értékeket, véleményeket és tényeket közvetítő kommunikációban) hatékonyabb, mint a reklám. Kisebb arányban ugyan, de több válaszadó is alkalmasabbnak tartotta PR-t a reklámnál a márkaépítés, az ügyfélszerzés és a terméktámogatás területén is.

"A felmérés keretében végzett interjúk során többen is úgy fogalmaztak, hogy a pénzügyi területre jellemző ügyfélközpontú, bizalmi alapú szolgáltatások esetében - ahol nehéz bemutatni a szolgáltatást a nyilvánosságnak - egyre inkább felértékelődik a szakmai tudást hitelesen bemutató, a tartalomra építő PR-kommunikáció, emeli ki Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a stratégiájukat jól megválasztó szereplők vagy egyik, vagy másik típusú kommunikáció mellett teszik le a voksot, inkább hangsúlyeltolódásról, az arányok átrendezéséről beszélhetünk a megváltozott külső tényezők miatt."

' title='
Örök dilemma PR területen is, hogy milyen mértékben látható el tisztán saját alkalmazottakkal a tevékenység és milyen mértékben van szükség külső tanácsadó bevonására. A válaszadóknak mindössze a 30%-a támaszkodik csupán belső erőforrásra, míg a fennmaradó 70% bizonyos mértékben tanácsadói közreműködést is igénybe vesz. A külső tanácsadók bevonásának magas aránya azonban részben ennek a kommunikációs műfajnak a fő jellemzőjéből adódik: mivel a legnagyobb mértékben a hitelességre támaszkodik, pontosan ezt a hitelességet erősíti, amikor egy pénzügyi szolgáltató üzeneteit nem maga a vállalkozás, hanem a külső tanácsadó juttatja el a célcsoportok irányába. A külső segítség bevonásával a vállalkozás továbbá megtöbbszörözi és megerősíti azt a kapcsolati hálót, amit a kommunikációs során igénybe tud venni.

' title='
A felmérés módszertana
A GWC 2008 novemberében és decemberében a pénzügyi szektor elsősorban vállalati és intézményi, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó szereplői között telefonos megkereséssel végezte el a felmérést. A 28 válaszadó a pénzügyi szektor kilenc szegmenséből (corporate finance tanácsadók, értékpapír kereskedők, alapkezelők, lízingcégek, faktoring szolgáltatók, kockázati tőkealap kezelők, specializált pénzügyi szolgáltatók, nyugdíjpénztárak, private banking szolgáltatók) került ki, illetve a kutatás kiterjedt az egyes szegmensek szakmai szövetségeire is.

A GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökségről
A 2003-ban alapított GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség Magyarország egyik vezető üzleti és pénzügyi kommunikációs ügynöksége. A GWC elsődleges célja, hogy elsősorban a pénzügyi területen ügyfeleit a piacok sajátosságait, működését részleteiben is ismerő és értő munkatársakon keresztül szolgálja ki magas hozzáadott értéket képviselő kommunikációs stratégiaalkotással és kivitelezéssel.

További információ :
Kondor Anna
Ügyvezető partner
kondor@goodwillcom.hu
70-941-6896
www.goodwillcom.hu
(x)
Ricardo

Öröm van

Megjelent idehaza Carl Menger A közgazdaságtan alapelvei című 1871-es klasszikus műve. Tolle, lege!

Kasza Elliott-tal

3M Company

Nemrég írtam a Solventumról, levált az MMM-ről és áprilisban a tőzsdére ment. Minden MMM részvényes a 4 részvénye...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Raiszi halálának beláthatatlan következményei lehetnek Iránra és az egész világra
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Property X 2024
2024. május 29.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
KBAL2521