Havi 7500 forint a hazai e-sport bázis költése

Havi 7500 forint a hazai e-sport bázis költése

Nem lassította az e-sport-piac dinamikus növekedését a koronavírus-járvány miatti lezárások feloldása sem, a hazai e-sport-bázis költése tavaly meghaladta a 65 milliárd forintot, és a plafon még messze van. A felnőtt lakosság több, mint fele játszik videójátékokkal, közülük az e-sportokkal játszók havonta átlagosan 7500 forintot költenek szenvedélyükre, a forgalom további emelkedését előrevetíti, hogy a közösség egyre nagyobb hányada rendelkezik saját keresettel - mondta a Portfolio-nak Biró Balázs, az Esportmilla és a Magyar E-sport Szövetség elnöke.

Itt a lista, ők a világ legjobban kereső sportolói

Itt a lista, ők a világ legjobban kereső sportolói

A sportban – sportágtól függetlenül - a óriási összegek röpködnek. A világ legjobban fizetett sportolói több tízmilliót, sőt százmilliókat keresnek évente, részben a különböző szponzorációknak köszönhetően. A világjárvány miatt sok sportág kereskedelmi szempontól jelentős csorbát szenvedett el, hiszen jó ideig egyáltalán nem lehetett sportrendezvényeket tartani, majd amikor már lehetett, akkor is csak zárt kapuk mögött, amivel a jegyeladásokból származó bevételek gyakorlatilag hónapokra teljesen kiestek. Bár általánosságban elmondható, hogy a csapatok és tulajdonosaik jelentősen kevesebbet kerestek ebben az időszakban, egyes sportolókra ez nem teljesen igaz, sőt, a Top50 legjobban kereső sportoló összesített jövedelme megdöntötte az egy évvel korábbi rekordot.

Mi történik itt? Lecserélődtek a foci-Eb főszponzorai

Mi történik itt? Lecserélődtek a foci-Eb főszponzorai

Aki nézi az idei foci-Eb mérkőzéseit, az az unalmasabb percekben bizonyára észrevette, hogy a pályákat körülvevő hirdetőtáblákon egészen más nevek tűnnek fel, mint a korábbi tornákon. Adidas, McDonald’s, Carlsberg, ezeknek a cégeknek a hirdetéseihez voltunk hozzászokva, idén viszont a Cristiano Ronaldo miatt reflektorfénybe került Coca-Cola kivételével szinte az összes szponzor teljesen új, és meccs közben olyan márkák reklámjai úsznak be a látóterünkbe, mint a TikTok, a Bajnokok Ligájából már jól ismert Gazprom, a Booking vagy a kínai Alipay, utóbbinak a reklámja gyakran kizárólag kínai írásjelekkel jelenik meg az európai stadionokban. Szakértők szerint a szponzorációknál látott gyökeres átalakulás nagyrészt a pandémia következménye, hiszen a legtöbb stadionban továbbra is korlátozott a nézőszám és a személyes kontaktusok száma még mindig nagyon alacsony a korábbi évekhez képest, így a márkáknak a fizikai interakció helyett sokkal inkább a digitális megoldások felé kellett elmozdulniuk a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésben.

Milliók vívnak virtuális háborút minden nap - Akkora üzlet van benne, amit kevesen gondolnának

Milliók vívnak virtuális háborút minden nap - Akkora üzlet van benne, amit kevesen gondolnának

Komoly gazdasági vetülete van az e-sportnak, amelynek bevétele világszinten tavaly 180 milliárd dollár körül volt, a marketingtevékenységek pedig további plusz forrásokat jelentenek. Az Egyesült Államokban a hirdetésekre költött pénzek egyharmada ilyen platformokon történik a fiatalabb generációk megszólítása érdekében - erről Nagy Zoltán, a Magyar Közgazdasági Társaság Sportgazdaságtani szakosztályának elnökségi tagja, a hazai e-sport tevékenységek egyik koordinátora (emellett a Magyar Telekom Csoport biztonsági igazgatója) tájékoztatott egy online eseményen. Kérdésünkre azt is elárulta, hogy a magyar videojáték piac jelenlegi mérete meghaladja a 40 milliárd forintot egyes felmérések szerint.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Újra éledezik az infláció - Mibe érdemes most befektetni?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.