Komoly kockázata van, ha nem minőségi IT-eszközökkel dolgoznak a magyar cégeknél

2024. szeptember 12. 09:00 | Portfolio

Komoly kockázata van, ha nem minőségi IT-eszközökkel dolgoznak a magyar cégeknél

Alapjaiban határozza meg a hazai vállalati piacot az, hogy mennyire lehet felgyorsítani a digitalizációt az élet minden területén. Magyarország lemaradása jelentős, a fejlesztésekhez pedig szükséges az IT- rendszerintegrátorok hatékony működése és tudásbázisa is – mondta el a Portfolio-nak Kóté László, a Delta Systems nemrég kinevezett operatív és marketing vezérigazgató-helyettese. A szakembert a piaci folyamatok és a cégcsoport növekedési tervei mellett az iparági marketing-kihívásokról is kérdeztük.

Csodaszerrel állt elő, most újabb botrányba keveredett a gyógyszeróriás

2024. július 05. 16:20 | Portfolio

Csodaszerrel állt elő, most újabb botrányba keveredett a gyógyszeróriás

A brit gyógyszeripari szabályozó hatóság, a Prescription Medicines Code of Practice Authority (PMCPA) megrovásban részesítette a dán Novo Nordisk gyógyszergyártót. A vállalat ugyanis elmulasztotta közzétenni a 2020 és 2022 között Nagy-Britanniában magánszemélyeknek és szervezeteknek kifizetett, mintegy 7,8 millió font (9,97 millió dollár) értékű díjakat és költségeket.

Aki a kultúrába fektet a jövőről gondoskodik

2022. október 06. 16:30 | Portfolio

Aki a kultúrába fektet a jövőről gondoskodik

Egy hét múlva, október 7-én kezdődik a HVCA-Portfolio Investment Conference 2022, amely a közép-és kelet európai kockázati tőke, magántőke befektetési szektorok egyik legjelentősebb regionális fóruma. A Portfolio a rendezvény meghívott előadóját, Fischer Ivánt, a Budapesti Fesztiválzenekar zeneigazgatóját kérdezte a zenekar sikereiről, a folyamatos megújulásról, a hazai kultúrafinanszírozásról és a magánszektor szerepvállalásáról.

Az influenszer marketing szabályai – A Gazdasági Versenyhivatal is figyel

2022. szeptember 05. 13:00 | Dr. Turi Anna, Dr. Szabó Bálint

Az influenszer marketing szabályai – A Gazdasági Versenyhivatal is figyel

Ősszel fogja közzétenni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az új influenszer marketing tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást fog adni a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez. A versenyhatóság tavasszal már közzétette a tájékoztató tervezetét észrevételezés céljából, és a nyáron egy kellemes hangvételű workshop keretében egyeztetett az iparági érdekeltekkel. A Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ebben a cikkben az influenszer marketing legfontosabb jogi kérdéseit tekinti át, a versenyhatóság gyakorlatából vett példákkal színezve, elemezve az ősszel érkező tájékoztató fontosabb pontjait.

Havi 7500 forint a hazai e-sport bázis költése

2022. június 17. 14:50 | Portfolio

Havi 7500 forint a hazai e-sport bázis költése

Nem lassította az e-sport-piac dinamikus növekedését a koronavírus-járvány miatti lezárások feloldása sem, a hazai e-sport-bázis költése tavaly meghaladta a 65 milliárd forintot, és a plafon még messze van. A felnőtt lakosság több, mint fele játszik videójátékokkal, közülük az e-sportokkal játszók havonta átlagosan 7500 forintot költenek szenvedélyükre, a forgalom további emelkedését előrevetíti, hogy a közösség egyre nagyobb hányada rendelkezik saját keresettel - mondta a Portfolio-nak Biró Balázs, az Esportmilla és a Magyar E-sport Szövetség elnöke.

Itt a lista, ők a világ legjobban kereső sportolói

2021. szeptember 05. 17:30 | Portfolio

Itt a lista, ők a világ legjobban kereső sportolói

A sportban – sportágtól függetlenül - a óriási összegek röpködnek. A világ legjobban fizetett sportolói több tízmilliót, sőt százmilliókat keresnek évente, részben a különböző szponzorációknak köszönhetően. A világjárvány miatt sok sportág kereskedelmi szempontól jelentős csorbát szenvedett el, hiszen jó ideig egyáltalán nem lehetett sportrendezvényeket tartani, majd amikor már lehetett, akkor is csak zárt kapuk mögött, amivel a jegyeladásokból származó bevételek gyakorlatilag hónapokra teljesen kiestek. Bár általánosságban elmondható, hogy a csapatok és tulajdonosaik jelentősen kevesebbet kerestek ebben az időszakban, egyes sportolókra ez nem teljesen igaz, sőt, a Top50 legjobban kereső sportoló összesített jövedelme megdöntötte az egy évvel korábbi rekordot.

Mi történik itt? Lecserélődtek a foci-Eb főszponzorai

2021. június 19. 13:10 | Portfolio

Mi történik itt? Lecserélődtek a foci-Eb főszponzorai

Aki nézi az idei foci-Eb mérkőzéseit, az az unalmasabb percekben bizonyára észrevette, hogy a pályákat körülvevő hirdetőtáblákon egészen más nevek tűnnek fel, mint a korábbi tornákon. Adidas, McDonald’s, Carlsberg, ezeknek a cégeknek a hirdetéseihez voltunk hozzászokva, idén viszont a Cristiano Ronaldo miatt reflektorfénybe került Coca-Cola kivételével szinte az összes szponzor teljesen új, és meccs közben olyan márkák reklámjai úsznak be a látóterünkbe, mint a TikTok, a Bajnokok Ligájából már jól ismert Gazprom, a Booking vagy a kínai Alipay, utóbbinak a reklámja gyakran kizárólag kínai írásjelekkel jelenik meg az európai stadionokban. Szakértők szerint a szponzorációknál látott gyökeres átalakulás nagyrészt a pandémia következménye, hiszen a legtöbb stadionban továbbra is korlátozott a nézőszám és a személyes kontaktusok száma még mindig nagyon alacsony a korábbi évekhez képest, így a márkáknak a fizikai interakció helyett sokkal inkább a digitális megoldások felé kellett elmozdulniuk a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésben.

Milliók vívnak virtuális háborút minden nap - Akkora üzlet van benne, amit kevesen gondolnának

2021. április 26. 11:24 | Ferkó Nikolett

Milliók vívnak virtuális háborút minden nap - Akkora üzlet van benne, amit kevesen gondolnának

Komoly gazdasági vetülete van az e-sportnak, amelynek bevétele világszinten tavaly 180 milliárd dollár körül volt, a marketingtevékenységek pedig további plusz forrásokat jelentenek. Az Egyesült Államokban a hirdetésekre költött pénzek egyharmada ilyen platformokon történik a fiatalabb generációk megszólítása érdekében - erről Nagy Zoltán, a Magyar Közgazdasági Társaság Sportgazdaságtani szakosztályának elnökségi tagja, a hazai e-sport tevékenységek egyik koordinátora (emellett a Magyar Telekom Csoport biztonsági igazgatója) tájékoztatott egy online eseményen. Kérdésünkre azt is elárulta, hogy a magyar videojáték piac jelenlegi mérete meghaladja a 40 milliárd forintot egyes felmérések szerint.

Részletes keresés