A Volvo Cars bejelentette, hogy 2024 elejéig leállítja az összes megmaradt dízelüzemű modell gyártását, ezzel jelentős lépést tesz a teljesen elektromos autógyártóvá válás felé. A kínai Geely többségi tulajdonában lévő svéd vállalat célja, hogy 2030-ra teljesen elektromos legyen. Ez a döntés a dízelmodellek európai eladásainak rohamos csökkenése közepette született - írja a Reuters.
Egészen elképesztő mértékben, 12-39-szeresére (!) tervezi emelni az orosz energetikai minisztérium az orosz finomított olajtermékek exportvámját október 1-től jövő júniusig, hogy ezzel drasztikusan visszafogja az exportot, és igyekezzen kezelni az oroszországi üzemanyaghiányt – tudta meg a Reuters.
Az uniós tagállamok energiaügyekért felelős miniszterei keddi brüsszeli tanácskozásukon jóváhagyták az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról szóló rendeletet, amelynek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.
Az Európai Unió elfogadta azt a jogszabályt, amely 2035-től gyakorlatilag betiltja az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését, és amelynek célja az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása és az éghajlatváltozás elleni küzdelem – számol be a hírről a Reuters.
Problémát okozhat, hogy az Euro 6-os dízelmotorok üzemeléséhez szükséges AdBlue adalék alapanyagaiból, és így az adalékból is hiány alakulhat ki: a Német Üzleti, Közlekedési és Logisztikai Szövetség (BWVL) arra figyelmeztetett, hogy ha nem találnak megoldást az üzemanyag-adalék pótlására, akkor veszélybe kerülhet a közúti áruszállítás – írja a Magyar Nemzet.
Nagy-Britanniában 27,5 százalékkal nőtt az autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest, amikor a járványügyi korlátozások miatt zárva voltak az autókereskedések - állt a Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetségének (SMMT) közleményében.
Január 1-től az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek a brüsszeli régióban - írta a La Libre Belgique című napilap hétfőn.
Szeptemberben huszonötödik alkalommal ellenőrizték egy héten át közúti mérésekkel a gépkocsik környezetvédelmi állapotát Budapesten és három vidéki nagyvárosban. A szakemberek 30 fővárosi, debreceni, győri és szegedi helyszínen a tervezettnél másfélszer több, 918 ellenőrzést végeztek el. Komolyabb problémák miatt tizenhét gépjárművet hívtak be műszaki vizsgára - tájékoztatott hétfőn az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Idén az első kilenc hónapban 95 541 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 5 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest, de a szeptemberben forgalomba helyezett 9524 újautó 17 százalékos hanyatlást jelent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) pénteken a DataHouse Kft. adatai alapján.
Közzétette legfrissebb statisztikáit a Jato Dynamics, így kiderült, hogy 2021 augusztusában több elektromos autót értékesítettek Európában, mint dízel autót. Ez történelmi pillanat, korábban soha nem volt példa arra, hogy egy hónap leforgása alatt több részben vagy teljesen elektromos meghajtású autót adjanak el, mint dízelest.
A német parlamenti választások végeredménye érdemi hatással lesz Európa legmeghatározóbb autóiparának jövőjére is egy olyan kiemelten fontos időszakban, amikor az egyes szereplők élet-halál harcot vívnak annak érdekében, hogy képesek legyenek megfelelni az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak. A vezető német pártok kivétel nélkül támogatják az elektromos autózásra történő átállást, abban azonban lényeges különbségek vannak közöttük, hogy ezt a folyamatot hogyan képzelik el. Ahogy a benzines és dízel autók betiltásának, vagy éppen az autópályákon alkalmazandó sebességkorlátozások ügyében sem értenek egyet.
Nem értünk egyet a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítésének betiltásával – jelentette ki Andrej Babis. Csehország miniszterelnöke egyben ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz a cseh autóipar védelme érdekében, amely kiemelt szerepet tölt be országa gazdaságában. Babisnak nyomós oka van arra, hogy nyíltan szembeszálljon Brüsszel javaslatával, a benzines és dízel autók betiltása ellen kampányoljon: október elején parlamenti választásokat tartanak Csehországban, akciójával pedig értékes szavazatokat szerezhet.
Viharos gyorsasággal változik az Európai Unió autópiaca, az újonnan forgalomba helyezett személygépjárművek egyre nagyobb hányadát adják az alternatív meghajtású autók, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek eladásai egyre kisebb részarányt képviselnek a teljes értékesítésen belül. A trend kristálytiszta, a részben és teljesen elektromos meghajtású autók előretörése megállíthatatlan, miközben a dízel autók piaca drámaian zsugorodik.
Karácsony Gergely főpolgármester a napokban megígérte, hogy még idén céldátumot fogalmaznak meg a régi dízelautók Budapestről történő kitiltásáról, a Levegő Munkacsoport erre reagálva levelében azt szorgalmazza, hogy már jövőre kezdjék el a kitiltást.
A fővárosi önkormányzat csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, hogy legyen egy céldátuma a korszerűtlen besorolású autók kivezetésének Budapesten. A közgyűlés elé fog kerülni a dátum meghatározása még az idei évben – jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester a 444 beszámolója szerint.
A Boston Consulting Group úgy döntött, frissíti modelljét annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjon az elektromos autók várható elterjedésével kapcsolatban. Az eredmény több szempontból is megdöbbentő volt: a 2020 eleji előrejelzésükhöz képest négy évvel korábban, vagyis már 2026-ban bekövetkezhet az, hogy több elektromos autót adnak el a világban, mint belsőégésű motorral szereltet. A tisztán elektromos meghajtású autók pedig 15 éven belül átvehetik az uralmat a világ legnagyobb autópiacain.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Kevés idő is elég lehet a felkészülésre.
Betört a mesterséges intelligencia az SSC-szektorba.
Nem aratott osztatlan sikert.
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.
Mi áll a GDP-csökkenés mögött?
Távozik a guru a Berkshire Hathaway éléről.