Prémium

Három generáció, egy értékrend (x)

Portfolio
Megfejteni a jól működő vállalkozások titkát, bemutatni jelenüket és képet kapni jövőbeli elképzeléseikről nem mindennapi utazás. A "Stafétabot - vállalkozások jelenéről és jövőjéről" cikksorozat ezekre a kérdésekre keres választ, jelen esetben a Ziegler Csoport vezetőjével készült beszélgetésben. A rovat támogatója a magyar vállalkozások szakértő partnere, a CIB Bank Zrt.
Bemutatkozik Ziegler János, a Ziegler Kereskedelmi Kft. valamint a Ziegler János és Tsai Gépgyártó Bt. ügyvezetője


Három generáció, egy értékrend
Milyen szempontok voltak fontosak a kezdetekkor, az alapításakor, és mi az, amit ma kiemelne?

A cég története három generációig nyúlik vissza. Nagyapám 1953-ban alapította a vállalkozást, olyan célokkal, amelyek ma is alapjai a Ziegler csoportnak: ilyen a magas minőség előállítása, az értékek továbbadása és a tisztességes megélhetés. A Ziegler KFT egyébként különböző édes és sajtos ostyák előállításával foglalkozik, a Ziegler János és Tsai. BT pedig ostyasütő gépsorokat gyárt. A két cég erősíti egymást, egyrészt az ostyagyár referenciaként üzemel a gépgyárnak, míg az ostyagyártás esetén felbecsülhetetlen értéket jelent a "jutányos" beszerzési ár és szervizháttér, minden helyszínen. A kezdetekkor is tisztességes munkát végeztünk, ahogy ma is, amikor a legfontosabb, hogy felkészülten és több lábon állva tudjuk kezelni a folyton változó gazdasági körülményeket.

Változott a stratégia a formálódó gazdasági környezetben?

Kommersz termékeket továbbra sem szeretnénk gyártani, inkább a bio- és diabetikus termékek eladását kívánjuk növelni újabb ízek bevezetése mellett. Változatlan a megfontolt növekedési stratégia. Biztos léptekkel haladunk előre, elkerülve a nagy kockázatokat. 2001-ben költöztünk új üzemünkbe Zsámbékra, és ettől kezdve a gépek fejlesztésére, korszerűsítésére koncentrálhattunk. Ami változott, hogy ma már több felvevő piacban is gondolkodhatunk, mivel kiléptünk nemzetközi vizekre is. Járunk nemzetközi élelmiszeripari kiállításokra, ezáltal újabb és újabb országokba tudjuk szállítani termékeinket, és eszközeinket. Gépeink a világ több mint 35 országában dolgoznak, ostyáink pedig Európa-szerte kezdenek ismertté válni.



Három generáció, egy értékrend
A vállalkozás irányítójaként mi az, amit szeret saját kézben tartani és mi az, amit munkatársaira bíz?

Egy családi vállalkozás vezetőjének mindig kihívás, hogy "kiengedjen" a kezéből feladatokat, de egy 50 fős szervezet esetében ez elengedhetetlen. A napi operatív teendőkön és az üzemmenet biztosításán felül is egyre több feladatot bízok rá a munkatársakra. Egyfajta határhoz érkeztünk, és érzem, hogy egyre komplexebb, több felelősséget igénylő feladatokat is delegálni fogok majd, de az új üzletek megszerzését és a termékfejlesztést személyesen végzem. A stratégiai célokon folyamatosan jár az ember feje, akkor is, amikor hirtelen keletkezik egy szabad fél órája, ami ajándék.

Mi lehet a további sikeres működés titka a jövőre nézve?

Gazdasági értelemben a korábban említett több lábon állás, az átgondolt építkezés és a kompromisszum nélküli minőség megtartása. Emberileg a legfontosabbnak a korrektséget, kiszámíthatóságot tartom.

Amikor ez aktuálissá válik, kinek szeretné majd átadni a Stafétabotot?

Mint több évtizedes családi vállalkozás, boldog lennék, ha ez meg is maradna, remélem, hogy gyerekeimnek lesz még alkalmuk és kedvük folytatni a hagyományokat.


Három generáció, egy értékrend
Holdblog

Ha az ételpazarlás ország lenne...

Rengeteg erőforrást használunk fel olyan ételek előállítására, szállítására, feldolgozására és csomagolására, amelyekre végül nincs szükségünk. Az el sem fogyasztott ételhulladékok

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

Ez is érdekelhet