
Idén az április és szeptember közötti időszakban 65%-os visszaesés volt tapasztalható az autókölcsönző forgalmában, az előző évi azonos időszakhoz képest – tudta meg a Portfolio Lengyel Zsolttól, az Avis Magyarország ügyvezetőjétől. Az egyik legnagyobb veszteséget a Budapest Liszt Ferenc repülőtéri iroda forgalma szenvedte el, ahol több, mint 80%-os csökkenést tapasztaltak. Ez azért is fontos mutató, mert a repülőtéri bérbeadó iroda adja a cég teljes éves forgalmának több, mint a felét.
Mint megtudtuk, a cég folyamatosan frissíti járműparkját, melynek mérete idén fele akkora, mint tavaly. A flottaméret meghatározása mögött egyébként a kereslethez való igazodás, valamint a költségeik kordában tartása áll. Ezzel összefüggésben az idei évre jellemző, hogy az előző évekhez képest nagyobb számban értékesítik autóikat.A fenti számokból következik, hogy egyértelműen a turizmus beindulása jelentheti a kiutat a helyzetből, viszont úgy látják, hogy a nemzetközi utazásokra, így a külföldiek érkezésére akár másfél évet is várni kell még. A Magyar Autókölcsönzők Szövetségével (MAKSZ) együtt éppen ezért
folyamatosan azon dolgoznak, hogy elismerjék a bérautós cégek kapcsolódását a turizmus iparághoz úgy, mint a szállodákat, taxitársaságokat, utazásszervezőket, stb.
A bérautós cégeket jelenleg a flottakezelőkkel együtt tartják számon, azonban velük ellentétben a kölcsönzők számára az elsődleges bevételi forrás a turizmushoz kapcsolható. Tekintettel a gazdasági hatásokra, a szolgáltatási formák jelentős mértékben történő átrendeződésére, most a belföldi piacra koncentrálnak, hiszen itt található potenciális ügyfélkör azok számára, akik autót akarnak bérbe adni rövid vagy hosszú távra.

