
Idén az április és szeptember közötti időszakban 65%-os visszaesés volt tapasztalható az autókölcsönző forgalmában, az előző évi azonos időszakhoz képest – tudta meg a Portfolio Lengyel Zsolttól, az Avis Magyarország ügyvezetőjétől. Az egyik legnagyobb veszteséget a Budapest Liszt Ferenc repülőtéri iroda forgalma szenvedte el, ahol több, mint 80%-os csökkenést tapasztaltak. Ez azért is fontos mutató, mert a repülőtéri bérbeadó iroda adja a cég teljes éves forgalmának több, mint a felét.
Mint megtudtuk, a cég folyamatosan frissíti járműparkját, melynek mérete idén fele akkora, mint tavaly. A flottaméret meghatározása mögött egyébként a kereslethez való igazodás, valamint a költségeik kordában tartása áll. Ezzel összefüggésben az idei évre jellemző, hogy az előző évekhez képest nagyobb számban értékesítik autóikat.A fenti számokból következik, hogy egyértelműen a turizmus beindulása jelentheti a kiutat a helyzetből, viszont úgy látják, hogy a nemzetközi utazásokra, így a külföldiek érkezésére akár másfél évet is várni kell még. A Magyar Autókölcsönzők Szövetségével (MAKSZ) együtt éppen ezért
folyamatosan azon dolgoznak, hogy elismerjék a bérautós cégek kapcsolódását a turizmus iparághoz úgy, mint a szállodákat, taxitársaságokat, utazásszervezőket, stb.
A bérautós cégeket jelenleg a flottakezelőkkel együtt tartják számon, azonban velük ellentétben a kölcsönzők számára az elsődleges bevételi forrás a turizmushoz kapcsolható. Tekintettel a gazdasági hatásokra, a szolgáltatási formák jelentős mértékben történő átrendeződésére, most a belföldi piacra koncentrálnak, hiszen itt található potenciális ügyfélkör azok számára, akik autót akarnak bérbe adni rövid vagy hosszú távra.

A rent-a-car cégek mindig is adtak bérbe autókat hosszú távra is (tartós bérlet), mely konstrukció ötvözi az eseti autóbérlés és a tartós autóhasználat előnyeit. A tartós bérleti szerződések mellett pedig egy úgynevezett keretszerződéses megállapodás esetén, rugalmasan kezelve a bérleti időszakot a bérlő igényei szerint, egy-két napos bérléstől kezdve a több hónapon át tartó bérleti időszakig olyan kötelezettségmentes lehetőséget is biztosítanak, amely segítségével akkor bérelhetünk autót, amikor szükségünk van rá.
Hozzányúltak a flotta szerkezetéhez
Az autókölcsönzőknél a gépjárművek kihasználtsága rendkívül fontos költséghatékonysági kérdés, ezt folyamatosan a lehető legmagasabb szinten kell tartaniuk.
Az idei évben jelentős mértékben hozzá kellett nyúlniuk a flotta szerkezetéhez, nagy átalakításokat végeztek.
A repülőtéri bérletek esetében inkább a mennyiségi kereslet mutatkozott, a belföldi bérléseknél teljesen más szempontok dominálnak. A Magyarországra érkező turisták többségének lényegében nem számított, hogy mely márka mely modelljével járta be az országot, belföldi bérlő ügyfélkör esetén azonban kiemelten figyelniük kell az egyes piaci szegmensek lefedésére, az egyedi igények és márka/modell preferenciák kielégítésére.
Ennek eredményeképpen olyan márkák kerültek be az Avis Magyarország flottájába, mint a Ford, a Hyundai, a Kia, a Volvo vagy a Toyota, kis- közép- és prémium kategóriában is, rövidesen pedig megjelennek a flottában a cég történetében először plug in hybrid modellek is, első körben a Mercedes-Benz és a Volvo zászlóshajói.
Természetesen a cégnél is nagy hangsúlyt fektetnek a biztonságos bérlésre. Autóikat fertőtlenítik erős vírus-, baktérium- és gombaölő szerekkel, melyek hatékonyak az új kórokozókkal szemben, beleértve a COVID-19-ért felelős koronavírust is. A külső és belső fertőtlenítőszeres takarítás érinti a kocsikulcstól kezdve a sebváltó karon, kéziféken, szellőzőnyílásokon, érintőképernyőn, kezelőszerveken, gombokon és fogantyúkon át egészen az ülések, a fejtámlák és biztonsági öveket is.
A cikk megjelenését az Avis Magyarország támogatta.
Címlapkép és fotó: Avis
Hol vannak még két számjegyű hozamok, és mi kell a befektetőknek? – Megszólalnak a hazai alapkezelés nagyágyúi
Szárnyalhatnak még tovább a közép-európai részvények?
Megkongatták a vészharangot: háború készül, sürgősen növelni kell a stratégiai fontosságú készleteket
Több lépést is tenni kell.
Egy hónap, 15 állomás: országjárásra indul a Portfolio és a KAVOSZ
Mindent megtudhatsz, amit a vállalati finanszírozásról tudni akartál.
Szép csendben fosztogatják a magyarok bankszámláit, de legalább már van minek örülni is
Ábrákon mutatjuk, hogyan fizet a magyar.
Brüsszellel végeztetné el a piszkos munkát az alkoholadókat belengető Franciaország
Több tagállam EU-s szabályozáson keresztül csökkentené az alkoholfogyasztást.
Zuckerberg bemutathatja a jövő szemüvegét: 800 dollárért jön a kijelzős okosszemüveg
Egy holnapi eseményen.
Jelzés érkezett az EKB-ból: a kamatvágási ciklus a vége felé járhat
Jó helyzetben van jelenleg az eurózóna jegybankja.
Követett részvények - 2025. szeptember
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

A projektzárás négy arca, és miért fájhat nagyon, ha összekevered
Mikor tekinthető befejezettnek egy támogatott projekt? Amikor az utolsó gépet beüzemelték? Amikor az utolsó számlát kiegyenlítették? Vagy amikor az Irányító Hatóság végre rábólinthat a z

Kijózanodás az AI-horrorból: a szilícium kávét kér
Nem kell tartani az AI-tól, a Terminátor-forgatókönyvek mind-mind olyan képességekre alapulnak, amikkel az AI nem bír, és nem is tudjuk, bírni fog-e valaha. Nemrég terjedelmes... The post Kijóza

Személyi kölcsön: Az ősz legolcsóbb banki ajánlatai egy helyen
Történelmi csúcsra ért a személyi kölcsön piac Magyarországon: 2025 júliusában soha nem látott összegű személyi kölcsönt vettek fel a magyarok egyetlen hónap alatt. Erős a piaci verseny,
A stabilcoinok léte garantálhatja a dollár és Amerika szerepét a világgazdaságban
Nyáron elfogadták Amerikában a "zseni" szabályozást, amely új kapcsolatot jelent a kriptodevizák és a hagyományos pénzrendszer közt. A szabályozás komoly hullámokat kavart, a tradicionális

Pénzgyáros AI
Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th

Kelet-Közép-Európa - hogyan tudjuk kontrollálni a saját sorsunkat?
Kelet-Közép Európa jövőjét a rendelkezésre álló erőforrások és képességek, röviden a potenciál határozza meg. A kérdés, hogy a potenciált mennyiben tudjuk felhasználni a régió polgá

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra - Szemfényvesztés vagy óriási biznisz?
Mit hoz a Wisdom Motor?
Mire elég régiós viszonylatban a hazai bérrobbanás? – A továbbiakhoz a AI-nak is lesz egy-két szava
A termelékenység növelés.
Van értelme még az elitdiplomának az AI korszakban?
Harvardos és yale-es diákok megélése a mesterséges intelligencia előretöréséről.
