Az AutoWallishoz tartozó, mintegy 130 ezer regisztrált felhasználóval és közel 500 autóval rendelkező wigo carsharing új árazási rendszert vezetett be, amely rugalmasabb és átláthatóbb megoldást kínál az ügyfeleknek. A változtatások áprilistól léptek életbe, és több területet is érintenek – tájékoztatta a szolgáltató a Portfolio-t.
A változás legfontosabb eleme, hogy az 1 órán belüli utak esetében a wigo áttér az eddigi, időalapú árazásról a futott kilométerek szerinti elszámolásra.
Pontosabban tervezhető az utazás
Sáreczky Richárd, a wigo operatív igazgatója a Portfolio-nak elmondta, hogy folyamatosan figyelik az ügyfelek igényeit, és az utóbbi időkben kapott visszajelzésekből azt látták, hogy a felhasználók jobb megoldásnak tartják a megtett kilométerek alapján történő elszámolást, mint az eddig használt időalapút. A távolságúalapú árazás egyik nagy előnye, hogy sokkal pontosabban tervezhető, hiszen például az otthon és a munkahely közti távolság egy adottság.
Mostantól a fizetendő összeget már nem befolyásolja az, ha sűrűbb a forgalom hazafelé vagy beugrunk tejért és kenyérért a sarki boltba
– tette hozzá.
A teljes carsharing-piacra hatással lehet
Az operatív igazgatót arról is kérdeztük, hogy befolyásolhatja a wigo lépése a budapesti carsharing-piacot – ahol a felhasználók jellemzően rövidebb időtávra/szakaszokra veszik igénybe az autókat.
Sáreczky szerint mivel a módosítás összhangban volt a felhasználói igényekkel, „az ügyfelek kifejezetten jól fogadták a változásokat. Többen is nyitottabban álltak a carsharinghez, köztük olyanok is, akiket korábban az tartott vissza, hogy nem tudhatták előre, pontosan mennyi időbe is telik majd egy út” – tette hozzá.
A bevezetést követő első hónap tapasztalatai alapján nemcsak a kilométeralapú árazás váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de az órás és napos csomagok is rugalmasabbá és igényre szabottabbá váltak. Az operatív igazgató szerint a wigo extra havidíjas rendszer jelenleg a piac egyik legátgondoltabb és legvonzóbb előfizetéses konstrukciója, amelyet minél szélesebb körben szeretnének elérhetővé tenni, mivel hosszú távon is komoly potenciált látnak benne.
A kiszámíthatóság pozitív hatását várják az órás és napos csomagok esetében is, mivel azoknál is benne foglalt kilométerek nélkül érhetőek el a csomagok mostantól.
Ezzel sok esetben csökkent is az áruk és valóban csak a megtett kilométerek után merül fel további költség.
A módosításokkal egyidőben az autómegosztó cég havidíjas csomagjait is frissíti. Az új wigo extra lite csomag alacsony havidíj mellett kínál állandó 15% kedvezményt minden útra, míg a szintén megújult wigo extra konstrukció már 25% kedvezményt biztosít, a havidíj pedig teljes mértékben levezethető. Emellett éves előfizetés is elérhetővé válik, amivel 10 hónap áráért lehet, levezethető havidíjakkal, még kedvezőbben vezetni.
Az operatív igazgató az első pár hét tapasztalatai alapján elmondta azt is, hogy a felhasználók gyorsan meglátták az új árazás előnyeit, és a wigo folyamatos növekedést tapasztal a vezetésszámokban. A húsvéti hosszú hétvége után pedig egyértelműen látszik, hogy a hosszabb utak esetén is egyre többen választják a wigo szolgáltatásait: a rugalmas árképzés, a kényelmes csomagajánlatok és a megbízható flotta miatt a wigo ideális választás azoknak, akik spontán városi programokat és többnapos kiruccanásokat is terveznek. Azok számára pedig, akik nagyobb társasággal, családdal vagy sok csomaggal utaznak, praktikus választás a wigo flottájában elérhető Kia Ceed, amely a carsharing autók között kiemelkedő, 625 literes csomagteret kínál.
A cég flottája pedig hamarosan új típussal gazdagodik, amely még vonzóbbá teheti a wigot a stílusos városi közlekedést kedvelők számára is, ennek részleteit azonban még nem közölték.
A cikk megjelenését a wigo támogatta.
Címlapkép forrása: wigo
Kiderült: három feltétel van, amiből Putyin nem hajlandó engedni – Ezek kellenek a békéhez
Ezek az alappillérei bármilyen megállapodásnak.
Bejelentette Donald Trump: nagyszabású katonai akció indul – Több ország területén támad az amerikai hadsereg
Már nem csak Venezuela a célpont.
Közel 10 milliárd forintot fizettek a legdrágább Fabergé tojásért
Jutalékkal együtt 22,9 millió fontba került.
Kiderült, hány vendégmunkás dolgozhat Magyarországon jövőre
Döntött a nemzetgazdasági miniszter.
Itt az új holdra szállási és mélyűr verseny - Amerika és Kína összecsap
Az új NASA-vezető nagy terveket leplezett le.
Putyin-ellenes lázadó foglalt el egy orosz rádióállomást: felszólalt az ukrajnai háború ellen, Moszkva pusztulásáról beszélt
Szentpéterváron történt az incidens.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Otthon Start: Újabb bank a 3% alatti kamatversenyben
Az MBH Duna Bank 2025. december 1-jétől bevezette kamatkedvezményes Otthon Start lakáshitel konstrukcióját, amellyel a bank is belépett a 3 százalék alatti kamatversenybe. Ez különösen figyelem
ISO 27001: Hogyan tegyük a tanúsítást üzleti előnnyé?
Az ISO 27001 tanúsítás ma már üzleti szükséglet: növeli az ügyfélbizalmat, megkönnyíti a tender- és vendor-auditokat, és csökkenti az információbiztonsági incidensek kockázatát. Az ISO
DIMOP Plusz: hol tartunk 2025 végén?
A Magyarországnak jutó 2021-2027 közötti pályázati források 9800 milliárd forintot tesznek ki. Ebből a DIMOP Plusz (Digitális Megújulás Operatív Program Plusz) esetén 764 milliárd forinttal
Mesterséges intelligencia és molekuláris tervezés
A hagyományos kutatásban 800 évet igénylő munkát az MI-nek sikerült néhány hónap alatt elvégeznie, 2,2 millió új kristályszerkezet felfedezésével.
Bizalmi válságban magyar piac, hiába várjuk a kockázati tőkét
A lelkesedés után vallatásokon át halad a világmegváltó ötlet, mire általában nem történik semmi. Magyarországon ugyanis sok a tehetség és az ötlet, de kevés a... The post Bizalmi válság
Balásy Zsolt: Mit (nem) ad nekünk a MÁV?
Egy ország vasúthálózata sok mindent elmond az országról. Mobilitás, kolbász, benzin. Balásy Zsolt aktuális megfejtése. Emlékszem, amikor a 2010-es évek elején először rohant a benzin... Th
Kiben bízhatunk? A bizalom földrajza
"A világot inkább a bizalom, mintsem a pénz mozgatja." - Joseph Stiglitz Kevés fogalom van, amely egyszerre hétköznapi és mégis nehezen megfogható. Tudjuk milyen, amikor... The post Kiben bízha
Kiderült, hogy miért nem nőtt (már megint) a magyar gazdaság
A szárnyalás még várat magára.
Ízekre szedték a kormány gazdaságpolitikáját, Nagy Márton védelmébe vette
Meghallgatása volt a miniszternek.
Préda: Nincs másik gyártósor
Ha egy kibertámadás miatt leáll egy vízmű, vagy egy erőmű, ott nem működnek a bevált IT-s reflexek.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