A rent-a-car cégek mindig is adtak bérbe autókat hosszú távra is (tartós bérlet), mely konstrukció ötvözi az eseti autóbérlés és a tartós autóhasználat előnyeit. A tartós bérleti szerződések mellett pedig egy úgynevezett keretszerződéses megállapodás esetén, rugalmasan kezelve a bérleti időszakot a bérlő igényei szerint, egy-két napos bérléstől kezdve a több hónapon át tartó bérleti időszakig olyan kötelezettségmentes lehetőséget is biztosítanak, amely segítségével akkor bérelhetünk autót, amikor szükségünk van rá.
Hozzányúltak a flotta szerkezetéhez
Az autókölcsönzőknél a gépjárművek kihasználtsága rendkívül fontos költséghatékonysági kérdés, ezt folyamatosan a lehető legmagasabb szinten kell tartaniuk.
Az idei évben jelentős mértékben hozzá kellett nyúlniuk a flotta szerkezetéhez, nagy átalakításokat végeztek.
A repülőtéri bérletek esetében inkább a mennyiségi kereslet mutatkozott, a belföldi bérléseknél teljesen más szempontok dominálnak. A Magyarországra érkező turisták többségének lényegében nem számított, hogy mely márka mely modelljével járta be az országot, belföldi bérlő ügyfélkör esetén azonban kiemelten figyelniük kell az egyes piaci szegmensek lefedésére, az egyedi igények és márka/modell preferenciák kielégítésére.
Ennek eredményeképpen olyan márkák kerültek be az Avis Magyarország flottájába, mint a Ford, a Hyundai, a Kia, a Volvo vagy a Toyota, kis- közép- és prémium kategóriában is, rövidesen pedig megjelennek a flottában a cég történetében először plug in hybrid modellek is, első körben a Mercedes-Benz és a Volvo zászlóshajói.
Természetesen a cégnél is nagy hangsúlyt fektetnek a biztonságos bérlésre. Autóikat fertőtlenítik erős vírus-, baktérium- és gombaölő szerekkel, melyek hatékonyak az új kórokozókkal szemben, beleértve a COVID-19-ért felelős koronavírust is. A külső és belső fertőtlenítőszeres takarítás érinti a kocsikulcstól kezdve a sebváltó karon, kéziféken, szellőzőnyílásokon, érintőképernyőn, kezelőszerveken, gombokon és fogantyúkon át egészen az ülések, a fejtámlák és biztonsági öveket is.
A cikk megjelenését az Avis Magyarország támogatta.
Címlapkép és fotó: Avis
Túl drága lett az étterem, inkább otthon főznek az emberek
Már többet főznek otthon az emberek, mint a Covid-lezárások idején.
Könnyen lehet, hogy rossz vége lesz Trump botrányos katonai bevetésének
Újabb per indult az elnök ellen.
Moszkva is kénytelen volt elismerni: földbe állt az orosz növekedési csoda
A Kremlt is meglepte, milyen gyorsan kifulladt a diadalmenet.
Veszélyes baktérium került a csapvízbe: két magyar településre adtak ki figyelmeztetést
12 főnél igazolták eddig a megbetegedést.
Vállalati oldalról csak tényszerű alapon érdemes kommunikálni a fenntarthatóságról − A Z generáció bizalmatlanságát nehéz eloszlatni
A sajtó felelőssége is nagy a fenntarthatóságról folytatott kommunikációban.
Kik vehetnek fel 10% önerő mellett Otthon Startot és kikre nem érvényes a könnyítés?
Szeptember másodikától módosította az MNB az adósságfék szabályokat. Így szélesebb réteg vehet fel minimális 10% önerő mellett lakáshitelt. Mindenképpen érdemes leszögezni, hogy a válto
5,871 milliárd euróból újítanák meg Görögország vízrendszerét
A görög kormány új stratégiát hirdetett a vízügyi problémák kezelésére, válaszul a klímaváltozás súlyos kihívásaira.
A pályázati támogatás ára: fenntartási kötelezettségek
Siker! Lezártad a projektedet, átmentél a záró elszámoláson, és úgy érzed most végre hátradőlhetsz. De vigyázz! A történet itt még nem ért véget. A fenntartási időszak a pályázatok f

Új malac a karámban? - Francia kockázatok Európában
Franciaországban ismét nő a politikai kockázat: a kormányfő bizalmi szavazást kért maga ellen, miközben 43,8 milliárd eurós megszorító csomag készül. A francia-német kötvényhozam-spread 8
HR trendek 2025-2026
A magyar munkaerőpiac 2025-ben fordulóponthoz érkezett. A gazdasági bizonytalanság, a technológiai fejlődés és a társadalmi elvárások együtt formálják át a vállalatok működését. Az elk

Kell-e új nevet adni az évszakoknak a klímaváltozás miatt?
Az évszakok rendjét, amelyet a modernitás és a globalizáció uniformizált, az antropocén éghajlati változásai fokozatosan felülírják.
Mit köszönhetünk a ChatGPT-nek?
Az emberi hallucinációt mint a külső inger nélküli érzékelést definiálhatjuk. Modellhallucinációról akkor beszélhetünk például, amikor egy modell elsősorban nem adatra, hanem a modell fel
Fenntartási jelentés: a KFI projektek láthatatlan aknái az EPTK-ban
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.


Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
A Labubu babák a tőzsdén is tarolnak
Amikor az eredetit gyártja Kína, a másolatot a világ.
Pickup tuning a határban: ezek az extrák most a gazdák és vadászok kedvencei
A pickupok ütőképességét az extrák adják.
Összefognak az új világrend erős emberei − Mi lesz ebből, ki állitja meg őket?
Erősödőben Kína bűvköre.
