
Az AutoWallishoz tartozó, mintegy 130 ezer regisztrált felhasználóval és közel 500 autóval rendelkező wigo carsharing új árazási rendszert vezetett be, amely rugalmasabb és átláthatóbb megoldást kínál az ügyfeleknek. A változtatások áprilistól léptek életbe, és több területet is érintenek – tájékoztatta a szolgáltató a Portfolio-t.
A változás legfontosabb eleme, hogy az 1 órán belüli utak esetében a wigo áttér az eddigi, időalapú árazásról a futott kilométerek szerinti elszámolásra.
Pontosabban tervezhető az utazás
Sáreczky Richárd, a wigo operatív igazgatója a Portfolio-nak elmondta, hogy folyamatosan figyelik az ügyfelek igényeit, és az utóbbi időkben kapott visszajelzésekből azt látták, hogy a felhasználók jobb megoldásnak tartják a megtett kilométerek alapján történő elszámolást, mint az eddig használt időalapút. A távolságúalapú árazás egyik nagy előnye, hogy sokkal pontosabban tervezhető, hiszen például az otthon és a munkahely közti távolság egy adottság.
Mostantól a fizetendő összeget már nem befolyásolja az, ha sűrűbb a forgalom hazafelé vagy beugrunk tejért és kenyérért a sarki boltba
– tette hozzá.
A teljes carsharing-piacra hatással lehet
Az operatív igazgatót arról is kérdeztük, hogy befolyásolhatja a wigo lépése a budapesti carsharing-piacot – ahol a felhasználók jellemzően rövidebb időtávra/szakaszokra veszik igénybe az autókat.
Sáreczky szerint mivel a módosítás összhangban volt a felhasználói igényekkel, „az ügyfelek kifejezetten jól fogadták a változásokat. Többen is nyitottabban álltak a carsharinghez, köztük olyanok is, akiket korábban az tartott vissza, hogy nem tudhatták előre, pontosan mennyi időbe is telik majd egy út” – tette hozzá.
A bevezetést követő első hónap tapasztalatai alapján nemcsak a kilométeralapú árazás váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de az órás és napos csomagok is rugalmasabbá és igényre szabottabbá váltak. Az operatív igazgató szerint a wigo extra havidíjas rendszer jelenleg a piac egyik legátgondoltabb és legvonzóbb előfizetéses konstrukciója, amelyet minél szélesebb körben szeretnének elérhetővé tenni, mivel hosszú távon is komoly potenciált látnak benne.
A kiszámíthatóság pozitív hatását várják az órás és napos csomagok esetében is, mivel azoknál is benne foglalt kilométerek nélkül érhetőek el a csomagok mostantól.
Ezzel sok esetben csökkent is az áruk és valóban csak a megtett kilométerek után merül fel további költség.
A módosításokkal egyidőben az autómegosztó cég havidíjas csomagjait is frissíti. Az új wigo extra lite csomag alacsony havidíj mellett kínál állandó 15% kedvezményt minden útra, míg a szintén megújult wigo extra konstrukció már 25% kedvezményt biztosít, a havidíj pedig teljes mértékben levezethető. Emellett éves előfizetés is elérhetővé válik, amivel 10 hónap áráért lehet, levezethető havidíjakkal, még kedvezőbben vezetni.
Az operatív igazgató az első pár hét tapasztalatai alapján elmondta azt is, hogy a felhasználók gyorsan meglátták az új árazás előnyeit, és a wigo folyamatos növekedést tapasztal a vezetésszámokban. A húsvéti hosszú hétvége után pedig egyértelműen látszik, hogy a hosszabb utak esetén is egyre többen választják a wigo szolgáltatásait: a rugalmas árképzés, a kényelmes csomagajánlatok és a megbízható flotta miatt a wigo ideális választás azoknak, akik spontán városi programokat és többnapos kiruccanásokat is terveznek. Azok számára pedig, akik nagyobb társasággal, családdal vagy sok csomaggal utaznak, praktikus választás a wigo flottájában elérhető Kia Ceed, amely a carsharing autók között kiemelkedő, 625 literes csomagteret kínál.
A cég flottája pedig hamarosan új típussal gazdagodik, amely még vonzóbbá teheti a wigot a stílusos városi közlekedést kedvelők számára is, ennek részleteit azonban még nem közölték.
A cikk megjelenését a wigo támogatta.
Címlapkép forrása: wigo
Népszerű európai turistacélpontra csapott le a vihar: vasútvonalakat zártak le, újabb esőzések jönnek
Helikopterekkel menekítettek embereket.
Díjat vetett ki az OTP a revolutos, wise-os ügyfelek készpénzfelvételeire
Megszűnt az ingyenesség.
Az EU feláldozza a világot az olcsó gyártás mákonya miatt
A Föld jövője vállalható ár lehet.
Meg sem nevezték a magyar kormányt, mégis kicsavarná a kezéből az utolsó uniós fegyverét Ursula von der Leyen
Az Európai Bizottság elnöke kendőzötten is világos üzenetet küldött, de kérdés, hogyan támad majd.
Otthon Start: egy-két hét alatt elkelnek a belvárosi lakások Budapesten, újra megjelent a licit
A jelentkezők fele úgy érkezik ingatlant keresni, hogy még nem járt bankban vagy hiteltanácsadónál.
Klimt, Rothko, Van Gogh – Világhírű alkotókkal találkozhatunk a kalapács alá kerülő nagy magángyűjtemények aukcióin
A globális aukciós piac az idei év első felében sem tudta megtörni a negatív trendet.
Gigantikus pénzügyi szakadék fenyegeti a mesterséges intelligencia jövőjét
Jóval kevesebb bevétel várható, mint amire szükség lenne.
Személyi kölcsön vagy szabad felhasználású jelzáloghitel? Összehasonlítottuk őket
Nagyobb váratlan kiadás? Új tervek, megvalósítandó álmok? A finanszírozás kapcsán gyakran merül fel a kérdés: elég egy személyi kölcsön, vagy érdemes ingatlanfedezetet bevonni és szabad
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val


Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod