Változnak a kommunikációs stratégiák a válságban (x)
Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók többsége 2009-ben változatlan szinten tervezi tartani a teljes kommunikációs büdzsét és ezen belül végez átcsoportosításokat. Az idén elsősorban a PR-kommunikációra és a rendezvényekre kerül egyre nagyobb hangsúly.
Mindez a GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség által a pénzügyi szektor kilenc szegmensében (corporate finance tanácsadók, értékpapír kereskedők, alapkezelők, lízingcégek, faktoring szolgáltatók, kockázati tőkealap kezelők, specializált pénzügyi szolgáltatók, nyugdíjpénztárak, private banking szolgáltatók) végzett felméréséből derül ki. A kilenc területen összesen 28 cég és szervezet vett részt a felmérésben, amely kiterjedt az egyes szegmensek szakmai szövetségeire is.
Volt olyan szereplő, aki 2009-re a PR költéseinek 40%-os tervezett növeléséről számolt be, míg a válaszadók negyede 5-30%-kal költ többet PR-re - sokszor pontosan megegyező mértékben csökkentve a reklámkiadásokat.
"A válság új helyzetet teremtett: a piaci átrendeződés hamarosan érződni fog a kommunikációban is. A hangsúly a reklámról az indirekt kommunikáció irányába tolódik, és egyre többen látják úgy, hogy a marketing különböző területei közül a PR nyújtja a leghatékonyabb támogatást az üzleti célok eléréséhez." - állapítja meg Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere.
A válaszadók elmondása alapján már 2008-ban is a PR-re, a rendezvényre és belső kommunikációra fordított költségek nőttek átlag feletti mértékben, és hasonló tendencia körvonalazódik 2009-re is.

A költségek és befektetések megtérülése különösen kényes kérdés recessziós időszakokban. A reklám és a PR-kiadások megfelelő allokációjánál jó kiinduló pontot adhat annak vizsgálata, hogy a jellemzően alacsonyabb költségszint mellett megvalósítható PR mely területen hatékonyabb, mint a reklám. Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók szerint a PR a piaci pozícióépítésben (ide tartozik az ismertség növelése, az imázs javítása és a piaci szerep és a kommunikációs aktivitás párhuzamba állítása) és az üzleti stratégia támogatásában (vagyis az elérendő célokhoz szükséges értékeket, véleményeket és tényeket közvetítő kommunikációban) hatékonyabb, mint a reklám. Kisebb arányban ugyan, de több válaszadó is alkalmasabbnak tartotta PR-t a reklámnál a márkaépítés, az ügyfélszerzés és a terméktámogatás területén is.
"A felmérés keretében végzett interjúk során többen is úgy fogalmaztak, hogy a pénzügyi területre jellemző ügyfélközpontú, bizalmi alapú szolgáltatások esetében - ahol nehéz bemutatni a szolgáltatást a nyilvánosságnak - egyre inkább felértékelődik a szakmai tudást hitelesen bemutató, a tartalomra építő PR-kommunikáció, emeli ki Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a stratégiájukat jól megválasztó szereplők vagy egyik, vagy másik típusú kommunikáció mellett teszik le a voksot, inkább hangsúlyeltolódásról, az arányok átrendezéséről beszélhetünk a megváltozott külső tényezők miatt."


A GWC 2008 novemberében és decemberében a pénzügyi szektor elsősorban vállalati és intézményi, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó szereplői között telefonos megkereséssel végezte el a felmérést. A 28 válaszadó a pénzügyi szektor kilenc szegmenséből (corporate finance tanácsadók, értékpapír kereskedők, alapkezelők, lízingcégek, faktoring szolgáltatók, kockázati tőkealap kezelők, specializált pénzügyi szolgáltatók, nyugdíjpénztárak, private banking szolgáltatók) került ki, illetve a kutatás kiterjedt az egyes szegmensek szakmai szövetségeire is.
A GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökségről
A 2003-ban alapított GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség Magyarország egyik vezető üzleti és pénzügyi kommunikációs ügynöksége. A GWC elsődleges célja, hogy elsősorban a pénzügyi területen ügyfeleit a piacok sajátosságait, működését részleteiben is ismerő és értő munkatársakon keresztül szolgálja ki magas hozzáadott értéket képviselő kommunikációs stratégiaalkotással és kivitelezéssel.
További információ :
Kondor Anna
Ügyvezető partner
kondor@goodwillcom.hu
70-941-6896
www.goodwillcom.hu
(x)
Történelmű jelentőségű a keleti nagyhatalom JL-1-es ALBM nukleáris rakétája, de valamiben még mindig súlyos a lemaradás
A két versenytárs jóval előzi Pekinget.
Megszűnt a líra felértékelése, ami évekig vonzotta a befektetőket
Törökország elhagyja eddigi stratégiáját.
Katonai lépésről döntött Lengyelország az orosz drónbetörés után
Már készülődnek is az egyenruhások Kijevbe.
Új szintre emelte Európa az agyelszívást, kutatók garmadája azonnal indulna az EU-ba
Hatalmas siker az Európai Unió kutatókat elcsábító programja.
Véleményt mondott Oroszország a Kirk-gyilkosságról
Moszkva sem hagyta szó nélkül a megrázó esetet.
Az EU beleáll a kínaiakba: jön az olcsó, európai e-autók gyártását és vásárlását támogató program
Hamarosan jön a támogatási program a teljesen Made in EU autókhoz.
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál
Elérhetőek-e az EU-s zöldítési célok?
Az IRENA 2025 júniusi jelentése átfogó képet ad az EU energiaátállási kilátásairól, szektoronkénti bontásban, valamint ismerteti a dekarbonizáció várható társadalmi és gazdasági hatása
100 milliárd forint a magyar vállalkozásoknál
Elértük a 100 milliárdot! - hangzik a hír, de mit takar ez a szám a valóságban? Csak egy újabb számadat, vagy tényleg változást hoz a mindennapokban?

Az egykulcsos szja kelet-európai szokás
A legtöbb európai ország progresszív adórendszert üzemeltet: a fizetendő személyi jövedelemadó arányos a keresettel. A grafikonon a legmagasabb személyi jövedelemadó-kulcsok és a kiegészít

A kötvénypiac csendes forradalma
Sokan temették már a kötvénypiacot az utóbbi évek során, azonban a jelenlegi hozamszintek mellett épp most kínálkozhat kivételes lehetőség a hosszú távban gondolkodó befektetőknek. A mosta
A "hedonisztikus fenntarthatóság" és az innovatív urbanizmus szimbiózisa
A koppenhágai CopenHill egyszerre modern erőmű, városi park és közösségi tér, amely 2021-ben elnyerte az Év Épülete díjat.
GINOP Plusz 2.1.1-24: A visszatérő K+F pályázat nagy fordulatai
Minden idők egyik legnagyobb innovációs pályázati kerete nyílt meg: több mint 106 milliárd forint várja azokat a cégeket, akik mernek nagyot álmodni.


Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
Állami tulajdonból a 4iG-hoz kerül a Rába
Bővül a cég védelmi portfóliója.
Testközelből Trump támadása a Harvard ellen
Izgalmas időszak van az Ivy League-es magyar diákok mögött.
