Idén az április és szeptember közötti időszakban 65%-os visszaesés volt tapasztalható az autókölcsönző forgalmában, az előző évi azonos időszakhoz képest – tudta meg a Portfolio Lengyel Zsolttól, az Avis Magyarország ügyvezetőjétől. Az egyik legnagyobb veszteséget a Budapest Liszt Ferenc repülőtéri iroda forgalma szenvedte el, ahol több, mint 80%-os csökkenést tapasztaltak. Ez azért is fontos mutató, mert a repülőtéri bérbeadó iroda adja a cég teljes éves forgalmának több, mint a felét.
Mint megtudtuk, a cég folyamatosan frissíti járműparkját, melynek mérete idén fele akkora, mint tavaly. A flottaméret meghatározása mögött egyébként a kereslethez való igazodás, valamint a költségeik kordában tartása áll. Ezzel összefüggésben az idei évre jellemző, hogy az előző évekhez képest nagyobb számban értékesítik autóikat.A fenti számokból következik, hogy egyértelműen a turizmus beindulása jelentheti a kiutat a helyzetből, viszont úgy látják, hogy a nemzetközi utazásokra, így a külföldiek érkezésére akár másfél évet is várni kell még. A Magyar Autókölcsönzők Szövetségével (MAKSZ) együtt éppen ezért
folyamatosan azon dolgoznak, hogy elismerjék a bérautós cégek kapcsolódását a turizmus iparághoz úgy, mint a szállodákat, taxitársaságokat, utazásszervezőket, stb.
A bérautós cégeket jelenleg a flottakezelőkkel együtt tartják számon, azonban velük ellentétben a kölcsönzők számára az elsődleges bevételi forrás a turizmushoz kapcsolható. Tekintettel a gazdasági hatásokra, a szolgáltatási formák jelentős mértékben történő átrendeződésére, most a belföldi piacra koncentrálnak, hiszen itt található potenciális ügyfélkör azok számára, akik autót akarnak bérbe adni rövid vagy hosszú távra.

A rent-a-car cégek mindig is adtak bérbe autókat hosszú távra is (tartós bérlet), mely konstrukció ötvözi az eseti autóbérlés és a tartós autóhasználat előnyeit. A tartós bérleti szerződések mellett pedig egy úgynevezett keretszerződéses megállapodás esetén, rugalmasan kezelve a bérleti időszakot a bérlő igényei szerint, egy-két napos bérléstől kezdve a több hónapon át tartó bérleti időszakig olyan kötelezettségmentes lehetőséget is biztosítanak, amely segítségével akkor bérelhetünk autót, amikor szükségünk van rá.
Hozzányúltak a flotta szerkezetéhez
Az autókölcsönzőknél a gépjárművek kihasználtsága rendkívül fontos költséghatékonysági kérdés, ezt folyamatosan a lehető legmagasabb szinten kell tartaniuk.
Az idei évben jelentős mértékben hozzá kellett nyúlniuk a flotta szerkezetéhez, nagy átalakításokat végeztek.
A repülőtéri bérletek esetében inkább a mennyiségi kereslet mutatkozott, a belföldi bérléseknél teljesen más szempontok dominálnak. A Magyarországra érkező turisták többségének lényegében nem számított, hogy mely márka mely modelljével járta be az országot, belföldi bérlő ügyfélkör esetén azonban kiemelten figyelniük kell az egyes piaci szegmensek lefedésére, az egyedi igények és márka/modell preferenciák kielégítésére.
Ennek eredményeképpen olyan márkák kerültek be az Avis Magyarország flottájába, mint a Ford, a Hyundai, a Kia, a Volvo vagy a Toyota, kis- közép- és prémium kategóriában is, rövidesen pedig megjelennek a flottában a cég történetében először plug in hybrid modellek is, első körben a Mercedes-Benz és a Volvo zászlóshajói.
Természetesen a cégnél is nagy hangsúlyt fektetnek a biztonságos bérlésre. Autóikat fertőtlenítik erős vírus-, baktérium- és gombaölő szerekkel, melyek hatékonyak az új kórokozókkal szemben, beleértve a COVID-19-ért felelős koronavírust is. A külső és belső fertőtlenítőszeres takarítás érinti a kocsikulcstól kezdve a sebváltó karon, kéziféken, szellőzőnyílásokon, érintőképernyőn, kezelőszerveken, gombokon és fogantyúkon át egészen az ülések, a fejtámlák és biztonsági öveket is.
A cikk megjelenését az Avis Magyarország támogatta.
Címlapkép és fotó: Avis
Itt az új influenza variáns, ami kikerüli az oltásokat: súlyos járvány jöhet
Veszélyesek a kilátások.
Elhúzódó háborúra készül Románia - Felkészül a hadsereg
Fel kell gyorsítani a román védelmi ipar újjáélesztését.
Kihívások éve a könyvvizsgálatban - tapasztalatok trendek
A könyvvizsgálat kívülről gyakran statikus szakmának tűnik: szigorú standardok, jól körülhatárolt eljárások, kiszámítható munkarend. Az előző év azonban ismét bebizonyította, hogy a s
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
A politika első számú fegyvere: a gazdasági fantazmagória
Egyik napról a másikra 7 millió gyermek tűnt el az Egyesült Államokban. Franciaországban sokan próbálnak "karriernyugdíjasok" lenni. New Yorkban volt idő, amikor inkább felgyújtották a... T
Franklin Resources Inc. - kereskedés
Júniusban néztem rá legutóbb, akkor 18%-os pluszban voltam, ez mostanra 7%-ra olvadt. De szerintem nincsen semmi baj, ez csak egy korrekció, és nemsokára megint emelkedni fog.Hetes:Pont ugyanúgy l
Megjelent a tervezet: meghosszabbítják a kamatstopot a diákhiteleknél
A tervezet alapján a szabad felhasználású Diákhitel1 esetében a kormány meghosszabbítja félévvel a kamatstopot, az érintett kölcsönök kamata 2026. január 1-től 2026. június 30-ig érvényb
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Tényleg soha nem álltunk ilyen közel a háború lezárásához?
Vajon sikerül kompromisszumot kötni?
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.

