Egy cél, négy út - így növekszik a Mito Group (x)
Prémium

Egy cél, négy út - így növekszik a Mito Group (x)

PR cikk
A tizenöt év után cégcsoporttá alakult, digitális fejlesztésekkel és kampányokkal foglalkozó Mito Group vezérigazgatója, Farkas Albert beszélt arról, hogy miért kellett üzletági vállalatokat létrehozni ahhoz, hogy ne csak itthon, hanem külföldön is növekedni tudjanak.

Apró digitális és reklámügynökségként indultatok, mára a legismertebb márkák kommunikációjáért, világvállalatok online jelenlétéért is feleltek, de nem egy, hanem négy különálló cégként. Miért döntöttetek úgy, hogy üzletágakat alakítotok?

mito-1
Kovács Balázs, Farkas Albert és Pőcze Balázs, a Mito alapítói

2008-ban még nem egy szép irodaházban dolgoztunk kétszázharmincan, hanem heten ücsörögtünk egy belvárosi lakásban, amit irodának hívtunk, és minden feladatnak örültünk, egy website fejlesztésének ugyanúgy, mint egy reklámkampány megtervezésének. Ez az attitűd sokáig, nagyjából ötven-hetven főig meg is maradt, és ehhez az egy szinten lévő szakmai csapatok, mint legfelsőbb szervezeti egységek, tökéletesek voltak. Aztán, ahogyan elkezdtünk nőni, olyan márkákkal együtt dolgozni, mint az OTP, a Wizz Air, a Vodafone vagy a Deutsche Telekom és a Magyar Telekom, ez elérte a korlátait. Egyre több volt a specializált, szakértői feladat, egyre gyakrabban fordult elő, hogy színtiszta fejlesztői, márkakommunikációs, média vagy épp marketingautomatizációs projekteket kaptunk. Ezt felismerve, hogy termékesíteni, tudatosan nőni tudjunk, létrejött a Mito Group négy üzletággal: Digital, Creative, Performance és Next.

mito-2

Ez négy teljesen külön cég?

Igen és nem. A kultúra közös, de az üzletági vállalatok növekedési pályája egészen más. Digital üzletágunk, amely digitális termékfejlesztéssel, weboldalak és mobilalkalmazások tervezésével foglalkozik, hosszú ideje kinézett magának két szektort, amelyben világszinten meghatározó szereplő lehet középtávon; lottótársaságoknak és légitársaságoknak már három kontinensen dolgozott a csapat. Az üzleti folyamatok és termékek újragondolásával, illetve lojalitásprogramokkal foglalkozó Next sokkal inkább digitális érettség alapján talál magának ügyfeleket. A Creative és a Performance valahol a kettő között helyezkedik el. Ami viszont általános, hogy míg a hazai piacon jól jön egy rugalmas partner, aki mindenben segít az ügyfeleknek, addig a nagyobb európai országokban már egyértelműen jobban teljesít egy specializált értékajánlat. Igazi kihívás a két szemlélet integrálása a hétköznapjainkba.

mito-3

Mekkora az autonómia az egyes cégeknél? Van bármi, amit központilag szerveztek?

Azért, hogy mindenkinek meglegyen a kellő rugalmassága, a csoportműködés klasszikus formáját választottuk: a magas szintű stratégia csoportszinten születik meg, ahogyan a pénzügy, a kontrolling, a HR és a kommunikáció felsővezetői is ott ülnek. Az ő irányításuk és segítségük mellett szabadon működnek az egyes üzletágak.

Hogyan szereztek új ügyfeleket?

Az ajánlásnak hihetetlen ereje van, különösen a hazai piacon. Külföldön szintén gyakori, hogy egy-egy szakember dicsér minket, aminek hatására meghívást kapunk egy tenderre, de ott szükségünk van tudatosabb ismertségépítésre is. Ez javarészt üzletági szinten, az egyes fókuszterületeken történik, ami lehet szektor, mint a Digitalnál a közlekedés és a szerencsejáték, vagy tevékenységi terület, mint a Nextnél a lojalitásprogramok kialakítása és üzemeltetése. Ezen tudatosan dolgozunk, ez a következő egy-két év legfontosabb kihívása.

Hol tartotok tizenöt év múlva?

Ezt nem tudjuk pontosan, sőt, körülbelül sem. Az viszont látszik, hogy rövid- és középtávon az elsősorban nemzetközi növekedés megugorható, mert évek óta sikerrel versenyzünk külföldi, nálunk néha egy nagyságrenddel nagyobb cégekkel. Ha ezeket a feladatokat változatlanul el tudjuk látni budapesti központtal, itthoni és külföldi szakemberekkel, úgy, hogy közben a hazai ügyfeleink is elégedettek maradnak, akkor tizenöt éves távlatban is nyugodt vagyok.

mito-7

(x)

Kiszámoló

Unicredit ingyenes számlacsomag

Mint mindenki másnak, nekünk is megszüntették a Raiffeisen Gold2 számlacsomagunkat, helyette választhattuk volna az új Prémium számlákat, aminek a legnagyobb hátulütője az, hogy havi egymilli

Holdblog

Jobban drágult a hütte, mint a kisbolt

A síelés mindig is a jómódúak sportja volt, de ha az európai síparadicsomok áremelkedése folytatódik, akkor lassan igazi luxuscikk lesz belőle. A végéhez közeledő idei... The post Jobban dr

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
Díjmentes előadás

Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató

Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet